تبیان، دستیار زندگی
انفجار راکت فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس این نگرانی را به وجود آورده بود که مأموریتهای بعدی ناسا از جمله OSIRIS-Rex به تعویق بیفتد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مأموریت ۸۰۰ میلیون دلاری ناسا

نمونه برداری از یک سیارک

نمونه برداری از یک سیارک

انفجار راکت فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس این نگرانی را به وجود آورده بود که مأموریتهای بعدی ناسا از جمله OSIRIS-Rex به تعویق بیفتد اما ناسا اعلام کرده که این مأموریت به قوت خود باقی مانده و در زمان از پیش تعیین شده آغاز می شود.

بر اساس اعلام ناسا، کاوشگر OSIRIS-Rex از کیپ کاناورال فلوریدا راهی سفری دو ساله به اطراف زمین می شود. هدف این کاوشگر رساندن خود به سیارکی موسوم به Bennu است.

کاوشگر جدید ناسا توسط راکت اطلس ۵ و در ساعت ۲۳ و ۵ دقیقه به وقت گرینویچ در روز پنجشنبه راهی فضا خواهد شد.

مقامات ناسا در قالب پیام توئیتری اعلام کردند که OSIRIS-Rex در همان تاریخ مشخص شده یعنی هشتم سپتامبر به فضا پرتاب می شود. ارزیابی های صورت گرفته حکایت از آن دارند که این پرتاب ایمن بوده و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند.

اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزیهای از پیش صورت گرفته به پیش رود، کاوشگر OSIRIS-Rex در جولای سال ۲۰۱۸ خود را به سیارک «بنو» که ۵۰۰ متر پهنا دارد خواهد ساند و پس از دو سال شروع به نمونه برداری از آن می کند. در نهایت هم نمونه های به دست آمده در سپتامبر سال ۲۰۲۳ به زمین منتقل خواهد شد.

این مأموریت ۸۰۰ میلیون دلار برای ناسا آب می خورد. دانشمندان در نظر دارند که با بررسی دقیق این نمونه ها معمای واحدهای سازنده زمین را حل کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .