تبیان، دستیار زندگی
سخنرانی این همایش نیز فردا با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر و در سالن اصلی سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد و طی آن از خانواده ۵ شهید قرآنی این حادثه، تجلیل خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از خانواده قاریان مهاجر الی الله در همایش سوره های سرخ منا

قاریان مهاجر الی الله

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن وعترت کشور در گفت و گو با پایگاه خبری اتحادیه تشکل های قرآن وعترت کشور «اتقان نیوز» با اشاره به فاجعه سال گذشته در منا گفت: سال گذشته اتفاق ناگواری برای جامعه مسلمین و به خصوص جامعه قرآنی در منا اتفاق افتاد که منجر به قربانی شدن تعدادی از قاریان و فعالان قرآنی برجسته کشورمان شدکه بر همین اساس همایش بزرگداشت شهدای قرآنی با عنوان «سوره های سرخ منا» فردا برگزار می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به تشکیل ستادی در خصوص بزرگداشت مهاجر الی الله افزود: بر همین اساس طبق فرمایش رهبری که این فاجعه نباید فراموش شود ستادی در خصوص بزرگداشت شهدای قرآنی منا تشکیل گردید که اولین سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا را برگزار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه تشکل های قرآن وعترت کشور نیز عضوی از این ستاد است، افزود: دستگاه های مختلفی از جمله: دارالقرآن بسیج، شورای عالی قرآن، شبکه قرآن سیما، سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در این دستگاه عضو هستند که هر کدام بخش هایی از این همایش را عهده دادر خواهند بود.

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن وعترت کشور در ادامه افزود: اتحادیه به نوبهٔ خود عضوی از این ستاد است و بخش هایی از این همایش از جمله دعوت از مسئولین و موسسات قرآنی استان تهران و اجرای بخشی از مراسم را بر عهده دارد.

در آخرین دیدار ستاد بزرگداشت فاجعه قرآنی منا با نماینده ولی فقیه حجه الاسلام قاضی عسگر از روند پیگیری فعالیت هایی که در خصوص حمایت هایی که از خانواده های شهدای این فاجعه خون بار انجام شده است برای اعضای ستاد گزارشی داده شد و قول هایی بر حمایت بیشتر اتخاذ شد.

وی در خصوص مشارکت دستگاه های مختلف عنوان کرد: همه یک ستاد مشترک هستیم که کارهای باقی مانده را انجام داده و به دنبال اینکه به نام نهادی تمام شود نیستیم و امیدواریم با کمک و یاری همدیگر بتوانیم و یاد و خاطره عزیزان قرآنی فاجعه منا را زنده نگه داریم.

وی در خصوص فعالیت های این ستاد نیز ابراز داشت: در آخرین دیدار ستاد بزرگداشت فاجعه قرآنی منا با نماینده ولی فقیه حجه الاسلام قاضی عسگر از روند پیگیری فعالیت هایی که در خصوص حمایت هایی که از خانواده های شهدای این فاجعه خون بار انجام شده است برای اعضای ستاد گزارشی داده شد و قول هایی بر حمایت بیشتر اتخاذ شد.

محمدی با اشاره به برگزاری این همایش افزود: سخنرانی این همایش نیز فردا با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر و در سالن اصلی سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد و طی آن از خانواده ۵ شهید قرآنی این حادثه، تجلیل خواهد شد.

محمدی ادامه داد: سعی داریم به همت دوستان در نهادها و سازمان ها مراسم باشکوه و درشان عزیزان قرآنی از دست رفته برگزار کنیم تا یادی از مهاجران الی الله زنده نگه داشته شود.

یاد آور می شود، بر همین اساس نشست خبری «نخستین سالگرد بزرگداشت شهدای قرآنی فاجعه منا» امروز در محل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با حضور دکتر رحیم قربانی رییس ستاد بزرگداشت شهدای قرآنی فاجعه منا و حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن وعترت کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این همایش نیز فردا سه شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در سالن اصلی سازمان حج و زیارت با برنامه های متنوع و رونمایی از محصولات رسانه ای شهدای قرآنی منا برگزار خواهد شد.

اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور از علاقه مندان به حضور در این همایش دعوت به عمل می آید.


منبع:
خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .