تبیان، دستیار زندگی
شد پایگاه اینترنتی حج با هدف بررسی ابعاد مختلف این سفر روحانی روزسه‌شنبه در محل اداره كل حج و زیارت قم افتتاح شد. مسوول این پایگاه اینترنتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پایگاه از سوی دفتر مقام معظم رهبری در كیفیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایگاه اینترنتی حج از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم افتتاح شد

پایگاه اینترنتی حج با هدف بررسی ابعاد مختلف این سفر روحانی روزسه‌شنبه در محل اداره كل حج و زیارت قم افتتاح شد.

مسوول این پایگاه اینترنتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پایگاه از سوی دفتر مقام معظم رهبری در كیفیتی برتر از دیگر سایتها در این زمینه ، راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد رضا آقامیری افزود: اهمیت این پایگاه اینترنتی پرداختن به بعد معنوی حج كه ركن مهم و اصلی این كنگره عظیم است، می‌باشد. وی بیان داشت: آیات قرآن و روایات و پیام مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص حج و استفاده از دوهزار كتاب و مقاله و فصلنامه مرتبط با حج از منابع غنی این پایگاه اینترنتی است. وی اضافه كرد: امكان ارتباط با نماینده ولی فقیه، پاسخ گویی به سووالات شرعی افراد حتی غیرشیعه و ارایه فتاوای كلیه مراجع در خصوص احكام واعمال حج و آموزش مناسك حج از دیگر كاربریهای این سایت محسوب می‌شود.

ایشان در ادامه  افزود: همچنین در كنار این مطالب با توجه به‌حضور سه‌میلیونی‌حجاج بیت الله‌الحرام، سایت خبری با عنوان خبرگزاری حج نیز در جهت اطلاع رسانی به كاربران راه‌اندازی شده است. وی، بخش نگارخانه حج را از بخشهای تصویری این سایت دانست كه دو هزار تصویر از اماكن زیارتی در كشورهای عربستان، عراق و سوریه را نمایش می دهد.

دسترسی به این سایت فارسی زبان از طریق آدرس اینترنتی (‪(WWW.hajj.ir‬ امكان پذیراست.

وی به سایت دیگری به پنج زبان عربی، فرانسه، اندونزی، اردونی و انگلیسی در خصوص حج‌اشاره كرد كه به صورت مستقل و با حمایت دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می‌كند.

آدرس این سایت نیز با عنوان (‪ (WWW.al_ hajj.ir‬می‌باشد.