تبیان، دستیار زندگی
ار نماز شكوهمند جمعه در مناطق مختلف كشور با شركت گسترده مردم برگزار شد. خطبای جمعه با اشاره به تقوای الهی , از مردم و مسئولان كشور خواستند با اجرای قاطعانه احكام اسلامی , سبب اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و نابودی و حذف فرهنگهای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاكید ائمه جمعه بر تشكیل جبهه واحد امت اسلام در برابر غرب و استكبار

نماز شكوهمند جمعه در مناطق مختلف كشور با شركت گسترده مردم برگزار شد. خطبای جمعه با اشاره به تقوای الهی , از مردم و مسئولان كشور خواستند با اجرای قاطعانه احكام اسلامی , سبب اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و نابودی و حذف فرهنگهای شیطانی در جامعه شوند.

ائمه جمعه به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت رضا علیه السلام , ضمن تبریك این روز عزیز از عامه مسلمانان بالاخص شیعیان خواستند به گونه ای رفتار كنند كه سبب زینت برای آن حضرت باشند و خدای ناكرده مایه شرمسازی نباشند.

ائمه جمعه به سانحه هواپیمای (سی ـ 130 » و شهادت افراد زیادی از اصحاب رسانه و نیروهای ارتشی و عقیدتی سیاسی ارتش و تعدادی از مردم اشاره كردند و ضمن تاسف براین ضایعه بزرگ , برای آن عزیزان آرزوی رحمت و مغفرت و علو درجات از خداوند نمودند و از مسئولان خواستند از لحاظ امنیتی و فنی این موضوع را پیگیری كرده تا علت دقیق سانحه تعیین شود تا انشاالله شاهد تكرار این گونه حوادث نباشیم .

ائمه جمعه به نشست سران كشورهای اسلامی در اجلاس سازمان كنفرانس اسلامی در مكه اشاره كرده و عمل به پیشنهادات رئیس جمهور كشورمان در این اجلاس را سبب وحدت و قدرت جهان اسلام دانستند و وجود یك نماینده از جهان اسلام در شورای امنیت سازمان ملل را حق بیش از 1,5 میلیارد مسلمان ذكر كردند . خطبای جمعه بر تشكیل جبهه واحد امت اسلام در برابر غرب و استكبار جهانی تاكید ورزیدند.

ائمه جمعه به دوازدهمین سالروز رحلت آیت الله العظمی گلپایگانی اشاره كرده و از مقام علمی و معنوی ایشان تجلیل نمودند.

خطبای جمعه در ارتباط با دیگر موضوعات سیاسی و مذهبی روز كشور و جهان نیز مطالب مبسوطی ایراد نمودند. خلاصه اخبار واصله در مورد نماز جمعه شهرستانها به شرح زیر است .

زاهدان ـ حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به برگزاری اجلاس فوق العاده سران كشورهای اسلامی در پایتخت اعتقادی جهان اسلام در مكه معظمه اظهار داشت : رهبران كشورهای اسلامی با وجود اختلاف نظر , نسبت به اوضاع فعلی جهان اسلام و خطراتی كه آنرا تهدید می كند درك مشتركی دارند. وی افزود : تقابل اسلام با طرح آمریكایی خاورمیانه بزرگ امری غیرقابل انكار است و آمریكا با پیگیری این طرح به دنبال ایجاد تغییر در فرهنگ , سیاست و اقتصاد منطقه , دور كردن مسلمانان از حریم اسلام و روی آوردن به فرهنگ منحط غربی و در نهایت سپردن حاكمیت منطقه به رژیم صهیونیستی می باشد. وی گفت : آمریكا و متحدانش با حضور نظامی خود در آمریكا نه تنها فلسطین , عراق و افغانستان را مورد اشغال قرار داده اند بلكه دیگر كشورها نیز مورد طمع استعمارگران قرار گرفته اند. امام جمعه زاهدان با بیان اینكه امروز نوك تیز حملات آمریكا و كشورهای اروپایی متوجه كشور سوریه است اظهار داشت : این آخرین هدف آنان نخواهد بود. وی اضافه كرد : كشور سوریه در همسایگی رژیم اشغالگر قدس هیچ پیمان صلح و آتش بس با صهیونیسم امضا نكرده و لذا استكبار جهانی به بهانه های واهی و مستمسك های دروغین در صدد تغییر رژیم سوریه است . او همچنین گفت : اگر كشورهای اسلامی امروز به حمایت از سوریه برنخیزند نوبت آنها هم فراخواهد رسید. حجت الاسلام سلیمانی در فرازی دیگر از سخنان خود پیشتازی ایران اسلامی در حمایت سیاسی و دیپلماتیكی از كشور سوریه را یادآور شد و افزود : این حمایت ها بعلاوه مواضع مثبت رئیس جمهور سوریه و نیز خنثی شدن توطئه و نیرنگ آمریكایی ها باعث شد تا شرایط این كشور رو به بهبود رود. وی گفت : دنیای تشنه بدنبال دستیابی به الگویی سالم همانا مكتب رهایی بخش اسلام است كه می تواند با برخورداری از ظرفیت های فراوان خود راهگشای بشریت و تامین كننده سعادت آنان در تمام ادوار باشد. خطیب جمعه تصریح كرد : امت اسلامی با داشتن این سرمایه اگر دچار تفرقه شود مرتكب گناه نابخشودنی شده است . وی رشد سیاسی اجتماعی مسلمانان , شكوفایی علمی و وجود نخبگان و جوانان فعال در عرصه فناوری هسته ای و وجود منابع عظیم طبیعی را متذكر شد و اظهار داشت : اگر امت اسلامی بتواند اختلافات خود را كنار گذارده و وحدت دینی و اسلامی را بدست آورند دشمنان خود را به راحتی ازبین خواهند برد. وی همچنین حضور وزیر كشور و استانداران و مسئولان 6 استان در شهرستان چابهار برای پرداختن به موضوع مهم امنیت را باارزش دانست و اظهار امیدواری كرد : برون داد این نشست ها باعث افزایش ضریب امنیت برای این خطه از میهن اسلامی باشد.

