تبیان، دستیار زندگی
EaseUS Data Recoveryنرم افزاری برای کامپیوترهای شخصی است که به کمک آن می توانید فایل ها و دیتاهای از دست رفته ی خود را با بیشترین دقت و قدرت بازیابی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم افزار EaseUS Data Recovery

ریکاوری فایل های از دست رفته

easeus data recovery

EaseUS Data Recoveryنرم‌افزاری برای کامپیوترهای شخصی است که به کمک آن می‌توانید فایل‌ها و دیتاهای از دست رفته‌ی خود را با بیشترین دقت و قدرت بازیابی کنید.

به احتمال زیاد شما نیز از دست دادن اتفاقی فایل‌ها را تجربه کرده‌اید. گاهی به طور ناخواسته و اشتباه، و گاهی نیز به دلیل مشکلاتی که برای نرم‌افزار یا سخت‌افزار رایانه به وجود می‌آید به ناچار بخشی از اطلاعات مهم خود را از دست می‌دهیم. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که فایل‌های از دست رفته بخشی از عکس‌ها و اطلاعات شخصی و مهم ما باشند که امکان مهیا کردن دوباره‌ی آن‌ها وجود ندارد. از همین رو نرم‌افزارهای مختلفی در زمینه‌ی بازیابی اطلاعات ساخته و منتشر شده‌اند تا بلکه نوش دارویی برای حل این مشکل باشند. نرم‌افزارهای ریکاوری یا همان بازیابی فایل برنامه‌هایی هستند که قادر به اسکن عمیق هارد کامپیوتر و بازیابی فایل‌های حذف شده‌اند و معمولا نیز در این عمل موفق ظاهر می‌شوند. البته درصد موفقیت عملیات بازیابی، و برگردانده شدن فایل‌های مورد نظر بستگی به قدرت نرم‌افزار مورد استفاده، و همچنین زمان حذف شدن فایل‌ها بستگی مستقیم خواهد داشت بنابراین "مهم" است که از چه نرم‌افزاری برای بازیابی اطلاعات خود استفاده می‌کنید.

EaseUS Data Recovery یکی از بهترین و قوی‌ترین نرم‌افزارهای ریکاوری فایل در PC است که به کمک آن می‌توانید جدیدترین متدها و روش‌ها را برای اسکن هارد و بازیابی اطلاعات در اختیار داشته باشید. این نرم‌افزار دارای یک نسخه‌ی رایگان و چند نسخه‌ی پولی است که خوشبختانه بجز محدودیت ۲ گیگابایتی برای ریکاوری فایل‌ها در نسخه‌ی رایگان، تفاوت مهم دیگری بین نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پولی وجود ندارد. از آنجا که اکثر مواقع فایل‌های از دست رفته به عکس‌ها، یا فایل‌های کم حجم خلاصه می‌شوند بعید است که محدودیت ۲ گیگابایتی مشکلی در استفاده‌ی کاربر ایجاد کند با این حال اگر حس می‌کنید که نیاز به حجم بیشتری برای بازیابی فایل‌ها دارید می‌توانید نسخه‌ی PRO برنامه را خریداری کنید. ضمن آن که با استفاده از نسخه‌ی رایگان برنامه می‌توانید EaseUS Data Recovery و قدرت بازیابی آن را ارزیابی کنید و سپس در صورت تایید اقدام به خرید یا دانلود نسخه‌ی پولی کنید.

نحوه‌ی دسترسی به ۲ گیگابایت حجم

EaseUS Data Recoveryدر حالت پیش‌فرض تنها قادر به بازیابی ۵۰۰ مگابایت فایل خواهد بود اما در پایین برنامه به شما گفته شده است که با اشتراک گذاری برنامه در یکی از شبکه‌های اجتماعی فیسبوک یا‌... می‌توانید ۱.۵ گیگ دیگر هدیه دریافت کنید و حجم بازیابی خود را به ۲ گیگابایت ارتقا دهید. خوشبختانه نرم‌افزار EaseUS Data Recovery در این زمینه چندان سخت‌گیر طراحی نشده است و همین که روی آیکون فیسبوک کلیک کنید ۱.۵ گیگابایت حجم را به شما هدیه خواهد داد و نیازی به اتصال به اکانت فیسبوک یا حتی باز شدن وب‌سایت شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر نیز وجود ندارد. بنابراین بعد از اولین اجرا روی آیکون فیسبوک کلیک کنید تا حجم شما به ۲ گیگابایت افزایش یابد.

