تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشورمان روز گذشته در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه به مصاف تیم ملی چین رفت. در تیم ملی فوتبال کشورمان علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، پژمان منت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک تساوی چینی

تیم ملی کشورمان روز گذشته در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه به مصاف تیم ملی چین رفت. در تیم ملی فوتبال کشورمان علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند.

بخش ورزشی تبیان
تیم ملی ، ایران ، چین

در تیم ملی فوتبال کشورمان علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان با 4 تغییر تیمش را به مصاف چین فرستاد و از جمع 11 بازیکنی که برای تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل چین به میدان رفتند، 4 نفرشان در دیدار برابر قطر در ترکیب اصلی حضور نداشتند. سیدجلال حسینی در قلب دفاع جای خود را به مرتضی پورعلی گنجی داد، میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاع به جای احسان حاج صفی به میدان رفت، مهدی طارمی جای خود را به وحید امیری داد و در نهایت اشکان دژاگه که مصدوم شده بود، روی نیمکت نشست تا به جای وی مسعود شجاعی در مرکز خط میانی قرار بگیرد.
 در ابتدای بازی زمین مسابقه کاملا یک دست و با کیفیت به نظر می رسید اما بعد از گذشت چند دقیقه، کیفیت بد چمن مسابقه به وضوح قابل رویت بود و تقریبا در تمام نقاط زمین بیرون آمدن تکه های چمن روی روند بازی تاثیر منفی گذاشته بود. در واقع چمن ورزشگاه شن یانگ شباهت زیادی با کالاهای بی کیفیت چینی موجود در بازار ایران داشت!

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان با 4 تغییر تیمش را به مصاف چین فرستاد و از جمع 11 بازیکنی که برای تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل چین به میدان رفتند، 4 نفرشان در دیدار برابر قطر در ترکیب اصلی حضور نداشتند


ملی پوشان کشورمان بازی را خیلی خوب شروع کردند و در همان دقیقه یک و در نخستین موقعیت سردار آزمون اقدام به شوت زنی کرد که با فاصله اندک از کنار دروازه راهی اوت شد. در دقیقه 5 و پس از این که علیرضا بیرانوند کرنر حریف را دفع کرد، مسعود شجاعی ضد حمله سریعی را آغاز کرد و در نزدیکی محوطه جریمه پاس فراری را برای وحید امیری انداخت که سرعت توپ بالا بود و موجب برخورد امیری و دروازه بان حریف شد تا این موقعیت از دست تیم ملی برود. پس از این صحنه داور اردنی کارت زردی را به امیری نشان داد تا این بازیکن، اولین بازیکن اخطاری این دیدار لقب بگیرد. بعد از این برخورد، درواز ه بان اصلی چین نتوانست به بازی ادامه دهد و در نهایت جای خود را به گو کائو داد.


 تقریبا 10 دقیقه بعد پس از برخورد بازیکن چین با پژمان منتظری، مدافع تیم ملی کشورمان هم مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. پس از این اتفاق، سید جلال حسینی جایگزین منتظری شد تا ایران هم یک تعویض اجباری داشته باشد. منتظری، مدافع تیم ملی فوتبال که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف از زمین بازی خارج شده بود، برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد. در ادامه کار تیم ملی کشورمان حملات زیادی را روی درواز ه چینی ها ترتیب داد اما هیچ کدام از این حملات کارساز نبودند تا در نهایت بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام برسد.
 در نیمه دوم شاهد بازی متعادل تری بودیم و دیگر تیم ملی کشورمان سوار بر بازی نبود . در نیمه دوم به نظر می رسید که هر 2 تیم به نتیجه تساوی راضی هستند، به طوری که در 45 دقیقه دوم ایران صاحب 2 موقعیت جدی شد و کره ای ها نیز تنها یک بار از روی یک ضد حمله شانس رسیدن به گل را داشتند که این موقعیت هم با خروج بیرانوند از دست رفت. در مجموع تیم ملی کشورمان در دومین بازی خودش هم نتوانست نمایش دل چسبی داشته باشد و این بار هم برنامه های تاکتیکی تیم کی روش در ارسال های بلند از جناحین خلاصه شده بود. البته نباید نقش وضعیت بسیار بد چمن را هم در نمایش ضعیف 2 تیم نادیده بگیریم.
در دیگر بازی این گروه کره جنوبی هم نتوانست مقابل سوریه به پیروزی برسد تا این تیم هم با کسب یک امتیاز خارج از خانه به مانند تیم ملی کشورمان ۴ امتیازی شود.


منبع : اسپرت