تبیان، دستیار زندگی
بسته و محدود بودن تماشای تمرین و بازی های دوستانه تیم استقلال و محدودیت بازیکنان و کادر فنی این تیم برای مصاحبه با رسانه ها تصمیم عجیبی است که با وجود بروز تبعات منفی آن مسئولان باشگاه استقلال همچنان اصرار به ادامه این سیاست دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفند منصوریان و آبی ها برای برنده شدن!

بسته و محدود بودن تماشای تمرین و بازی های دوستانه تیم استقلال و محدودیت بازیکنان و کادر فنی این تیم برای مصاحبه با رسانه ها تصمیم عجیبی است که با وجود بروز تبعات منفی آن مسئولان باشگاه استقلال همچنان اصرار به ادامه این سیاست دارند.

بخش ورزشی تبیان
استقلال

فصل گذشته آبی ها مثل یک جزیره دور افتاده ارتباط خوبی با رسانه و اهالی رسانه نداشتند و ممنوع المصاحبه شدن بازیکنان و کادر فنی و تلاش برخی از آن ها برای تغییر این مقررات خشک و عجیب با برخورد و جریمه شدید باشگاه همراه شد. همین سیاست غلط حاشیه های ناخواسته ای را به استقلال تحمیل کرد و فشار رسانه ها به آبی ها بیشتر و بیشتر شد و این فشار مضاعف در نهایت تیم مظلومی را از پای درآورد.
 شاید علیرضا منصوریان با درک خوب این موضوع بود که در نخستین کنفرانس خبری اش پس از انتخاب به عنوان سرمربی استقلال تاکید ویژه ای بر حضور اصحاب رسانه و فوتبال دوستان در تمرین و دیدارهای تیمش داشت اما سرمربی جوان آبی ها نیز خیلی زود اسیر سیاست و تعاملات خاص باشگاه شد و کار به جایی رسید که حالا رسانه ها از فضای حاکم بر تیم استقلال با اصطلاح حکومت نظامی یاد می کنند!
منصوریان که در ابتدای کارش تلاش کرد به همه بقبولاند ارتباط خوبی با رسانه ها و هواداران دارد اما با شرایطی که برای تیمش در ابتدای لیگ شانزدهم پیش آمد سرمربی جوان آبی ها هم خیلی زود تغییر رویه داد به طوری که در چند بازی اخیر و دوستانه استقلال، اهالی رسانه و تماشاگران حق حضور نداشته اند و منصوریان در خفا تیمش را برای شروع دوباره لیگ آماده کرده و محک می زند.
شاید این اقدام و تصمیم منصوریان جلوگیری از لو رفتن برنامه های تاکتیکی استقلال توسط حریفان تلقی و تعبیر شود و حتی برخی به خاطر این تصمیم به سرمربی جوان آبی ها احسنت بگویند با این حال تجربه تلخ فصل گذشته آبی ها از این گونه تصمیمات باعث نگرانی هواداران و پیشکسوتان شده است. این همه مخفی کاری و پنهان کردن تیم شاید در کوتاه مدت تنش و حاشیه را از استقلال دور کند اما در دراز مدت و با افزایش فشارها و انتقادها و تمایل بازیکنان به ارتباط با رسانه ها باعث به حاشیه رفتن تیم منصوریان خواهد شد. البته از اردوی استقلال اخباری شنیده می شود که نه قابل تایید است و نه تکذیب با این حال شاید بتوان بخشی از این پنهان کاری منصوریان و عوامل باشگاه را توجیه کرد!
بر اساس شنیده ها این اقدام منصوریان نه برای محدود کردن ارتباط بازیکنان با رسانه ها بلکه برای کم کردن تسلط رسانه ها و خبرنگاران بر تیم استقلال به منظور کم شدن فشار عدم نتیجه گیری بوده و هست. وقتی منصوریان تیمش در 4 هفته ابتدایی لیگ در کسب پیروزی ناکام ماند و با 2 امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت بازی های تدارکاتی زیادی برای تعطیلات لیگ در نظر گرفت تا شاگردانش در دیدار با حریفان نه چندان قدرتمند و آماتور گل نخوردن و بردن را یاد بگیرند. اما فوتبال ورزشی غیرقابل پیش بینی است و حتی با وجود تقابل با تیم آماتور هم منصوریان نمی توانست از برد تیمش مطمئن شود از این رو این شایعه قوت گرفت که سرمربی جوان استقلال بازی دوستانه تیمش را روی اهالی رسانه بست تا آبی ها و داور بازی های دوستانه بی استرس کار کنند و اگر هم اشتباهی از سوی داور صورت گرفت و به برد استقلال کمک کرد دیده نشود!
 این شایعه زمانی قوت گرفت که استقلال در بازی دوستانه با تیم راه آهن برد پرحرف و حدیثی داشت و راه آهنی ها به شدت به داوری بازی اعتراض داشتند. پس از این بازی هم این ماجرا در بازی با صبای قم که آن هم منجر به پیروزی آبی ها شد تکرار شد و صبایی ها از صمد مرفاوی تا بازیکنانش نسبت به داوری هامون قراب، داور جوان بازی شدیدا معترض بودند و اعتقاد داشتند داور بازی را برای آبی ها درآورده است!
روز گذشته نیز ساکت الهامی مربی تیم فوتبال صبا در صحبت با فارس انتقادات تندی را متوجه داور بازی دوستانه تیمش با استقلال و استقلالی ها کرده و گفته است: «داوری مشکلات زیادی داشت. من یک پیشنهاد به استقلالی ها دارم و آن این که آن ها می توانند با نامه ای خواهان حضور قراب در جمع داوران شوند تا بتوانند قهرمان آسیا شوند. در یک صحنه ما معتقد بودیم که پنالتی صورت گرفت اما داور قبول نداشت.»
با اعتراض گسترده صبایی ها خبرها به بیرون درز پیدا کرد اما رسانه ها نتوانستند به صورت رسمی به موضوع بپردازند چون هیچ ژس و فیلمی از بازی های استقلال در اختیار نداشتند اما این شائبه که استقلالی ها برای فرار از بحران و شکستن طلسم نبردن دست به ترفندهای تازه ای زده اند تقویت شد.


منبع : خراسان