تبیان، دستیار زندگی
ما باید این بی کفایتی را به جهانیان نشان دهیم و با دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندانه لایه های پنهان این فاجعه دردناک را در معرض نمایش قرار دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلاء قانونی در حمایت از نخبگان قرآنی وجود دارد

حمایت از نخبگان قرآنی

تبیان به نقل از حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت در نشست خبری نخستین سالگرد گرامیداشت شهدای قرآنی منا گفت: این ستاد گرامیداشت شهدای قرآنی منا به منظور زنده نگه داشتن خاطره این عزیزان و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید این فاجعه فراموش شود، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه فاجعه منا ثابت کرد آل سعود کفایت مدیریت حج را ندارد، افزود: ما باید این بی کفایتی را به جهانیان نشان دهیم و با دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندانه لایه های پنهان این فاجعه دردناک را در معرض نمایش قرار دهیم.

جامعه قرآنی هیچ جایگاهی از نظر قانونی ندارد که بتواند از خانواده های شهدای قرآنی حمایت کند حتی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز که متولی اعزام این عزیزان به حج بود سازمان حج و زیارت را حامی خانواده های شهدای قرآنی می داند که متأسفانه سازمان حج و زیارت نیز تنها وظیفه حمایت از کارکنان خود را دارد.

محمدی با اشاره به اینکه ما در فاجعه منا نخبگان قرآنی خود را از دست دادیم، گفت: کمترین حمایتی از افتخارآفرینان قرآنی کشورمان نشد بعضاً قول هایی مسئولان دادند اما خروجی خاصی نداشت که این امر نشانگر خلأ قانونی در حمایت از نخبگان قرآنی است.

وی با بیان اینکه نهاد قانونی در حمایت از نخبگان قرآنی کشور وجود ندارد، افزود: جامعه قرآنی هیچ جایگاهی از نظر قانونی ندارد که بتواند از خانواده های شهدای قرآنی حمایت کند حتی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز که متولی اعزام این عزیزان به حج بود سازمان حج و زیارت را حامی خانواده های شهدای قرآنی می داند که متأسفانه سازمان حج و زیارت نیز تنها وظیفه حمایت از کارکنان خود را دارد.

محمدی با اشاره به اینکه عدم مسئولیت پذیری در مقابل خانواده شهدای قرآنی خلأ بزرگی است که باید برطرف شود، گفت: باید جایگاهی برای نخبگان قرآنی فراهم شود تا در صورت ایجاد چنین مشکلاتی حمایت از آنها متولی داشته باشد اما متأسفانه نبود اراده قطعی و همت مضاعف در کنار نداشتن قانون برای حمایت از خانواده های شهدای قرآنی موجب نگرانی شده است که در این زمینه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان دستگاه بالادستی و قانونگذار باید وارد عمل شود.


منبع:
خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .