تبیان، دستیار زندگی
فرشاد اکبرنژاد مدیر بخش علمی یک شرکت دانش بنیان داروسازی با بیان اینکه در این شرکت فعالیت های علمی تحقیقاتی انجام می دهیم، گفت:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید پماد سوختگی از موم زنبور عسل و گیاه هواچوبه

پماد سوختگی

فرشاد اکبرنژاد مدیر بخش علمی  یک شرکت دانش بنیان  داروسازی با بیان اینکه در این شرکت فعالیت های علمی تحقیقاتی انجام می دهیم،  گفت: در این راستا زیر مجموعه این شرکت ۵ شرکت در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در اصل مواد اولیه را خود شرکت با تحقیق و توسعه تولید می کند، گفت: ما همواره برای تولید محصولاتمان عصاره را تبدیل به فرمول می کنیم تا نهایتا محصولی را به تولید برسانیم؛ این بدان معناست که اسانس را نمی خریم.

وی با اشاره به محصول جدید این شرکت داروسازی افزود: ما در این شرکت دانش بنیان موفق شدیم که پمپاد سوختگی با منشا گیاهی را تولید کنیم، گفت: درمان سوختگی از دیرباز دغدغه بیماران و پزشکان بوده و در این زمینه ترکیبات فراوانی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این محقق افزود: یکی از موثرترین آنها ترکیبات استخراج شده از ریشه گیاه هواچوبه یا ابوخلساء است. گیاه هواچوبه از جمله گیاهانی است که غنی از آنتی اکسیدان بوده و در طب سنتی ایران تاثیر آن در بهبود سوختی اثبات شده است.

به گفته وی پماد گیاهی سوختگی علاوه بر داشتن عصاره هواچوبه، حاوی موم زنبور عسل و روغن زیتون بوده که موجب از بین رفتن تاول و نرم شدن محل سوختگی می شود و اثربخشی آن با انجام مطالعات بالینی دقیق بر روی بیماران به اثبات رسیده است.

اکبرنژاد با بیان اینکه به تازگی این پماد به تولید انبوه رسیده است، گفت: از این پماد می توان برای درمان سوختگی با آتش، آفتاب سوختگی، درمان زخم بستر و زخم های مزمن دیابتی استفاده کرد. همچنین این پماد التیام دهنده و ضدعفونی کننده نیز هست.

وی با بیان اینکه از این پماد می توان در سوختگی های درجه ۱، ۲ و ۳ استفاده کرد، بیان داشت: طول دوره درمان با این پماد ۲۰ الی ۳۸ روز است و توسط پزشکان تجویز می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .