تبیان، دستیار زندگی
سینماپرس: فیلم فروشنده که نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند در جشنواره لندن پذیرفته نشد. با این رویداد مشخص می شود این فیلم با ضعفهایش هیچگاه نمی تواند بدون تاثیر جریانات غیر سینمایی اقبال جهانی را جذب کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«فروشنده» در بخش رقابتی جشنواره لندن پذیرفته نشد

فیلم فروشنده که نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند در جشنواره لندن پذیرفته نشد. با این رویداد مشخص می شود این فیلم با ضعفهایش هیچگاه نمی تواند بدون تاثیر جریانات غیر سینمایی اقبال جهانی را جذب کند.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

بعضی خبرها ظاهرا فقط یک خبرند اما اگر خط و ربط اجزای آن را بدانید چندین خبر از آن استخراج خواهدشد. درست مثل خبر اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره لندن. فیلم فروشنده اساسا فیلم ضعیفی است و مخاطب آن اگر افسون نشده باشد با دیدن فیلم نمی تواند گرفتن نخل طلایی را به حساب یک موفقیت سینمایی برای آن لحاظ کند. همین امر باعث می شود این فیلم هیچگاه در اولین مواجهه با جشنواره های جهانی موفق نباشد. با این رویداد مشخص می شود فروشنده با ضعفهایش هیچگاه نمی تواند بدون تاثیر جریانات غیر سینمایی اقبال جهانی را جذب کند!

امسال در بخش عشق فیلم «میرزیا» به کارگردانی راکیش اومپراکاش، در بخش «دلهره» فیلم «برایش خون بده» ساخته بن یانگر، در بخش خنده فیلم «تونی اردمن» ساخته مارن آده، در بخش مناظره فیلم «نکتوروما»، در بخش مکتب فکری فیلم «اتوپسی جین دو» ساخته اندری اووردال، در بخش خانوادگی فیلم «ترول‌ها» ساخته مایک میچل و والت دورن، در بخش شهامت فیلم «خدمتکار» ساخته پارک چان-ووک، در بخش سفر فیلم «پاترسون» ساخته جیم جارموش و در بخش شنیداری فیلم «شی-راق» ساخته اسپایک لی به نمایش درمی‌آیند.

امسال بار دیگر ۱۲ فیلم در بخش رقابتی به نمایش درمی‌آیند و برندگان بخش اولین فیلم بلند و بخش رقابتی مستند جوایز ساترلند  گریسون را دریافت می‌کنند.

در بخش مستند نیز ۱۲ فیلم با یکدیگر رقابت دارند که فیلم مهرداد اسکویی با عنوان «رویاهای دم صبح» از جمله آنهاست.

در بخش جایزه فیلم کوتاه این جشنواره نیز «سکوت» ساخته علی اصغری و فرنوش صمدی یکی از ۱۲ فیلم شرکت کننده است.


منبع: سینما پرس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .