تبیان، دستیار زندگی
اگر این هفته موفق نشده اید مطالب بخش سلامت را بخوانید، با مطالعه متن زیر می توانید از ریز مطالب مطلع شوید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مضرات خواب زیاد و ورزش شدید، فواید دوش آب سرد

اگر این هفته موفق نشده اید مطالب بخش سلامت را بخوانید، با مطالعه متن زیر می توانید از ریز مطالب مطلع شوید.

فرآوری: نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
خستگی

بیماری هایی که خستگی می آورند
 
هر چند که خستگی در اثر عواملی مانند خواب ناکافی و یا فشار کاری و ... طبیعی است، اما گاهی می تواند نشانه ی یک مشکل جدی تر مانند یک بیماری باشد. زمانی که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با یک بیماری است، نیاز به انرژی دارد. پس این موضوع تعجب آور نیست که در هر نوع بیماری احساس خستگی کنید.

خطر قلم لیزری برای چشم کودکان

به گفته کارشناسان، قلم های لیزری به ظاهر بی ضررند، اما زمانی که بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی موقت چشم روبرو می شوند.

پوست لیموترش در خدمت سلامتی

پوست لیموترش خواص بیشماری دارد و برای تهیه محصولات بیولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب بدن تان از شر آسیب ترکیبات شیمیایی مضر در امان می ماند.

افراد شب کار، روزها در اتاق تاریک بخوابند

افرادی که شیفت شب کار می کنند، باید طی روز در اتاق تاریک و آرام بخوابند و اگر لازم باشد از چشم بند استفاده کنند و گوشی در گوش خود قرار دهند تا سر و صدای محیط آزارشان ندهد.

خواب زیاد چه مضراتی دارد؟

خواب طولانی مدت، افراد بزرگسال را مسن تر از آنچه سن شان است نشان می دهد و هنوز کاملا مشخص نیست که آیا این مسئله یک نشانه از نوعی بیماری است و یا خود یک مشکل جداگانه است. در هر حال خواب طولانی یک نشانگر برای مشکلات اساسی سلامت است. در این مطلب شما را با عوارض و مشکلاتی که خواب طولانی می آورد، آشنا می کنیم.

ورزش شدید و طولانی ضرر دارد

در هر کاری باید اعتدال و میانه روی را رعایت کرد. متخصصان ورزشی توصیه می کنند در ورزش و فعالیت بدنی نیز باید به این موضوع توجه کنیم. فعالیت سنگین ورزشی بیش از حد نه تنها برای سلامتی مفید نیست، بلکه به بدن آسیب هم وارد می کند.

دوش آب سرد نشاط آور است

دوش گرفتن با آب سرد خلق و خوی افراد را بهتر می کند و باعث می شود از آرامش و نشاط به مدت طولانی تر برخوردار شوند.

علائمی که از شروع یائسگی خبر می دهند

با بالا رفتن سن در خانم ها، فصل تازه ای از زندگی شروع می شود که همراه با تغییرات زیادی است. دوران پیش از یائسگی نیز دوره ای است که با سن، تغییرات خلق و خو و بروز آکنه ارتباط دارد. در واقع دوره پیش از یائسگی نیز علائمی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

علائمی که می گویند اضطراب دارید

نگرانی های بیش از حد نیز منجر به اختلالات اضطرابی خواهد شد که در حال حاضر یکی از شایع ترین اختلالات روانی در جهان است و درمان آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از ان جا که بسیاری افراد با این اختلال آشنایی کامل ندارند و ممکن است بدون آنکه خود بدانند دچار این مشکل باشند به چند نشانه ی به اختلال اضطراب اشاره می کنیم.

10 نکته برای جلوگیری از درد گردن
 
خواه درد گردن شما ناشی از یک بیماری مزمن باشد و یا فقط به دلیل بد خوابیدن، نکات زیر به شما کمک می کند تا درد کمتری را تجربه کنید. برای محافظت از گردن تان در برابر آسیب دیدگی، این 10 نکته را دنبال کنید.

عوامل ایجاد التهاب در بدن

التهاب به صورت حاد یا مزمن در بدن بروز می کند و برای پیشگیری از آن و ممانعت از بروز مشکلات جدی تر باید عوامل آن را شناخت و با آنها مقابله کرد، چون این التهاب به مرور بدن را در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی، آلزایمر، آرتروز و غیره قرار می دهد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این عوامل آشنا شوید.

علائم آسمی که کنترل نشده

بسیاری از افراد مبتلا به آسم به طور موفقیت آمیزی می توانند علائم بیماری شامل سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و تنگی قفسه سینه را کنترل کنند. اگر علائم بیماری کنترل نشوند، کیفیت زندگی فرد کاهش می یابد. اگر شما متوجه هر کدام از نشانه های زیر در خود شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید و جهت تغییر روند درمان از او کمک بگیرید.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.