اصفهان ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیمای سی 130 ارتش جمهوری اسلامی , این واقعه اسف بار را به خانواده قربانیان وملت ایران تسلیت گفت و اظهار داشت این سانحه دل ملت ایران وقلوب همه انسانهای جهان راجریحه دار نمود. آیت الله سیدیوسف طباطبائی بااشاره به فرا رسیدن هفته حج از زائرین بیت الله الحرام خواست درانجام زیارت ائمه بقیع از اعمالی كه باعث ناراحتی مومنین و... مزاحمت برای سایر زایرین ایجاد می كند بپرهیزند. وی افزود : برخی كارهای عوامانه همچون ایجاد داد و بیداد , سینه زنی دخیل بستن و قفل زدن ها مورد رضایت اهل بیت (ع ) نیست . خطیب جمعه اصفهان در ادامه خطبه های نماز جمعه اصفهان بااشاره به سفر رئیس جمهوری به سازمان كنفرانس اسلامی گفت : خوشبختانه ریاست محترم جمهوری با سخنان زیبای خود كه همزمان با سالگرد تاسیس حقوق بشر ایراد نمود و استعدادهای كشورهای اسلامی , الگو بودن برای دنیا و را مطرح نمود و اعلام كرد : حفظ وحدت , اقتصاد مشترك , شناسایی دشمنان ملل اسلامی از عوامل مهم رفع چالشهای جهان اسلام است . آیت الله طباطبائی با اشاره به سالگرد تاسیس حقوق بشر در سازمان ملل اضافه كرد : این امر مهم تاسیس شد تا حقوق بشر رعایت بشود ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشر با بهانه های واهی حقوق انسانها را مراعات نمی كنند و وجودشان برای همه انسانها مضر است .وی گفت : استكبار جهانی كه به بهانه عدم رعایت حقوق بشر به برخی كشورهای اسلامی حمله كرده در حالیكه اجازه نمیدهد حتی زندانهایشان را بازرسان سازمان ملل مورد بازدید قرار دهند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در ادامه فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع ) را به همه مسلمین جهان بویژه ملت رشید ایران تبریك و تهنیت گفت .

قم ـ امام جمعه موقت قم گفت : مسوولان در مورد فاجعه سقوط هواپیمای « سی 130 » ارتش كه منجر به شهادت بسیاری از خدمتگزاران نظام شد , باید به مردم توضیح دهند. آیت الله امینی در خطبه های نمازجمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) افزود : مردم انتظار دارند كه مسوولان دلیل سقوط هواپیما را به صورت شفاف برای آنها بیان كنند. وی خاطرنشان كرد : امروز برای همه سئوال است كه چرا این حادثه دلخراش اتفاق افتاده و عده ای از هموطنان , جان خود را از دست داده اند. وی تصریح كرد : مسوولان باید از تكرار اینگونه حوادث دركشور جلوگیری كنند. آیت الله امینی در بخش دیگر سخنان خود میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصوصه (س ) را تبریك گفت واز بانوان قمی خواست كه از این بانوی بزرگ اسلام در همه زمینه ها درس بگیرند. نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآورشد , بانوان قمی باید برای زنان كشور الگو باشند و به گونه ای رفتار كنند كه سایر زنان , آیین همسرداری , حجاب و اخلاق را از آنها بیاموزند. آیت الله امینی گفت : بانوان قمی باید خوب فكر كنند كه در این شهر مقدس چگونه زندگی كنند. وی اظهار داشت : آیا در شرایط كنونی , فضای اطراف و داخل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه كاملا اسلامی است وی ادامه داد , نباید كاری كنیم كه حضرت فاطمه معصومه (س ) فردای قیامت سر راه ما را بگیرد و یا از ما ناراضی باشد. آیت الله امینی در قسمت دیگر سخنان خود به « هفته پژوهش » اشاره كرد و گفت : در كشور ما در زمینه آموزش گام های بلندی برداشته شده ولی آنگونه كه باید به تحقیق و پژوهش اهمیت داده نشده است . وی اظهار داشت : تحقیق و پژوهش مهمترین سرمایه یك كشور است و مسوولان باید برای رونق آن در مراكز علمی و دانشگاهی بیشتر تلاش كنند. آیت الله امینی همچنین نسبت به افزایش سن ازدواج در میان جوانان هشدار داد و گفت : همه مسوولان و خانواده ها باید برای كاهش سن ازدواج جوانان بكوشند. وی افزود : اگر جامعه ای بخواهد برای همیشه امنیت و سلامت خود را حفظ كند باید سنت ازدواج در آن بخوبی برقرار شود. وی تصریح كرد : اینكه ما پسران و دختران را در خیابانها رها كنیم تا خود آنها تصمیم بگیرند به نفع جامعه ما نیست . آیت الله امینی خاطرنشان كرد : اگر این پسران و دختران روزی به گناه بیفتند همه متولیان و خود خانواده ها مسئول می باشند.

سمنان ـ حجه الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه سمنان با تسلیت شهادت تعدادی از اصحاب رسانه و نیروهای ارتش , اظهار داشت : مرگ برای همه است , اما شهادت امتیاز بزرگی است كه نصیب بعضی از بندگان خوب خداوند می شود. امام جمعه سمنان با عرض تبریك به مناسبت ولادت امام هشتم (ع ) , تلاش در جهت شناخت بیشتر ویژگیهای آن حضرت را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت : عظمت امام هشتم (ع ) به معنویت و عبادت آن حضرت است . وی به تلاش برخی افراد برای نسبت دادن كارهای بی ارزش به امام رضا(ع ) , گفت : این كارها تعظیم امام هشتم نیست و به بیراهه رفتن است . حجه الاسلام والمسلمین شاهچراغی از اسلام و نظام جمهوری اسلامی به عنوان تنها مكتب و نظام طرفدار و مدافع حقوق بشر در جهان یاد كرد و اظهار داشت : كسانی كه خودشان ناقض حقوق بشر هستند ما را به نقض حقوق بشر متهم می كنند. وی گفت : دشمنان ما چون می بینند اسلام در حال جهانی شدن است احساس تر نموده و ما را به نقض حقوق بشر متهم می كنند. وی اضافه كرد : دشمنان ما رسمیت دادن به روابط نامشروع جنسی را كه موجب ابتلای بشریت به بیماری مهلك ایدز شده است , حقوق بشر می دانند و ما را به عنوان ناقض حقوق بشر مورد اتهام قرار می دهند. وی گفت : اگر ایران طرفدار حقوق بشر نباشد , در دنیا هیچ طرفدار حقوق بشری پیدا نمی شود. امام جمعه سمنان برگزاری كنفرانس سران كشورهای اسلامی در مكه معظمه را مورد اشاره قرار داد و از حمایت این كشورها از ملت مظلوم فلسطین به عنوان فلسفه تشكیل سازمان كنفرانس اسلامی یاد كرد. وی گفت : سران شركت كننده در این كنفرانس نباید آرمان تشكیل این سازمان را فراموش كنند , اما متاسفانه بعضی از این سران وابسته به اسرائیل هستند و با آن رابطه دارند , لذا چنین افرادی نمی توانند از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع كنند. امام جمعه سمنان گفت : امام راحل فرموده است : اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و برخی سران كشورها نمی توانند از طریق رابطه با اسرائیل خودشان و اسرائیل را حفظ كنند.