از چه دستگاه‌هایی می‌توان ریکاوری کرد؟

نکته‌ی بسیار جالب و ارزشمندی که در EaseUS Data Recovery وجود دارد پشتیبانی آن از حافظه‌های مختلف است به طوری که شما در این نرم‌افزار محدود به ریکاوری از درایوهای کامپیوتر نخواهید بود و در کنار آن می‌توانید از حافظه‌ی‌های جانبی نیز فایل‌های از دست رفته را ریکاوری کنید. مهم‌ترین حافظه‌ی جانبی که در لیست پشتیبانی وجود دارد گوشی‌های موبایل هستند چراکه از دست رفتن فایل در موبایل‌ها همیشه یکی از مشکلات جدی کاربران بوده و وجود چنین نرم‌افزاری می‌تواند کمک شایانی برای کاربران گوشی‌های موبایل باشد. البته اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای انجام این عمل در گوشی‌های موبایل از جمله اندروید منتشر شده‌اند که وجود محدودیت‌هایی همچون نیاز به دسترسی روت، قدرتمندتر بودن عملیات اسکن و پردازش در رایانه و‌... باعث شده است تا استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری نتیجه‌ی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار موبایل‌ها شما می‌توانید حافظه‌های جانبی دیگری همچون مموری کارت، دوربین‌های دیجیتال، موزیک پلیرها، هارد اکسترنال، فلش مموری و‌... را نیز توسط EaseUS Data Recovery اسکن کنید.

چه مواقعی می‌توان ریکاوری کرد؟

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد اطلاعات در کامپیوترها و دیگر حافظه‌های جانبی می‌توانند در چند حالت مختلف از بین بروند که هر کدام نیز از شانس متفاوتی برای بازیابی شدن برخوردارند. در EaseUS Data Recovery شما می‌توانید فایل‌های حذف شده توسط کاربر، فایل‌های موجود در درایو فرمت شده، فایل‌های موجود در پارتیشن حذف شده، فایل‌های ویروسی شده، فایل‌های موجود در هارد آسیب دیده و‌... را بازیابی کنید که امری بسیار مهم و ارزشمند در این نرم‌افزار محسوب می‌شود. هر کدام از مواردی که اشاره شد از شانس‌های متفاوتی برای بازیابی شدن فایل‌ها برخوردارند و متناسب با دلیلی که فایل خود را از دست داده‌اید، می‌توانید درصد موفقیت بسیار بالا یا بسیار پایینی را در اختیار داشته باشید.

چه فایل‌هایی را می‌توان ریکاوری کرد؟

خوشبختانه EaseUS Data Recovery در این زمینه نیز سنگ تمام گذاشته و تقریبا تمامی فایل‌های رایج همچون عکس، ویدیو، موسیقی، فایل‌های فشرده، فایل‌های تکست و‌... قادر به بازیابی شدن توسط این برنامه خواهند بود. شما به محض اجرای برنامه با چند دسته بندی کلی و زیردسته‌های آن مواجه خواهید شد و می‌توانید بنا بر نیاز خود یک، یا چند مورد از آن‌ها را برای اسکن انتخاب کنید. این دسته بندی‌ها عبارتند از:

Graphics (Jpg,Png,Bmp و‌...)

Audio (Mp3,Wma و‌...)

Video (Mp4 و‌...)

Documents (Word,PDF,Exel و‌...)

Email (Outlook و‌...)

Other (Archives File و‌...)

چگونه باید ریکاوری کرد؟

با نصب و اجرای برنامه، فرمت‌های قابل بازیابی به شما نمایش داده خواهند شد. آن‌ها را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Next کلیک کنید. سپس درایوی که فایل مورد نظر در آن وجود داشته و از دست رفته است را انتخاب کنید و با کلیک مجدد روی گزینه‌ی Next عملیات ریکاوری را آغاز کنید. حال منتظر بمانید تا برنامه عملیات را به اتمام برساند. در انتها پیش نمایشی از فایل‌های ریکاوری شده به شما نمایش داده خواهند شد که شما می‌توانید با مرور و انتخاب موارد مورد نظر، فایل‌های خود را ریکاوری کنید.


منبع:  زومیت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .