تبیان، دستیار زندگی
فرزند تنها جانباز 70 درصد شهید فاجعه منا، گفت: در شهادت حجاج ایرانی نمی توان از تقصیرات و کوتاهی های عمدی و سهوی آل سعود چشم پوشید و چنانچه امدادرسانی وجود داشت قطعاً چنین فاجعه ای رخ نمی داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت مظلومانه جانباز در منا

فرزند تنها جانباز 70 درصد شهید فاجعه منا، گفت: در شهادت حجاج ایرانی نمی توان از تقصیرات و کوتاهی های عمدی و سهوی آل سعود چشم پوشید و چنانچه امدادرسانی وجود داشت قطعاً چنین فاجعه ای رخ نمی داد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

سجاد موسوی

سجاد موسوی ضمن اشاره به فاجعه منا و شهادت حجاج ایرانی در سرزمین وحی، گفت: هنوز اثرات این اتفاق در خانواده ما دیده می شود. پدر من در زمان شهادت 47 سال داشت و من به عنوان یک پسر 25 ساله و بردار و خواهر کوچک تر یک پشتوانه و یک کوه را ازدست داده ایم. خانواده ما با شهادت پدرمان ستون حیاتش را از دست داد که اگر اعتقادات و باورهای مذهبی در خانواده ریشه ندوانیده بود معلوم نبود که چطور با این فاجعه کنار می آمدیم.

این فرزند شهید فاجعه منا با تأکید بر اینکه در شهادت حجاج ایرانی نمی توان از تقصیرات و کوتاهی های عمدی و سهوی آل سعود چشم پوشید، اعلام کرد: در حج سال گذشته به جز پدرم، مادرم و بعضی از اقوام و آشنایان نیز حضور داشتند. ایشان بعدازآن فاجعه اذعان داشتند که چنانچه امدادرسانی وجود داشت قطعاً چنین فاجعه ای رخ نمی داد ولی متأسفانه مقامات آل سعود به عمد جلوی امدادرسانی ها را گرفته بودند.

او ادامه داد: پدر من جانباز 70 درصد دفاع مقدس بود. دوستانش بودند و دیدند که چطور پدرم مظلومانه به شهادت رسید، آن هم در شرایطی که با یک سطح مشخص از امدادرسانی می توانستند او را نجات بدهند.

موسوی همچنین از رفتار آل سعود بعد از فاجعه منا انتقاد کرد و ادامه داد: اینکه حتی دولت سعودی حاضر به یک عذرخواهی از خانواده های قربانیان فاجعه منا نشد نشان دهنده آن است که پیگیری لازم انجام نشده و همین موضوع باعث گلایه و ناراحتی ما است.

در پایان این فرزند شهید فاجعه منا در پاسخ به آنکه با توقف حج از سوی ایران موافق است، تصریح کرد: حج به ویژه حج واجب یک فریضه الهی بوده و خداوند در قرآن به صراحت از آن نام برده است، بنابراین من در مقامی نیستم که بخواهم با توقف آن موافقت یا مخالفت کنم ولی به نظر شخصی من باید کرامت ایرانیان و شیعیان در حج از سوی کشور میزبان رعایت شود.


منبع: حیات