رشت ـ فلسفه اجرای احكام الهی برای به كمال رساندن انسانهاست .آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان این مطلب در خطبه های نماز جمعه رشت افزود : اجرای احكام اسلام و دین عاملی بازدارنده برای اعمال خلاف درجامعه است و اگر جلوی اعمال خلاف گرفته نشود امنیت جانی ـ مالی وحیثیتی انسانها در جامعه به خطر می افتد وی خاطرنشان كرد : قرنها بودكه احكام الهی در كشور ما تعطیل شده بود و اجرا نمی شد , اما حضرت امام راحل (ره ) با قیام خود و برپائی نظام جمهوری اسلامی احكام خدا را در كشور زنده كردند.وی در ادامه خطبه ها به فرا رسیدن روز حقوق بشر اشاره كرد و گفت : امروز حقوق بشر وسیله ای است برای كوبیدن كشورهای مظلوم آزادیخواه و آلت دست صاحبان قدرتها از جمله آمریكا برای رسیدن به اهداف شوم آنها می باشد در حالی كه خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا هستند. وی با اشاره به گرایش مردم دنیا به اسلام گفت : امروز یك موج اسلام خواهی و اسلامگرایی در دنیا پدیدآمده وكتابهایی كه در خصوص اسلام و قرآن است بیشترین تیراژ را در دنیا دارند. وی تصریح كرد : دنیای بشریت تشنه اسلام است و به سوی اسلام گرایش پیدا می كند چرا كه امروز تنها پناهگاه مردم دنیا اسلام است و در آینده نه چندان دور , به اسلام جهان گیر خواهد شد. امام جمعه رشت در ادامه ضمن تسلیت كشته شدن دهها نفر از اصحاب رسانه ها در سقوط هواپیمای سی 130 گفت : این حادثه غمناك . ملت ایران را ماتم زده كرد . امام جمعه رشت در ادامه در خصوص میلاد مسعود هشتمین اخترتابناك امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع ) و نیز شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب مطالبی بیان داشت .

كیاكلا ـ حجت الاسلام یوسفی در خطبه های نماز ضمن توصیه به تقوای الهی از دلایل حجاب و مانع رویت و آگاهی انسان را ظلمت درون دانست و گفت : ظلمت درون ایجاد نمی گردد مگر با گناه , وی در ارتباط با وقوع حادثه سقوط هواپیما آنرا به همه ایرانیان خاصه اصحاب رسانه و مطبوعات تسلیت گفت . وی با تشریح پیدایش سازمان كنفرانس اسلامی و نشست اخیرشان در عربستان اظهار امیدواری نمود تا سران كشورهای اسلامی با بهره گیری از تمام توان و اراده , شر استكبار و غرب را از سر امت اسلامی كوتاه نمایند. در پایان یاد و خاطره سرلشكر شهید احمد كشوری را همزمان با سالروز شهادتش را گرامی داشت و تجلیل از كشورها را تجلیل از رشادت و فداكاری دانست .

محمود آباد ـ حجه الاسلام موسوی امام جمعه محمودآباد در خطبه های نماز اظهار داشت : هفته حج یادآور جایگاه و نقش این فریضه بزرگ و عظیم الهی در جامعه اسلامی است و فلسفه حج بیداری امت اسلامی و رهانیدن از تعلقات دنیایی و قیام برای یكدستی و اتحاد , یكرنگی و برادری است كه اگر روح حج یعنی حج ابراهیمی در جامعه اسلامی اقامه شود دنیای اسلام با این همه مشكلات و مصائب مواجه نخواهد شد. خطیب جمعه به سالروز تشكیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره كرد و اظهار داشت : اندیشه بلند حضرت امام (ره ) برای استحكام ساختار نظام اسلامی در هر رابطه ای چاره ساز و مشكل گشا وارد میدان شده كه یكی از ساز و كارها تشكیل شورای انقلاب فرهنگی بود كه در واقع قوه عاقله نظام برنامه ریزی در سیاست های كلان حكومت در رابطه با مبانی فرهنگی درحوزه های مختلف انقلاب عظیم فرهنگی بوده است و در طول این مدت آثار ماندگاری در كلیه شئون نظام فرهنگی اعم از دانشگاهها رسانه های ارتباط جمعی و فرهنگ عمومی داشته است . وی پژوهش را پایه های استحكام اقتصادی , فرهنگی , اجتماعی و سیاسی كشور بیان كرد و گفت : در دنیای امروز جدی گرفتن پژوهش وتحقیق یك امر مهم تلقی می شود و ثمرات امیدوار كننده ای در راه استحكام و تقویت بنای نطام اسلامی خواهد داشت . امام جمعه محمود آباد گفت : اجلاس اضطراری سران كشورهای اسلامی در مركز وحی و دیار وحدت و اخوت اسلامی یعنی مكه مكرمه با رقه ای از امید در كشورهای اسلامی ایجاد كرد و امید است سران كشورهای اسلامی در این كنفرانس تصمیماتی جدی برای مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام خصوصا مظلومیت مردم فلسطین عراق , لبنان و افغانستان اتخاذ كنند كه راه بیرون رفتن از این همه مصائب وحدت و انسجام جهان اسلام است .

