تبیان، دستیار زندگی
ود حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی  در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم حادثه شهادت تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های كشور را تسلیت گفتند و ابراز امیدواری كردند با پیشگیری مسئولین، دیگر شاهد این گونه حوادث در آسم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كسی كه در راه خدمت كشته شود شهید محسوب می‌شود

حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی  در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم حادثه شهادت تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های كشور را تسلیت گفتند و ابراز امیدواری كردند با پیشگیری مسئولین، دیگر شاهد این گونه حوادث در آسمان و جاده‌های كشور نباشیم.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله  مكارم شیرازی  در آغاز درس خارج خود، شهادت شماری از عكاسان، خبرنگاران و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران را در حادثه سقوط هواپیما 130 - C را به داغداران و ملت ایران تسلیت گفتند و اظهار داشتند: شماری از خبرنگاران و سرنشینان مسافر هواپیما و تعدادی هم در اثر برخورد آن با مجتمع مسكونی در این حادثه جان خود را از دست دادند. این افراد در راه خدمت به مردم بودند كه دچار حادثه شدند.
ایشان با اشاره به روایات متعدد از معصومین (ع) فرمودند: اگر كسی در مسیر خدمتی گام بر می‌دارد و در همین حال از دنیا برود، جزء شهیدان محسوب می شوند. این افراد هم در حال انجام خدمت بودند.
این مرجع تقلید با اشاره به بروز حوادثی از این دست در گذشته تاكید كردند: امیدواریم فكری اندیشیده شود كه این حادثه‌ها دیگر تكرار نشود. این هم خسارت معنوی دیگری برای ما در پی دارد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم یاد آور شدند: جهان این حودث را نتیجه ضعف و ناتوانی ما اعلام می‌كنند. دشمنان هم كه در انتظار یك بهانه هستند تا روی آن مانور دهند. باید چاره‌ای برای این مسایل اندیشیده شود. غالب این مسایل قابل پیش گیری است. حوادث غیر قابل پیش گیری در برابر حوادث قابل پیش‌گیری كمتر است. به گفته كارشناسان در جاده‌های كشور هم نزدیك به نود و پنج درصد حوادث قابل پیشگیری است.