تبیان، دستیار زندگی
سازمان ها از هوشمندی کسب و کار برای سرمایه گذاری هوشمندانه و رقابت پذیری بهتر استفاده می کنند. اگرچه، هوشمندی کسب و کار به تنهایی ابزاری ارزشمند برای استراتژی آموزش سازمانی به شمار می رود ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهمیت هوشمندی کسب وکار در آموزش الکترونیک سازمانی

سازمان ها از هوشمندی کسب و کار برای سرمایه گذاری هوشمندانه و رقابت پذیری بهتر استفاده می کنند. اگرچه، هوشمندی کسب و کار به تنهایی ابزاری ارزشمند برای استراتژی آموزش سازمانی به شمار می رود اما در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از این مقوله (هوشمندی کسب و کار) را در آموزش الکترونیک مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت هوشمندی کسب وکار در آموزش الکترونیک سازمانی

هوشمندی کسب و کار به چه معناست ؟

پیش از آنکه به سراغ مزایای مقوله فوق الذکر در آموزش الکترونیک برویم، تعریفی اجمالی از آن برگرفته از سایت vista news آورده شده است: “هوشمندی کسب و کار در اصل کاربرد تجاری داده‌ کاوی (Data Mining) شامل تجزیه و تحلیل داده‌ های آماری مربوط به وضعیت کسب و کار و محیط پیرامون سازمان است. هوشمندی کسب و کار عاملی موثر برای تحلیل هدفمند کسب و کار و تحلیل رقبای سازمان به منظور اخذ تصمیمات راهبردی و حتی چرخش های آنی می باشد.”
معمولا سازمان ها از داده های سازمانی خود برای دنبال کردن تغییرات در مدت زمان مشخص و کاهش هزینه ها برای موفقیت در آینده استفاده می کنند. اما یکی از مهم ترین و بارزترین مشخصه های هوشمندی کسب وکار در آموزش الکترونیک سازمانی، افزایش کارایی دوره آموزشی شماست. در این مقاله با ذکر نکاتی دلایل اهمیت این مساله را به شما یادآور می شویم.

1. افزایش بهره وری کارمندان

هوشمندی کسب و کار در آموزش کارمندان دیدگاه های ارزشمندی نسبت به بهره وری کارمندان و کارایی سازمان به ما ارائه می کند. از میزان فروش گرفته تا نظرسنجی از مشتریان که می تواند نقاط قوت و ضعف شرکت را به شما نشان دهد. برای مثال، فروش پایین ممکن است نشان دهنده نیاز کارمندان شما به مهارت ها باشد. بنابراین ممکن است شما بخواهید به برنامه آموزشی کارمندان خود روش های گفتگو و مذاکره و دانش نسبت به محصولات را اضافه کنید. با افزایش بهره وری کارمندان شما این توانایی را خواهید داشت که میزان رضایت کارمندان خود را افزایش دهید. در نتیجه شرکت شما سودآوری بیشتری پیدا می کند و کارمندان نیز رضایت شغلی بالاتری خواهند داشت.

2. تحلیل ها را به دیدگاه های عملی تبدیل کنید

در سازمان ها گزارشات مختلفی ارائه می شود. در این میان گزارشات مالی از اهمیت بالایی برخوردارند چرا که میزان سود و زیان شما را مشخص می کنند. در کنار این گزارشات، گزارشات ارزیابی کارمندان نیز به دلیل مشخص نمودن میزان بهره وری اهمیت بالایی دارند.

هوشمندی کسب وکار شامل جمع آوری، تحلیل و مدیریت داده های سازمان است. این داده ها می توانند شامل هر چیزی از عادت های هزینه ای مشتری تا بهره وری سازمانی باشند.


اگرچه، وقتی نوبت به دیدگاه هایی درباره آموزش آنلاین می رسد، سیستم مدیریت آموزشی خود می تواند ابزاری ارزشمند باشد. هر سیستم مدیریت آموزشی خود دارای سیستم گزارش گیری و گزارش دهی است که به شما اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف آموزش را دریابید. شما می توانید این داده های خام را به نتایج کاربردی عملی تبدیل کنید. می توانید این داده ها را با داده های حاصل از سیستم هوشمندی کسب و کار ادغام کنید و سپس نتایج را تحلیل کنید. برای مثال، کارمندان نتایج خوبی در دوره آموزشی کسب نکرده اند و سطح رضایت مشتریان نیز پایین آمده است، این برای شما نشانه است، برای ارائه برنامه ای برای ارتقای سطح مهارت کارمندان در برخورد با مشتری و به چالش کشیدن برنامه های ارزیابی کارمندان.

هوشمندی کسب وکار به شما این امکان را می دهد تا در عین افزایش کارایی هزینه های آموزشی را نیز کاهش دهید، اگرچه این ابزار تنها در صورتی کارآمد است که شما دانش استفاده از آن را داشته باشید! این ابزار شامل تحلیل داده های سازمان و ارزیابی ارتباط آن با اهداف شرکت است که می تواند تضمینی برای سود آوری شرکت باشد.

3. نرخ بازگشت آموزش را بهبود دهید

تعیین سطح کارایی برنامه آموزشی، به شما توانایی بهبود نرخ بازگشت آموزش را ارائه می کند. این ویژگی به این واقعیت وابسته است که شما همه اطلاعات لازم برای محاسبه هزینه ها و سود را در دست دارید. سود اصلی قابل شمارش نیست، مانند رضایت مشتری! اگرچه  هنوز می توانیم آنها را وارد معادلات کنیم. اگر سطح آموزش شرکت متناسب با انتظارات نیست، شما می توانید داده ها را تحلیل کنید و دلایل را بیابید. برای مثال می توانید ماژول های آموزشی را متناسب با اهداف شرکت تبیین کنید.

4. آموزش آنلاین خدمات مشتری در نظر بگیرید.

تجارب آموزشی از شخصی به شخص دیگر و از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. برای ایجاد دوره آموزشی خدمات مشتری شما می توانید به نظرسنجی مشتریان و یا عادات خرید مشتریان به عنوان داده تکیه کنید. هوشمندی کسب و کار این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید یک فایل ارائه پاورپوینت برای مدل های فروش اجناس و عادات خرید مشتریان آماده کنید. حتی می توانید سناریویی برای پیش بینی فروش در آینده ارائه نمایید. در نتیجه، کارمندان شما می توانند به اهداف  شغلی خود برسند و مهارت های شغلی خود را بهبود بخشند.

اهمیت هوشمندی کسب وکار در آموزش الکترونیک سازمانی

هوشمندی کسب و کار به شما این امکان را می دهد تا در عین افزایش کارایی هزینه های آموزشی را نیز کاهش دهید. اگرچه این ابزار تنها در صورتی کارآمد است که شما دانش استفاده از آن را داشته باشید! این ابزار شامل تحلیل داده های سازمان و ارزیابی ارتباط آن با اهداف شرکت است که می تواند تضمینی برای سود آوری شرکت باشد.

منابع:
importance-business-intelligence-corporate-eLearning
Customize Customer Service Online Training

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه:فائزه سید خاموشی،تنظیم:نیلوفر یاقوتی