شهرقدس ـ حجه الاسلام میراحمدی امام جمعه شهرقدس ضمن تبریك ولادت باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و ترك گناهان و معاصی در مبحث قیامت و معاد پیرامون تقوا براساس احادیث و روایات به تفصیل سخن گفته و اظهار داشت : كلیه اعمال ما از كوچك و بزرگ همه در محضر پروردگار عالم مورد محاسبه قرار میگیرد و هیچكدام از قلم نخواهد افتاد. وی سرنوشت انسانها در فردای قیامت را به سه گروه تقسیم نمود و افزود : گروهی كه بواسطه اشتباهات و گناهان فراوان در دنیا و ظلم و ستم فراوان به مردم از سوی خداوند مورد حساب و بازخواست شدید قرار میگیرند و گروه دوم بواسطه اعمال سبك و رفتار نیكو با مردم , حسابرسی آسانی دارند و گروه سوم افرادیكه بی حساب وارد بهشت میشوند شامل انسانهایی كه گرفتار تجملات و كار دنیا نگردیدند و به معاصی آلوده نشدند. پس مواظب باشیم كه فریب دنیا را نخورده و بواسطه رسیدن به اهداف خودمان دست به اعمال و رفتاری نزنیم كه فردای قیامت دچار مشكل شویم . امام جمعه شهرقدس با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا مخصوصا شهدای اخیر سانحه تلخ سقوط هواپیما ضمن تاسف بار خواندن این حادثه و لازمه پیگیری عوامل آن , از خداوند بزرگ برای بازماندگان آن صبر و برای شهدای این حادثه علو درجات مسئلت نمود. وی با مهم برشمردن اجلاس سران كشورهای اسلامی گفت : برگزاری این اجلاس یقینا به وحدت مسلمانان خواهد انجامید و شركت كنندگان این اجلاس باید بدانند كه آمریكا فقط دشمن ایران , فلسطین و عراق نیست بلكه هر كجا كه صدای اسلامخواهی و عدالت سر داده شود او برای ازبین بردن این صدا حاضر است و فرقی هم نمیكند ایران باشد , عربستان یا هر جای دیگر كه جدیدا در سوریه طراحی یك جنایت صورت میپذیرد كه میطلبد همه كشورهای اسلامی و ملتها با هم وحدت داشته باشند كه امید است جهان اسلام به وحدت كلمه برسد و در برابر دشمن اصلی و صهیونیسم اشغالگر بایستند تا همه این توطئه ها بخودشان برگردد. وی افزود : آمریكا با همه قدرت در افغانستان و فلسطین و عراق در حال جنایت است تا بلكه این قرآن و وحدت و انسجام را از بین مسلمانان بگیرد و فرهنگ مرگبار و فاسد غرب را جایگزین فرهنگ ناب اسلام محمدی بگرداند و این خیال خامی بیشت نیست .

كاشان ـ آیت الله یثربی در خطبه های نماز به مناسبتهای هفته از جمله ولادت علی ابن موسی الرضا(ع ) و متجاوز شناخته شدن عراق بعنوان آغازگر جنگ , تشكیل شورای انقلاب فرهنگی , روز جهانی حقوق بشر , سالگرد شهادت آیت الله دستغیب اشاره نمود. امام جمعه كاشان ضمن تسلیت بمناسبت سقوط هواپیمای ارتش برای شهدای این حادثه علو درجات را خواستار شد. وی در رابطه با برگزاری اجلاس سران كشورهای اسلامی در مكه گفت : این جلسه اهمیت خاصی داشت در شناسائی تهدیداتی كه جهان اسلام را تهدید می كند و آرزو می كنیم سران كشورهای اسلامی مقداری تعصب داشته و از هجمه هائی كه كشورهای اسلامی را تهدید می كند دفاع كنند. وی تاكید كرد : امروز كسانی دم از حقوق بشر می زنند كه ضد حقوق بشر عمل می كنند. وی در پایان گفت : همه تهدیدات و هجمه ها به كشورهای اسلامی , لزوم وحدت مسلمانان و ایجاد جبهه واحد را در برابر غرب می طلبد.

طرقبه ـ حجه الاسلام ایزدی امام جمعه طرقبه در خطبه های نماز اظهار داشت چه زیباست ملت ایران در حفظ ارزشهای نظام پیشگام باشند و شایسته است كسبه محترم در روز جمعه با یكساعت تعطیلی و حضور در نمازجمعه به ندای الهی لبیك گویند. وی اظهار داشت : بیشترین گرفتاری های امروز بشریت از ناحیه كسانی است كه اعلامیه حقوق بشر را تدوین و امضا نمودند. اعلامیه حقوق بشر در جهت عوام فریبی و علیه مستضعفین تدوین گردید. خطیب جمعه در ادامه میلاد حضرت رضا(ع ) را به شیعیان جهان و ایران تبریك گفت .

لنگرود ـ حجه الاسلام مهدی صدیق ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از جمله صفات متقین را برشمرد و رعایت ادب و یاد نكردن مردم با القاب زشت و تاثیر ادب در جامعه را بیان داشت . وی با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیما كه منجر به شهادت جمع كثیری از خبرنگاران , نیروهای نظامی و بعضی از هموطنان شد این حادثه سخت و جانگداز را كه سبب جریحه دار شدن قلوب همه ایرانیان گردید را به ملت عزیز ایران تسلیت عرض نموده و برای روح شهیدان بزرگوار از حضرت حق غفران الهی طلب نموده و شفای عاجل مجروحین حادثه را از ایزد منان خواستار شد. امام جمعه لنگرود در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای آقای علی عبداللهی استاندار جدید گیلان گفت : از استاندار عزیز می خواهیم كه با تشكیل یك گروه پیگیری از افراد مومن , متعهد و متخصص در استان , پروژه های نیمه تمام را به مرحله ی اتمام برسانند. ایشان تصریح كرد : از جمله معضلات بزرگ لنگرود رفع مشكل جایگاه زباله بوده كه چند سالی است با وعده مسئولین مسكوت مانده است . متاسفانه جایگاه فعلی زباله ی لنگرود در جوار پارك بزرگ تفریحی فجر این شهرستان به حیثیت و وجهه شهر لطمه زده و تمام زیبایی های پارك بزرگ را كه با هزینه های فراوان راه اندازی شده پوشانده است . بوی تعفن فضای لنگرود را غیرایمن كرده و با توجه به احداث جایگاه زباله در روستای آسمان لنگر اطاقور گفت : نسبت به تكمیل و راه اندازی این پروژه باید اقدام گردد. امام جمعه لنگرود در ادامه با اشاره به میلاد حضرت ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع ) , پیروزی چشمگیر مسلمانان اخوان المسلمین را سبب وحشت سران كفر دانست . حجه الاسلام صدیق با اشاره به واقعه 16 آذر و روز جنبش دانشجویی اظهار داشت : باید محیط دانشگاه را به یك محیط دانشگاه اسلامی محض تبدیل كرد و دانشجویان با حفظ ارزشهای اسلامی راه انقلابی دانشجویان 16 آذر را در مبارزه با استعمار و استكبار الگوی خود قرار دهند. دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش خوبی داشته اند و دانشگاه باید در دانشجو تحول مثبت ایجاد كند نه تحول منفی و غیرمذهبی !

