تبیان، دستیار زندگی
چگونگی بیان خواسته والدین از فرزند می تواند تاٌثیر مهمی در پذیرفتن و اجرای درست آن توسط کودک داشته باشد که اولین مورد این است که در زمان بیان درخواست خود از عصبانیت، خشم و داد زدن دوری کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودک را برای انجام خواسته خود تهدید نکنید

 تهدید کودک

فرید توکلیان روان شناس تربیتی اظهار داشت: چگونگی  بیان خواسته والدین از فرزند می تواند تاٌثیر مهمی در پذیرفتن و اجرای درست آن توسط کودک داشته باشد که اولین مورد این است که در زمان بیان درخواست خود از عصبانیت، خشم و داد زدن دوری کنید.
وی افزود: درخواست خود را از کودک با صراحت، روشن و مهربانی بیان کنید و نباید این امر با خواهش، تمنا و نیازمندی همراه شود، همچنین سعی کنید خواسته شما از کودک در حد توان او بوده و شرایط برای انجام آن کار فراهم باشد.

توکلیان تصریح کرد:ب بهتر است بیان خواسته از کودک در هنگام مشغول بودن او به بازی، درس خواندن و انجام کار دیگر نباشد و کارهایی که انجام آن از طرف مدرسه یا خانه نهی شده است را از وی درخواست نکنید.

این روان شناس تربیتی اضافه کرد: از تهدید کودک پرهیز کنید، زیرا تهدیدهای غیرواقعی باعث دروغ گویی او می شود و اگر والدین با عدم پذیرش و یا انجام نادرست کار روبه رو شدند هرگز اقدام به تنبیه و یا پرخاشگری فرزند خود نکنند، زیرا موجب ترس و در نتیجه دروغ گفتن وی می شود.

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.