تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار در ردیف های بودجه آموزش و پرورش، برای توسعه پیش دبستانی 50 میلیارد تومان اعتبار با اولویت مناطق محروم و دو زبانه در نظر گرفته شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم


توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم

اختصاص 50 میلیارد تومان برای توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین‌بار در ردیف‌های بودجه آموزش و پرورش، برای توسعه پیش دبستانی 50 میلیارد تومان اعتبار با اولویت مناطق محروم و دو زبانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سیستان وبلوچستان ، صبح امروز علی‌اصغر فانی در دیدار با فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی اظهار کرد: بحث عدالت یکی از مباحث جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است، شاخص‌های آموزشی نشان می‌دهد که چهار استان سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان از فضای آموزشی خوبی برخوردار نیستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: میانگین سرانه هر دانش آموز از فضای آموزشی در کشور بیش از 5  متر مربع برای هر دانش آموز و در این استان 3.11 است که نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان نیاز به نگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: امسال برای نخستین‌بار در ردیف‌های بودجه آموزش و پرورش برای توسعه پیش دبستانی 50 میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم و دو زبانه در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با برسی های صورت گرفته در سال گذشته، متوجه شدیم افت دانش آموزان مقطع ابتدایی در مناطق دو زبانه بیشتر است و اگر بخواهیم افت تحصیلی سال اول ابتدایی را به ویژه در نقاط دو زبانه کاهش دهیم نیاز به تقویت و توسعه پیش دبستانی است.

وی افزود: در زمینه نیروی انسانی سال گذشته بیش از هزار ردیف در اختیار استان قرار دادیم تعدادی از ردیف‌های سال قبل جذب نشد امیدواریم امسال جذب شود و به سمت افزایش نیروی انسانی حرکت کنیم زیرا در زمینه نیروی انسانی نسبت به نرم کشوری در این استان مشکل داریم.

فانی ادامه داد: امیدواریم در تخصیص ردیف‌های استخدامی این استان مانند سال گذشته در اولویت قرار گیرد.

فانی اضافه کرد: در زمینه وضعیت معیشتی فرهنگیان فاصله زیادی بین دریافتی فرهنگیان با بعضی ادارات وجود دارد که تلاش می کنیم این مشکل نیز برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تاسیس دانشگاه فرهنگیان در جنوب استان پیشنهاد شده و در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بسیاری از مشکلات فضا و تجهیزات و منابع مالی و انسانی را در برنامه ششم برطرف کنیم.

فانی در زمینه حق مناطق آزاد نیز گفت: اگر قرار باشد حقی در این زمینه پرداخت شود در این استان نیز پیگیری خواهد شد.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم:نیلوفر یاقوتی