ملاثانی ـ حجه الاسلام سیلاوی در خطبه های نماز جمعه ملاثانی پس از سفارش به تقوای الهی به مناسبت میلاد حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع ) در یازده ذیعقده گفت : حضرت رضا(ع ) با بیان حدیث سلسله الذهب كه از سوی ائمه اطهار و حضرت رسول (ص ) و جبرئیل قول خداوند را ذكر كرد : كلمه لااله الاالله حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی یعنی كلمه توحید حصار من است و هر كه به درون حصار من رفت از عذاب من در امان است بعد حضرت می فرماید(انا من شروطها) یعنی امامت شرط توحید است , در واقع امام رضا(ع ) مردم را به وحدت و توحید دعوت كرد كه دراین زمان كه وهابیت و اربابان آمریكایی آنها در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان و نابودی اسلام هستند , جهان اسلام راهی جز عمل به فرموده امام رضا(ع ) ندارد , و برای خنثی كردن تفرقه , باید جهان اسلام متحد بشود و برای مبارزه با توطئه های برضد اسلام بایدگرایش به توحید در دستور كار سران كشورهای اسلامی قرار بگیرد.

نائین ـ حجه الاسلام خاتمی نژاد ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه ای كشور در اثر سقوط هواپیما گفت : دكتر لاریجانی رئیس شورای عالی امنیت ملی كشورمان در گفتگو با خبرنگاران داخلی وخارجی اعلام كرد ایران برای ازسرگیری غنی سازی اورانیوم صبر خود را از دست داده و ایران هیچ پیش شرطی را برای آغاز مذاكرات نمی پذیرد و مذاكره باآمریكا هم در دستور كار ما قرار ندارد. امام جمعه در ادامه افزود : جمهوری اسلامی غنی سازی در خارج از كشور را هم نمی پذیرد و به درخواستهای غرب هم برای محدود كردن برنامه سوخت هسته ای ترتیب اثرنخواهد داد. دنیای غرب در وضعیتی نیست كه بتواند مانع تبدیل ایران به یك واقعیت هسته ای شود علیهذا غرب چاره ای جز پذیرش ایران هسته ای نخواهد داشت . امام جمعه در پایان گفت : دولت احمدی نژاد در سه بعد سیاست خارجی , مدیریت و اقتصاد انصافا خوب عمل كرده است و قابل تقدیر است . وی در ادامه در مورد میلاد با سعادت ثامن الحجج مطالبی ایراد نمود.

خرمشهرـ خطیب جمعه خرمشهر در نماز جمعه این هفته شهر مقاومت و ایثار خرمشهر , از اقدامات هنگ مرزی ساحلی خرمشهر (نیروی انتظامی ) در برخورد با مفاسد اجتماعی در این شهرستان تقدیرو قدردانی نمود. به گزارش خبرنگار ما از خرمشهر آیت الله سیدابوالحسن نوری با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیما و شهادت جمعی از دلاوران ارتش و اصحاب رسانه ای كشور این ضایع را به فرماندهی كل قوا , نیروهای مسلح , جامعه رسانه ای كشور , خانواده بازماندگان و ملت ایران تسلیت گفت . وی در ادامه افزود : متاسفانه شاهد هستیم برخی از مسئولین در قبال اقدامات درست و صحیح و قابل تقدیر نیروی انتظامی خرمشهر در برخورد با مفاسد اجتماعی بویژه انهدام باند توزیع ماهواره ودستگیری خواننده فاسد عراقی موضع گرفته اند من به شما مسئولین می گویم شما كه مجتهد نیستید كه مرز حلال و حرام را تعیین كنید و بدانید این امور مربوط به فقیه است استفاده از ماهواره ممنوع و حرام است ونیروی انتظامی به وظیفه اش عمل كرده است . من به نیروی انتظامی می گویم با جدیت با مفاسد اجتماعی برخورد كند و مردم از آنان در مبارزه با فساد حمایت می كنند.

هفشجان ـ حجه الاسلام عربی با اشاره به 18 آذر معرفی عراق به عنوان متجاوز گفت : این اعلام كه توسط دبیركل سازمان ملل انجام شد برای ایران پیروزی بسیار برزگ وبرای غرب و حامیان صدام شكست مفتضحانه بود.وی با اشاره به هفته حج و بیانات مقام معظم رهبری گفت : سفر حج یك سفر معنوی است كه حجاج باید از این سفر توشه معنوی برگیرند نه اینكه به دنبال زرق و برق و خرید و امثال آن در بازارهای عربستان باشند. حجاج باید در مكه و مدینه كه وجب به وجب آن جای پای پیامبر و ائمه (ع ) می باشد قدر بدانند و بهره معنوی برگیرند وی گفت مایه تاسف است كه عده ای از روز اول ورود به عربستان تا روز آخر دنبال خرید و تفریح و خوشگذرانی و خوردن و خوابیدن و امثال آن می باشند. وی یاد وخاطره شهید دستغیب و شهدای سانحه هوایی را گرامی داشت و همچنین میلاد مسعود امام هشتم (ع ) راتبریك گفت .

