تبیان، دستیار زندگی
فروش و واگذاری اراضی و اموال شهرداری تهران و باز شدن پیاده راه 17 شهریور از جمله موضوعاتی بود که دیروز در صحن شورای شهر تهران در مورد آن صحبت شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار پنجم 17 شهریور شنبه باز می شود

فروش و واگذاری اراضی و اموال شهرداری تهران و باز شدن پیاده راه 17 شهریور از جمله موضوعاتی بود که دیروز در صحن شورای شهر تهران در مورد آن صحبت شد.

بخش اجتماعی تبیان
امام حسین

دیروز رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از نوع برخورد صداوسیما با ماجرای واگذاری برخی املاک در شهرداری پایتخت انتقاد کرد. اما ناصر امانی، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران پاسخ حافظی را این گونه داد: «دو هفته است یک جریان تبلیغاتی خاص در داخل و در رسانه هایی مانند «بی بی سی» و «من و تو» در خارج از کشور به خاطر یک خبر مجعول و یک سوال کارشناس سازمان بازرسی از مدیران شهرداری که هنوز مراحل قانونی خود را طی نکرده، به راه افتاده است و دو هفته است که به این بهانه نظام را می کوبند.»
فضای شورای شهر دیروز بر خلاف تصور چندان هم متشنج نبود؛ چراکه احمد مسجدجامعی از اصلاح طلبان و اصولگرایان شورا خواسته بود اندکی صبر به خرج دهند و اگر هم حرفی دارند، در جلسه یکشنبه هفته بعد بزنند.  احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز در مورد اخبار خرید و فروش شهرداری گفت: «رئیس قوه قضائیه به صورت شفاف اعلام کرد که رسیدگی به هرگونه تخلف مطالبه نظام و مردم است. بنابراین اجازه بدهیم این رسیدگی بدون تنش جلو برود.»

فریادهای تقی پور بر سر سرخو

قرار است بعد از حدود 6 سال اعتراض کسبه و ساکنان و کسانی که از این محل تردد می کردند، چهار پنجم قسمت بسته شده 17 شهریور بازگشایی شود. اما بحث پیاده راه 17 شهریور روز گذشته در شورای شهر تهران داغ بود

البته دیروز شورا شاهد درگیری لفظی دو عضو اصولگرا و اصلاح طلب شورا بود. زمانی که محسن سرخو به ارائه گزارش از سوی دبیر شورایان منطقه 14 که به عملکرد اعضای شورای شهر انتقاد کرده بود، اعتراض کرد و گفت نباید اجازه داد به اعضای شورا توهین شود، تقی پور حرف سرخو را قطع کرد و با فریاد گفت: «دو هفته است که فضای شورای شهر را آلوده کرده اید.»
اما سرخو در پاسخ فریادهای تقی پور گفت: «شما به مردم توهین می کنید.» اسماعیل دوستی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با  بیان اینکه فضای شورا، فضایی تند شده و دوستان نسبت به هم نامهربان هستند، گفت: «اتفاقی افتاده و سازمان بازرسی و قوه قضائیه برای رسیدگی به این مسائل شکل گرفته اند که اگر دلسوزتر از ما نباشند، کمتر از ما هم نیستند.»

17 شهریور باز می شود

چند سالی می شود که خیابان 17 شهریور پیاده راه شده است؛ خیابانی که تا قبل از آن محل تردد خودروها بود،  ناگهان بدون مصوبه شورای شهر به پیاده راه تبدیل شد. حالا قرار است بعد از حدود 6 سال اعتراض کسبه و ساکنان و کسانی که از این محل تردد می کردند، چهار پنجم قسمت بسته شده 17 شهریور بازگشایی شود. اما بحث پیاده راه 17 شهریور روز گذشته در شورای شهر تهران داغ بود. عباس جدیدی هم حرف جالبی زد و گفت: «در گذشته قرار بود زمانی که ضریح جدید را می برند، ضریح قدیمی را در میدان امام حسین (ع) قرار دهند که این اتفاق نیفتاد. اما اگر این ضریح در میدان امام حسین (ع) نصب می شد مشکلات اقتصادی میدان حل می شد.»
البته مهدی چمران، رئیس شورای شهر  خطاب به جدیدی گفت: «توافقی برای دادن ضریح قدیمی امام حسین (ع) به کشورمان وجود نداشت و تنها انتظار می رفت با نصب ضریح جدید، ضریح قدیمی امام حسین (ع) به کشور ایران داده شود.»

قسمتی از 17 شهریورباز می شود

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: «بعد از جلسات متعددی که با مسئولان مختلف داشته ایم، تصمیم گرفته شد از هفته آینده بخشی از پیاده راه 17 شهریور باز شود.»
او افزود: «از شنبه هفته آینده از چهارراه صفا تا میدان شهدا، خیابان 17 شهریور به صورت دوطرفه بازگشایی می شود و برخی از کوچه های شرقی و غربی هم باز می شوند. البته تمامی کوچه ها و خیابان های اطراف 17 شهریور که به دلیل پیاده راه شدن خیایان مسدود شده بودند به مرور زمان باز خواهند شد.»
به گفته شاکری، یک پنجم خیابان 17 شهریور در این طرح همچنان مسدود است که این قسمت هم بعد از اینکه شهرداری طرحش را ارائه بدهد به مرور زمان باز خواهد شد. او تاکید کرد: «برای حمایت از رونق بازار قرار است تمامی خیابان هر چه سریع تر باز شود، زیرا پیاده راه شدن خیابان 17 شهریور در این چند سال مشکلات زیادی را برای کسبه این منطقه به وجود آورده است.»
شاکری افزود: « کمیسیون نظارت، عمران، فرهنگی و شهرسازی و همچنین معاونان عمرانی، شهرسازی خدمات شهری و شهردار منطقه 12 ظرف هفته آینده سایر تصمیمات لازم را در مورد پیاده راه 17 شهریور و میدان امام حسین(ع) می گیرند و نتیجه آن به هیات رئیسه شورا اطلاع داده می شود.»


منبع : فرهیختگان