تبیان، دستیار زندگی
«آل سعیون» حاوی پیام اتحاد استراتژیک و ایدئولوژیک آل سعود و آل صهیون است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخچه پیدایش و جنایات آل سعود

یادداشت شفاهی صالح قاسمی، نویسنده و پژوهشگر کتاب «آل سعیون»

«آل سعیون» حاوی پیام اتحاد استراتژیک و ایدئولوژیک آل سعود و آل صهیون است .

مصاحبه: رضا شاعری - بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
روایت تاریخچه پیدایش و جنایات آل سعود

کتاب «آل سعیون» با رویکرد پژوهش محور و به قلم نویسنده و پژوهشگر حوزه تمدن نوین اسلامی «صالح قاسمی» و به همت انتشارات «سلمان پاک» به چاپ رسید. این اثر تحقیقی در موضوع بررسی تاریخچه پیدایش و بازخوانی کارنامه جنایات خاندان سلطنتی «آل سعود» به چند محور اصلی در احوال گذشته و شرایط حال حاضر حاکمان کنونی عربستان پرداخته است.

به مناسبت سالگرد فاجعه منا و پیام  مهم مقام معظم رهبری درباره ابعاد این حادثه و بی کفایتی رژیم سعودی، «صالح قاسمی»؛ نویسنده کتاب، یادداشت شفاهی نویسنده کتاب « آل سعیون» در ادامه منتشر می شود.

***

وقتی در سال 1393 اولین شهدای مظلوم مدافع حرم از سوریه و عراق به ایران آورده شدند و از آنجایی که در صدد واکاوی تفکر تکفیر و حامیان وهابی و سلفی آن ها بودم، به آل سعود رسیدم و پروژه پژوهش درباره آل سعود را آغاز کردم که متاسفانه در حین پیشبرد این پژوهش وقایع تلخ فاجعه کشتار منا و قتل عام ناجوانمردانه مردم مظلوم یمن نیز به وقوع پیوست و موضوع آل سعود در صدر اخبار و توجهات جهانی قرار گرفت.


با عرض تاسف در موضوع آل سعود منابع و آثار زیادی در دسترس نیست. ناصر السعید کتابی را با عنوان «خاندان سعودی» در لبنان منتشر کرد که توسط وهابیان سعودی به قتل رسید و در ادامه در سال 1394 کتابی در انتشارات کیهان تحت عنوان «دربار شیطان» به چاپ رسید که به بخش هایی از پیشینه سعودیان می پردازد. امیدوارم بعد از این پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی آثار فاخری در این باره تولید کنند.

عنوان کتاب «آل سعیون» از تلفیق دو عبارت «آل سعود» و «صهیون» به دست آمده و حاوی پیام اتحاد استراتژیک و ایدئولوژیک آل سعود و آل صهیون است که این موضوع یکی از اصلی ترین مباحث و فصول این کتاب را تشکیل می دهد.

قویا و محققانه بر این باورم که خاندان یهودی الاصل سعودی بعد از جنگ جهانی دوم بر اساس توافقات کاملا دقیق و حساب شده ای با بریتانیا، پس از دو دوره سقوط دوره سوم این سلطنت را مستقر کردند

امروزه شاهزادگان سعودی فاسدترین انسان های روی زمین هستند که در کنار ادعای اسلام سلفی، به طرز جنون آمیزی در انواع فسادهای اخلاقی و مالی غرق شده اند و این موضوع چیزی نیست که از دید نخبگان جهانی پنهان باشد. آل سعود سال هاست از یک جنگ قدرت عمیق بین نسل های دوم و سوم رنج می برد و لذا می توان گفت که سقوط پادشاهی دیکتاتوری آل سعود قریب الوقوع است.

پیام امسال رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) که به شایستگی باید ایشان را امام المسلمین دانست، می تواند منشوری بین المللی برای آغاز اقدام فراگیر مسلمین جهان مبنی بر فتح دوباره مکه از دست مشرکان باشد. توصیه می کنم جمع های مذهبی، هیات، مساجد، حوزه ها و دانشگاهیان به بازخوانی و واکاوی ابعاد متنوع و بررسی ادبیات مستحکم این پیام تاریخی بپردازند. بنده این پیام را در کنار راهبرد نابودی 25 ساله اسرائیل از نشانه های قریب الوقوع بودن ظهور می دانم.


قویا و محققانه بر این باورم که خاندان یهودی الاصل سعودی بعد از جنگ جهانی دوم بر اساس توافقات کاملا دقیق و حساب شده ای با بریتانیا، پس از دو دوره سقوط دوره سوم این سلطنت را مستقر کردند و آل سعود تاکنون عین به عین این توافقات را اجرایی کرده است که راه اندازی و حمایت از گروهک های تکفیری و تروریستی، مدیریت غیراسلامی و کنترل شده مناسک حج، حمایت از منافع و موجودیت رژیم صهیونیستی، کشتار گسترده مسلمین در کشورهای اسلامی، سرکوبی نهضت های بیداری اسلامی در منطقه و از جمله کشتار حجاج در منا و مکه بخش هایی از این رسالت های خائنانه آل سعود است. چرا که اگر یک سازمان مشخص، ماموریت وهن و ایراد خدشه به چهره اسلام را می یافت، اقدامی غیر از آنچه آل سعود در طول تاریخ خود انجام داده است، انجام نمی داد.


بر اساس تحقیقات  اجداد پادشاهان کنونی آل سعود، یهودی الاصل و بوده و بعنوان یهودیان مخفی(مارانو) به دنیای اسلام نفوذ کرده اند که مستندات این موضوع در کتاب از دو طریق ثابت شده است.
اینجانب سعی کرده َام به نحوی جامع از ابتدای شکل گیری حکومت سعودی و از زمان وحدت شوم «محمد بن سعود» و «محمد بن عبدالوهاب» و نقش جدی جاسوسان بریتانیایی همچون «همفر» در این وحدت را بررسی نموده و آنگاه کارنامه جنایات وهابیان سعودی را طی سه دوره حکومت این خاندان مورد کنکاش قرار داده و در ادامه به شرایط کنونی پادشاهی «آل سعود» در عربستان و دنیای اسلام توجه ویژه ای نمایم.


بررسی نقش بریتانیا در پیدایش و بقای حکومت «آل سعود»، اثبات یهودی الاصل بودن اجداد پادشاهان سعودی، بازخوانی دو دوره سقوط حکومت و نحوه شکل گیری دوره سوم و کنونی سلطنت «آل سعود»، مروری بر فتاوا و اعتقادات تکفیری وهابیون «آل شیخ»، جنگ قدرت گسترده و فساد فراگیر مالی و اخلاقی شاهزادگان سعودی، تراژدی سرطان نفت، مروری بر وحدت ایدئولوژیک و استراتژیک «آل سعود» و «آل صهیون» و در نهایت سیاهه جنایات و قتل عام متوحشانه مسلمین شیعه و سنی جهان به دست سعودیان از جمله محورها و مطالب مورد مداقه در این کتاب است.



* «صالح قاسمی»؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه تمدن نوین اسلامی