فولادشهر ـ حجت الاسلام صالحیان امام جمعه فولادشهر در خطبه های نماز ضمن تبریك میلاد باسعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع ) به روایتی از آن امام همام اشاره نمود كه امام رضا(ع ) فرمود : نزدیك ترین زمان بنده به خداوند زمانی است كه در حال سجود است , و این سخن خداست كه میفرماید : واسجد واقترب (سجده كن و به خدا نزدیك شو).وی گفت : زیباترین تسبیح پروردگار بعد از ركوع و سجود , خدمت به بندگان خداست , و این عمل انسان را فوق العاده به خدا نزدیك می كند. وی شهادت جمعی از اصحاب رسانه ها را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت و یاد و خاطره سومین شهید محراب آیت الله دستغیب را گرامی داشت و در رابطه با نشست سران سازمان كنفرانس اسلامی گفت : با توجه به هجوم استكبار به فلسطین , افغانستان , عراق و سوریه كه در دستور كارشان است و با توجه به طرح خاورمیانه بزرگ كه در سر می پرورانند , امت اسلام باید با تشكیل جبهه واحد در برابر زیاده خواهی های غرب و استكبار بایستند.

فیروزآباد ـ حجت الاسلام احمدی با اشاره به مناسبتهای روز ابتدا سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج (ع ) را گرامی داشت و از تشكیل ستاد تعظیم شعائر با محوریت حوزه علمیه خبر داد و از مردم این شهرستان دعوت كرد كه با شكوه هرچه تمامتر در این مراسم شركت نمایند.ایشان سپس سالگرد شهادت معلم اخلاق دومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب را گرامی داشت و از مقام معنوی و علمی این شهید بزرگوار تجلیل كرد. ناطق اشاره كرد و شهادت جمعی از آنگاه به سقوط هواپیمای سی 130 خدمتگزاران كشور بویژه اصحاب رسانه ها و خبرنگاران صدا وسیما را به خانواده هایشان به صدا وسیما تسلیت گفت . خطیب نمازجمعه بعد از آن به تشكیل جلسات هیئت دولت در مراكز استانها اشاره كرد و ضمن تحسین و تایید این حركت آثار و نتایج مثبت و مفید این اقدام را بیان كرد و گفت : تشكیل هیئت دولت در مراكز استانهای محروم نشانه مردمی بودن دولت و عزم جدی دولت برای بسط عدالت و ریشه كردن فقر و تبعیض و فساد در جامعه است .

كرمان ـ امام جمعه موقت كرمان در ادامه سلسله بحثهای معرفی علائم طهور امام زمان (عج ) به بیان مطالبی در این خصوص پرداخت . سپس به مناسبت برگزاری هفته حج و به لحاظ اعزام زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی و انجام حج واجب زائرین و كارگزاران حج را به رعایت و توجه به نكات مهمی جلب نمود و گفت سعی كنید از این سفر توشه معنوی زیادی بردارید و اولین شرط آن اینست كه با اسرار حج و معنویت حج آشنا شوید. حجت الاسلام عربپور افزود : زائران بیت الله الحرام سعی كنند با درك مواقف در احرام , طواف , سعی و صفا و در نظر گرفتن جهات معنوی تقرب به خدا پیدا كنند وی خاطرنشان كرد اگر در عرفات نسبت به خدای متعال عرفان و شناخت داشته باشید طعم و مزه واقعی حج را می توانید احساس كنید. امام جمعه موقت كرمان ضمن توصیه زائران به پرهیز از هوای نفس و وسوسه های شیطانی و دغدغه های انسانهای خناس و وسواس گفت با رمی جمرات شیطان را از خود دور كنید و به خدا تقرب جوئید. خطیب جمعه كرمان در ادامه حادثه تلخ سقوط هواپیمای سی 130 را كه در آن جمعی از عزیزترین جوانها به شهادت رسیدند تسلیت گفته و خاطرنشان كرد این حادثه دل همه ملت را داغدار كرد و انتظار مردم اینست كه در اینگونه امور و حركتها , دقت و مراقبت بیشتری صورت بگیرد تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم وی تاكید كرد باید با سهل انگاریها قاطعانه برخورد شود . ناطق به فرا رسیدن سالروز شهادت جمعی از جوانان كرمان در 24 آذر 57 در مسجد امام اشاره كرد و گفت در هفتمین روز شهادت شهید توكلی مامورین رژیم منحط پهلوی با مردم درگیر شدند و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند كه در این مكان مقدس بروح آنها درود و صلوات می فرستیم .

نوشهر ـ حجت الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر در خطبه های نماز ضمن ابراز تاسف از سانحه سقوط هواپیمای سی 130 و گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان این سانحه مسئولین را به انجام پیش بینی های لازم برای جلوگیری از تكرار اینگونه حوادث فراخوانده و با اشاره به 18 و 20 آذرماه سالروز ارتحال مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و شهادت شهید آیت الله دستغیب , از مقام والای آنان تجلیل نمود. وی با اشاره به حضور و سخنرانی آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری كشورمان در اجلاس سران كشورهای اسلامی در مكه مكرمه , عدم نتیجه گیری اینگونه اجلاس از بدو تاسیس تاكنون را ناشی از وابستگی خیلی از سران این كشورها به آمریكا دانست و ضمن تاكید بر ضرورت اتحاد كشورهای اسلامی , در مورد توجه دنیای اسلام به مخالفت استكبار جهانی با اساس اسلام مطالبی بیان داشت . ناطق ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تحقیق , بر ضرورت انجام كارها با فكر و تدبیر تاكید كرد و با اشاره به عملكرد چندماهه اخیر دولت گفت : استقرار و اسكان مدیران در محلهای خدمتی , تاسیس صندوق مهر رضا برای ایجاد شغل و رفع بیكاری جوانان فارغ التحصیل , ساماندهی بانكها و تصویب طرح « سهام عدالت » از جمله فعالیتهای دولت ایشان در این مدت كوتاه بوده است .

