تبیان، دستیار زندگی
ند   رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان قم آشنایی دانشجویان با سیاست روز جهان را خواستار شدند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله  مصباح یزدی د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشجویان باید با سیاست روز جهان آشنا باشند

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان قم آشنایی دانشجویان با سیاست روز جهان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله  مصباح یزدی در این مراسم كه همزمان با روز دانشجو برگزار می‌شد، تمام اقشار جامعه را دارای وظایفی دانست و با اشاره به وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان گفت: با توجه به اینكه دانشجویان امروز مدیران فردای جامعه خواهند بود و سرنوشت كشور در دست آن‌هاست باید با سیاست‌ها و آرمان‌های كشور خود آشنا شود. زیرا در گذشته افرادی بودند كه با این سیاست‌ها آشنا نبودند ولی بر سر كار گماشته شدند و اشتباهاتی را مرتكب شدند كه جبران آن بسیار مشكل است.
وی فراگیری دانش را جهاد در راه خداوند عنوان كرد و گفت: علم راه رسیدن انسان به سعادت را فراهم می‌كند. باید به دنبال علمی باشیم كه سالم باشد. هر علم و دانشی نمی‌تواند ارزش‌ها را حفظ كند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخریب‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی ایران توسط غرب در سال‌های گذشته گفت: در هشت سال دفاع مقدس حتی از داشتن سیم خاردار هم محروم بودیم، ولی در این ایام با همت جوانان خودمان به بسیاری از علوم و فن آوری‌های صلح آمیز دست پیدا كردیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از علوم را دارای وجه منفی و علوم اسلامی از ارزش‌ بیشتری نسبت به علوم دیگر برخوردار دانست و اظهار داشت: طلب علم عبادت است،‌ البته نه هر علمی. علوم گوناگون چون فیزیك، شیمی، مهندس و مانند آن را می‌توانیم از سایر كشورها فرا بگیریم ولی علوم اسلامی را نمی‌توانیم از كشور دیگری یاد بگیریم،
وی با اشاره به نیازهای كشور تأكید كرد: فراگیری همه رشته‌های علوم برای حفظ عزت اسلام نیاز است. برای اینكه جایگاه خود را حفظ كنیم باید علوم گوناگون را بیاموزیم.
آیت الله مصباح یزدی در ادامه بالیدن به علم و دانش را از نشانه‌های جهل عنوان كرد و گفت: اگر شخصی به علم خود ببالد و فكر كند علمی كه دارد باعث امتیاز و برتری اوست و به آن افتخار كند، نشانگر جهل و نادانی اوست.