تبیان، دستیار زندگی
ید حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محدث مسئول انتشارات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها روحانی كاروان خبرنگاران بود كه در حادثه سقوط هواپیمای سی130ارتش جان به جان آفرین تسلیم كرد. به گزارش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت‌الاسلام مجتبی محدث روحانی كاروان خبرنگاران شهید

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محدث مسئول انتشارات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها روحانی كاروان خبرنگاران بود كه در حادثه سقوط هواپیمای سی130ارتش جان به جان آفرین تسلیم كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع تبیان به نقل از رسا    وی در سال ‪ ۱۳۴۰‬در محله جوادیه در جنوب تهران و در یك خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. دوره ابتدایی را در تهران و راهنمایی و دبیرستان را در شهر مقدس قم گذراند.
وی در اواسط دهه ‪ ۱۳۵۰‬در حالی كه نوجوانی بیش نبود، فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود را آغاز كرد و از نخستین افرادی بود كه پس از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به عنوان مسوول روابط عمومی سپاه قم مشغول به خدمت شد.
پس از مدتی به عنوان معاون تشكیلات دفتر حزب جمهوری اسلامی در این نهاد فعالیت خود را آغاز كرد و همزمان در قالب موسسه فرهنگی "مدینه" با هدف نشر فرهنگ اسلامی با این مجموعه همكاری مستقیم داشت.
تالیفاتی چون سرآغازها در قرآن - روز بشارت - از مدینه تا انتظار - و جمع‌آوری كتاب سردار عشق یادواره شهید زین‌الدین، از آثار این روحانی بزرگوار است.
حجت الاسلام محدث مدتی نیز مسوول صفحه فرهنگ و اندیشه روزنامه جمهوری اسلامی بود و در سال ‪ ۱۳۸۳‬به عنوان مسئول انتشارات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)وارد ارتش شد.
وی در كنار مسئولیت انتشارات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی، كارهای فرهنگی و رسانه‌ای خود را نیز ادامه داد و همواره در كنار خبرنگاران بود.