گیلانغرب ـ حجت الاسلام الهی نژاد امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز ضمن سفارش همگان به تقوای الهی , و استقرار حكومت اسلامی را مقدمه عمل به دستورات دینی و كسب معنویت دانست و گفت : نپرداختن به تهذیب نفس خطر انحراف و لغزش را در عرصه اجتماعی به دنبال دارد. وی با انتقاد از مسامحه دستگاه قضائی در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت : دستگاه قضائی با مفسدین اقتصادی برخورد كند. وی هزینه میلیاردها تومان برای خریداری هواپیمای اختصاصی توسط دولت قبلی را , خیانت به بیت المال و جرم آشكار دانست و خواستار مجازات متخلفین شد. ناطق با انتقاد از نقض حقوق بشر توسط مدعیان دروغین غربی گفت : در حالی كه جمهوری اسلامی صادق ترین مدافع حقوق بشر در دنیاست همواره توسط بوق های تبلیغاتی غرب متهم به نقض حقوق بشر می شود.

میاندوآب ـ حجت الاسلام اصغری امام جمعه میاندوآب در خطبه های نماز به مناسبت 11 ذیقعده سالروز ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع ) آیه ای از سوره بقره را مطرح كرد و گفت : حضرت امام رضا(ع ) می فرمایند : امام و رهبر باید عادل باشد چون كه امام زمام دین و نظام مسلمانان است صلاح دنیاست و عزت مومنان می باشد , امام اساس اسلام پویاست با وجود امام نماز , زكات , روزه , حج و جهاد تمام می شود به وسیله امام , اموال عمومی و صدقات جمع آوری می شوند و این امام است كه حدود و احكام الهی را امضا می كند و مملكت اسلامی را حفظ می كند حجه الاسلام اصغری در خطبه دوم به 19 آذرماه سالروز جهانی حقوق بشر اشاره كرد و گفت : دولتهایی كه حقوق بشر را از اول مطرح كردند خودشان متجاوز هستند. الان در دنیا می بینیم كه دولت آمریكا مدعی حقوق بشر است ولی حقوق ملتها را پایمال می كند دائما به ما افترا می بندد كه در جمهوری اسلامی حقوق بشر ملاحظه نمی شود در حالی كه خودشان این گونه هستند و حكومتهای حامی حقوق بشر باید بدانند حكومتی می تواند ادعا بكند كه خود حقوق انسانها را از بین نبرد , ما به همه جهانیان اعلام می كنیم كه حقوق بشر در اسلام محفوظ مانده است در فرهنگ غنی اسلام علاوه بر رعایت حقوق بشر حقوق حیوانات و نباتات و جامدات هم ملاحظه شده است .

فلاورجان ـ حجت الاسلام فكری امام جمعه فلاورجان در خطبه های نماز با اشاره به « هفته حج و كنفرانس سران كشورهای اسلامی در مكه مكرمه » گفت : تشكیل كنفرانس سران كشورهای اسلامی در كنار خانه كعبه تاثیرگذار بود تازه مسلمانها به این نتیجه رسیدند كه باید بیایند در كنار هم برنامه ریزی بكنند برای نجات جهان اسلام و چاره اندیشی بكنند. رئیس جمهور ما هم سخنان خوب خود را با پشتوانه الهی و با پشتیبانی مردم با قاطعیت ایراد كردند. انشاالله روزی شاهد آن باشیم كه همه مسلمانها در كنار یكدیگر با صلح و صفا و صمیمیت در مقابل استكبار بایستند و عزت و اعتلا اسلام را شاهد باشند. » وی در ادامه به مناسبت « معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل » اشاره كرد و گفت : « در سال 1370 رژیم بعث عراق بعد از تجاوزگری سالیان متمادی نهایتا توسط مجامع بین المللی هم به عنوان متجاوز شناخته شد و سند حقانیت ملت اسلامی ایران مهر تایید خورد و همه دنیا فهمیدند كه اسلام در ایران حاكم است و مردم ایران عمل به دستورات دین می كنند متجاوز نیستند بلكه مدافع از حقوق خویش و از حقوق اسلامی هستند. » ناطق به مناسبت « قیام مردم ستمدیده فلسطین در سال 1366 » اشاره كرد و گفت : « متاسفانه داعیه داران حقوق بشر در جهان امروز از رژیم اشغالگر و متجاوز قدس حمایت می كنند فلسطینیان مظلوم را در برابر دفاع نابرابرشان در مقابل رژیم متجاوز اشغالگر قدس تنها گذاشتند امیدواریم مسلمانها با وحدت و انسجام بتوانند این رژیم اشغالگر را ریشه كن كنند و مظلومان فلسطین را از شرشان نجات دهند. »

كلاردشت ـ حجت الاسلام میرتبار امام جمعه كلاردشت در خطبه های نماز با تاسف از حادثه جانگداز سقوط هواپیما و شهادت خبرنگاران رسانه ها و با اشاره به بدحجابی در دانشگاه ها از شورای انقلاب فرهنگی خواست به جای تشكیل جلسات متعدد , در خصوص رعایت اصول و ارزش های اسلامی در دانشگاه ها برای پاكسازی ضدارزش ها در دانشگاه ها وارد عمل شود. وی كه خود مدرس دانشگاه می باشد از نارضایتی بسیاری از اساتید در این خصوص یاد كرد.

