تبیان، دستیار زندگی
محمد علی خسروی رییس ستاد برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیز با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور گفت: این میزان از معضلات در کشوری که قرآن را همراه خود دارد، قابل قبول نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 میلیارد ریال معوقه کمک به موسسات قرآنی/ثبت نام آزمون قرآن و عترت 20 شهریور

ثبت نام آزمون قرآن و عترت

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی روز سه شنبه در نشست خبری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با بیان اینکه مقرر شده بود به ازای موفقیت هر قرآن آموز در این آزمون ها کمک هزینه ای به موسسات قرآنی پرداخت شود، افزود: 10 میلیارد ریال معوقه آزمون قبلی را پرداخت کردیم.
وی اضافه کرد: دلیل تاخیر در انجام این تعهد برگزاری نمایشگاه قرآن در 6 ماه اول سال بود.
حشمتی با بیان اینکه این آزمون در دوره های قبلی دو بار در سال برگزار می شد، اضافه کرد: امسال یکبار در تاریخ 20 آبان ماه به صورت سراسری برگزار می شود.
وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، موسسات قرآنی و آموزش و پرورش در برگزاری آزمون همکاری دارند تا بتوانیم مشارکت عمومی را افزایش دهیم.
وی مشارکت موسسات در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن را 80 درصد برآورد کرد و گفت: باید برنامه های قابل واگذاری را به مشارکت گذاشت تا دولت فقط به نقش پشتیبانی، حمایت و نظارت بپردازد.

* انس با قرآن می تواند جامعه را از مشکلات و معضلات اجتماعی دور کند
محمد علی خسروی رییس ستاد برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیز با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور گفت: این میزان از معضلات در کشوری که قرآن را همراه خود دارد، قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه هدف از ترویج و توسعه قرآن اتصال مردم با خداست اظهار کرد: پنج هدف را برای برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در نظر گرفته ایم.
وی هدف نخست برگزاری آزمون را فراهم ساختن زمینه مشارکت همگانی مردم برشمرد و تصریح کرد: برای شرکت در آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد و به همین دلیل می توان آن را از معنای مسابقه که شرکت گروهی خاص است جدا کرد.
وی ماهیت آموزشی و ایجاد تنوع موضوعات و رشته ها را از دیگر اهداف برگزاری آزمون دانست و گفت: بر همین اساس می توانیم به برنامه های محتوایی موسسات قرآنی و جهت دهی کنیم و از آزمون برای کمک مالی سازماندهی شده استفاده کنیم.
خسروی با بیان اینکه دو رشته صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را نیز به آزمون اضافه کردیم خاطر نشان کرد: یک آزمون شفاهی برای کودکان زیر 12 سال نیز به مدت یک هفته در نظر گرفتیم.
وی چهار بخش حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف قرآن و اهل بیت را از بخش های این آزمون اعلام کرد و گفت: هر کدام از این رشته ها شامل زیر مجموعه برای تسهیل در شرکت شهروندان می شود.
رییس ستاد برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خصوص آزمون کارکنان دولت نیز اظهار کرد: شرکت در این آزمون برای کارکنان دولت معدل 28 ساعت آموزش ضمن خدمت محسوب می شود.
وی افزود: آزمون برای کارکنان دولت 19 آبان ماه اما برای هموطنان 20 آبان ماه به صورت سراسری در 340 شهرستان برگزار می شود.
خسروی با بیان اینکه آزمون در هر شهرستانی که دارای بیش از 20 داوطلب باشد برگزار می شود تاکید کرد: 20 کمک هزینه عمره به نفرات اول رشته ها، 160 کمک هزینه عتبات عالیات به قید قرعه، یکصد کمک هزینه مشهد مقدس و 400 هدیه یک میلیون ریالی به افرادی که بالای 95 امتیاز کسب کرده باشند، تعلق می گیرد.
به گفته وی، 110 کمک هزینه عتبات عالیات به نفرات برتر کارکنان دولت نیز اهدا می شود.
خسروی خاطرنشان کرد: 20 سوال تستی و یک سوال تشریحی برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده که به صورت الکترونیکی طی مدت 15 دقیقه باید پاسخ دهند و نتایج آن در هفته اول آذرماه اعلام می شود.
به گفته وی آزمون سراسری قرآن و عترت در دو نوبت 8:30 و 10:30 به مدت دو ساعت برگزار می شود.
آزمون سراسری قرآن و عترت سال 95 با شعار به سوی فهم قرآن در تاریخ 20 آبان ماه برگزار می شود و زمان ثبت نام در آزمون از 20 شهریور آغاز که برای شهروندان تا 20 مهر و برای کارکنان دولت تا 15 آبان در سایت www.qia.ir ادامه دارد.
فراهنگ**7561**1027


منبع:
www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .