تبیان، دستیار زندگی
ا حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی  در دیدار رییس جدید خبرگزاری جمهوری‌ اسلامی مركز قم گفتند: در برخی از روزنامه‌ها مطالب و عكس‌هایی چاپ می‌شود كه بدترین نوع اشاعه معاصی است. چاپ و خرید این نوع روزنامه‌ها از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد شدید حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از برخی روزنامه‌ها

حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی  در دیدار رییس جدید خبرگزاری جمهوری‌ اسلامی مركز قم گفتند: در برخی از روزنامه‌ها مطالب و عكس‌هایی چاپ می‌شود كه بدترین نوع اشاعه معاصی است. چاپ و خرید این نوع روزنامه‌ها از نظر شرعی اشكال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از ایرنا حضرت آیت‌ الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار، انتشار اطلاعات و اخبار را در راستای آگاهی مردم ارزیابی كردند و اظهار داشتند: باید علاوه بر اطلاع رسانی، بصیرت مردم را در امور افزایش دهید. امروز برخی رسانه‌ها تنها وقت مردم را تلف می‌كنند و اطلاعات ارزشمندی را به جامعه تزریق نمی‌كنند. نباید با اخبار غیر مفید باعث انحراف اخلاقی در میان جوانان شد، چرا كه با انتشار این نوع اخبار، فساد و معاصی در جامعه ترویج می‌شود.
ایشان تصریح كردند: متاسفانه در برخی از روزنامه‌های كشور مطالب و عكس‌هایی منتشر می‌شود كه بدترین نوع اشاعه معاصی است. چاپ و خرید این نوع روزنامه‌ها از نظر شرعی اشكال دارد. متاسفانه این نوع روزنامه‌ها برخی افراد را كه فاقد هویت اسلامی هستند، در میان جوانان بزرگ می‌كنند و با این كار به هویت اصیل مردم كشور لطمه می‌زنند.
این مرجع تقلید اظهار داشتند: كار ساختن مملكت و پیشرفت آن در دست رسانه‌های گروهی است و آنها باید در مسیر حركت خود به ترویج معارف اسلامی و اخلاق اهمیت ویژه‌ای را بدهند. برخی از اخبار موثر اگر منتشر شود در مردم ایجاد انگیزه خواهد كرد و مسئولان رسانه‌ها باید در انتخاب خبرها خوب دقت نمایند.
ایشان با اشاره به اهمیت قم در جهان اسلام گفتند: شهر مذهبی قم در میان مردم جهان اسلام‌از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است و اخباری كه از شهر مقدس مخابره می‌شود باید دقیق و پر محتوا باشد.
  رییس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز قم در آغاز این دیدار گفت: خبرگزاری مركز قم به عنوان یك تریبون امین، پیام حوزه علیمه، علما اعلام و مراجع عظام تقلید را به گوش جهانیان خواهد رساند.
سید عزیز موسوی افزود: در ماموریت‌های خارجی خود شاهد بودیم كه به دلیل حضور علما اعلام و مراجع عظام تقلید در این شهر خبرهای مخابره شده از قم در میان دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.