شمیرانات ـ حجت الاسلام والمسلمین دعاگو شهادت جمعی از اصحاب رسانه و نظامیان فداكار در سانحه اخیر را تسلیت گفت و خطبه اول را به دومین قسمت از مبحث اعتدال گرائی در عرصه انگیزه انسانی اختصاص داد و در خطبه دوم مبحث جایگاه حقیقی جهان اسلام در نظام بین المللی و جامعه جهانی را آغاز نمود و گفت : مجامع بین المللی ابزار قدرتهای استكباری , عرصه های عدالت سوزی و سازمانهای زورگو , حق گریز و منطق ستیز است در تصدی مجامع بین المللی و مناصب جهانی سهم جهان مسیحیت سه پنجم , جهان كمونیسم دو پنجم و سهم جهان اسلام با ضریبی بالاتر از یك چهارم جمعیت جهان و بیش از یك چهارم كشورهای عضو سازمان ملل صفر است . وی ساختار شورای امنیت سازمان ملل را تحجرگرا , تمدن نما , تبعیض آمیز و عدالت ستیز معرفی نموده و افزود : آمریكا , انگلیس و فرانسه به نمایندگی از جهان مسیحیت و چچن و روسیه به نمایندگی از جهان كمونیسم عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل را در اختیار دارند و از حق وتو برخوردارند و جهان اسلام در مهمترین مركز تصمیم ساز جهانی و در برابر توطئه های سكولاریستی و صهیونیستی بیدفاع است . وی قطب جهان اسلام را بیش از یك چهارم جمعیت و كشورهای جهان نامید و دو كرسی دائم در شورای امنیت سازمان ملل را حق مسلم مسلمانان جهان دانسته اظهار داشت : جهان اسلام به تناسب جمعیت , حضور در عرصه های جهانی و نقش آفرینی در تحولات بین المللی و شرائط حساس سوق الجیشی باید مانند پنج كشور اصلی از دو كرسی دائم در شورای امنیت سازمان ملل برخوردار شوند و در ایجاد صلح و ثبات و آرامش و آسایش و تمدن و تكامل جامعه جهانی نقشی برجسته , شایسته , گسترده و پایدار ایفا نمایند. امام جمعه شمیرانات عضویت دائم جهان اسلام در شورای امنیت سازمان ملل را موجب كاهش تنش های سیاسی و تقابل های جهانی و افزایش آهنگ همگرائی و تعامل اعتمادساز بین جهان اسلام و كشورهای غربی تحلیل نمود. ناطق جمعه شمیرانات كشورهای غربی را به تعامل سازنده با جهان اسلام فراخواند و طغیان كنونی علیه بیدادگری و تبعیض ناروای جهانی را بازتاب عدالت سوزی زورمدار غرب توصیف نمود و گفت : غرب اگر به امنیت ملی و آرامش و آسایش طبیعی می اندیشد باید دوران كارآئی و اثرگذاری زبان توطئه گری , جنگ افروزی و كشتار و ویرانی را پایان یافته بداند و منطق تعامل با جهان اسلام در چهارچوب قوانین بین المللی و منافع و مصالح مشترك تجربه نماید. وی شورای امنیت بی بهره از حضور نمایندگان جهان اسلام را كانون ناامن سازی جهان و جنگ افروزی بی امان تحلیل نمود و اظهار داشت : شورای امنیت سازمان ملل بدون حضور جهان اسلام ساختمانی شیشه ای است كه مسابقه سنگ پرانی را جهانی می كند و صدای شكستن و ریزش شیشه هایش ملتهای جهان را گرفتار مصیبت های تاسف بار می سازد. خطیب جمعه شمیرانات با انتقاد از گزارشات متناقض و ناقص از حادثه سقوط هواپیمای نظامی دولت را به بررسی دقیق فاجعه و گزارش شفاف به ملت فراخواند و گفت : سقوط این هواپیما برغم برخورداری از سیستم ایمنی ویژه مشكوك و غیرعادی است , ملت ایران انتظار دارند كه علل و ابعاد فاجعه كاملا بررسی شده عوامل مقصر و سهل انگار شناسائی و بدون هیچ ملاحظه ای محاكمه , مجازات و به ملت معرفی شوند.

ماهان ـ حجت الاسلام سیفی امام جمعه ماهان در خطبه نماز ضمن سفارش مردم به تقوی الهی پیرامون اهمیت توبه گفت : انسان وقتی جسمش مریض می شود به پزشك مراجعه می كند و درمان می شود اما بعضی اوقات به خاطر گناه , روح و روان فرد بیمار می شود كه تنها راه درمان این بیماری توبه و انابه می باشد تا آفت های درونی خود را بزداید تا به مقام قرب و منزلت الهی نزدیك شود وی بیان داشت اركان توبه عبارتند از 1 ـ ندامت و پشیمانی 2 ـ عزم به ترك همیشگی 3 ـ ادا حق الناس 4 ـ ادا حق الله . امام جمعه در ادامه ضمن سفارش مجدد مردم به تقوی الهی حادثه جانسوز سقوط هواپیمای سی 130 ارتش جمهوری اسلامی ایران كه منجر به شهادت تعدادی از اصحاب رسانه ملی و مطبوعات شد به خانواده های داغدار آنها و همه ملت شریف ایران تسلیت گفت : و از مسئولین امر خواست تا با جلوگیری از این گونه حوادث ابتكار عمل و دقت لازم را بعمل آورند. امام جمعه در ارتباط با برگزاری اجلاس سران كشورهای اسلامی در عربستان اظهار داشت : اجلاس سران كشورهای اسلامی در عربستان اینبار به خاطر پیشنهاد بسیار خوب رئیس جمهور آگاه و شجاع ایران اسلامی جان تازه ای به خود گرفت و اگر این پیشنهادها عملی گردد جهان اسلام در دنیا درخشش خاصی به خود خواهد گرفت و ملل مسلمان از این انزوا بیرون خواهند آمد با توجه به اینكه 57 كشور اسلامی كه بیش از یك و نیم میلیارد مسلمان در جهان می باشد شایسته است نماینده ای در سازمان ملل داشته باشند و دارای بازار مشترك اسلامی باشند. دارای صدا و سیمای مشترك جهانی باشند و در بین آنها همدلی و وفاق وجود داشته باشد , این پیشنهادهای بسیار خوب رئیس جمهور می تواند اثرات بسیار مطلوبی بر امت اسلامی در جهان داشته باشد.

فومن ـ حجت الاسلام دهقان امام جمعه فومن در خطبه های نماز ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت : پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی (ص ) می فرمایند : هر دردی را دارویی است , داروی گناهان توبه است و توبه و استغفار انسان را به مسیر تقوا برمی گرداند. وی افزود : اگر می خواهید در مسیر تقوا باشید باید از گناه و معصیت اجتناب كنید. وی افزود : حضرت امام جعفرصادق (ع ) می فرماید : نفوس و اثر دعا از سرنیزه آهنین بیشتر است و به خاطر همین است كه خداوند در قرآن می فرماید : من دعاهای شما را استجابت می كنم . وی در ادامه سقوط هواپیما و درگذشت ناگهانی جمع كثیری از عزیزان به خانواده معظم داغدار تسلیت گفت و متذكر شد : اینگونه حوادث را نباید به گردن قضا وقدر بگذاریم بلكه ما مسئولین به نكات ایمنی نیز توجه بیشتری داشته باشیم . وی 18 آذر سالروز معرفی رژیم بعثی عراق از سوی سازمان ملل به عنوان آغازگر جنگ یادآور شد : كسی كه بر مركب ظلم سوار شود عاقبت نابود خوا