تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در دیدار طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی قم : در شرایطی كه اسلام مورد هدف استكبار است وظیفه طلاب , تلاش هرچه بیشتر در جهت رشد علمی است بخش خبری شهرستان : در ایام فرخنده دهه كرامت , جمع زیادی از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وظیفه طلاب , تلاش هرچه بیشتر در جهت رشد علمی است

آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در دیدار طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی قم :
در شرایطی كه اسلام مورد هدف استكبار است وظیفه طلاب , تلاش هرچه بیشتر در جهت رشد علمی است

بخش خبری شهرستان : در ایام فرخنده دهه كرامت , جمع زیادی از طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی قم و عده ای از طلاب فیروزكوه با حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی دیدار نمودند.
ایشان در این اجتماع فرمودند : كسانی كه به برنامه های قرآنی مشغول هستند میدانند كه مورد عنایت خداوند هستند خداوند علاوه بر اجر , مشكلات دنیائی آنان را نیز برطرف میكند چون قرآن خیلی مورد اهمیت خداوند است . فلذا به كسانی كه اشتغال به قرآن دارند عنایت ویژه دارد و خداوند مافوق همه قدرت هاست و « هوعلی كل شئی قدیر » .
ایشان در ادامه خطاب به طلاب فرمودند : شما موقعیت فعلی و آینده خود را از دو نظر مورد توجه داشته باشید.اولا میدانید كه حقیر نسبت به امور روحانیت آشنائی كامل دارم چون قریب به 50 سال اشتغال به تدریس دارم و حدودا ده سال نماینده امام راحل در شورای عالی حوزه بودم و به همه خصوصیات , واقف هستم و از همین موضوع هم با شما صحبت می كنم .در شرائط فعلی از طرفی تمام اسلام , نه فقط تشیع مورد هدف استكبار است و سعی و تلاش دارد تا اسلام ما را از بین ببرد به تمام وسیله متوسل میشود تا به این آرزو برسد. این مساله برای من و شما یك وظیفه خطیری بوجود آورده است باید از جوانی و عمر عزیزتان و از اوقاتتان استفاده كنید یعنی هرچه بیشتر و بهتر درس بخوانید و رشد علمی پیدا كنید تا برای آینده اسلام به وظیفه اسلامی تان عمل كنید نه اینكه لحظات را صرف چیزی كنید.
لذا جز درس و بحث و مباحثه علمی وقت تان را صرف چیزی دیگر نكنید الان شرائط شما شرائط رشد است و هیچ وظیفه ای غیر از رشد علمی ندارید.
ما باید به تبعیت از اسلام آشنا به مسائل كلامی , فقهی , مواعظ و نصایح كه در قرآن و اهل بیت حكایت شده , باشیم . درس های ما مثل سایر مراكز آموزشی نیست كه چند سال بخوانیم لیسانس بگیریم و تمام شود , آنقدر علوم پیش ما هست كه خدا میداند كه عمر 200 سال هم كافی نیست . لذا قدر جوانی خودتان را بدانید قدر عمرتان را بدانید الحمدلله در شرایطی هستید كه دولت و ملت با شما موافق است در زمان طاغوت , طاغوت هیچ اعتقادی به حوزه و روحانیت نداشت همین مدرسه فیضیه دربش را به سوی ما بسته بودند و 5 سال تمام این مدرسه فیضیه را من با اینكه بچه قم بودم ندیده بودم . به لطف خدا آنان به هدفشان نرسیدند ما الان دشمن بالاتر و مهم تر داریم . هم پول دارد و هم افراد و هم امكانات دارد و دور و بر ما را گرفته است بالاخره آن چیزی كه الان وظیفه شماست درس خواندن و سرمایه علمی پیدا كردن است ما اهل علم هیچ امتیازی نداریم جز علم و عمل . مردم هم همین توقع را دارند تعبیر مردم اینست كه اهل علم بر مسند رسول خدا نشسته اند باید تجسم این معنی باشند و لذا مردم ما را آئینه رسول خدا بینند.
علم نمی تواند مخالف داشته باشد چون علم انكشاف واقع است . عمل تقوی است با تقوی كسی مخالف نیست .
لذا برادران عزیز , من بعنوان اینكه تمام رموز طلبگی را میدانم می گویم الان وظیفه شما درس خواندن و در كنارش تقوی داشتن است و هیچ چیز نباید شما را از این دو چیز باز بدارد. چون انسان در شرائط خاصی میتواند به آن برسد , آدم 50 ساله كه نمی تواند طلبه بشود و رشد علمی پیدا كند و عنوان جانشینی رسول خدا پیدا كند. حداكثر استفاده از زمان را ببرید و این زمانها قابل جبران نیست . از جمله نصایح من به عروس و داماد كه صیغه عقدشان را جاری می كنم اینست كه شما آنقدر باید با هم رفاقت داشته باشید كه اگر لحظه ای كدورت باشد رفاقتهای بعدی جبران كننده كدورت های قبل نخواهد بود چون رفاقت های بعدی اثر خودش را در زمان خودش دارد.ایشان در پایان برای طلاب محترم آرزوی توفیق روزافزون از خداوند متعال نمودند.