تبیان، دستیار زندگی
کتاب وهابیت، کنشها و پیامدها با بررسی استراتژی های نفوذ و اقناع وهابیت به زودی منتشر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار کتاب «وهابیت، کنشها و پیامدها»

کتاب "وهابیت، کنشها و پیامدها" با بررسی استراتژی های "نفوذ" و اقناع وهابیت به زودی منتشر می شود.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

انتشار کتاب «وهابیت، کنشها و پیامدها»

کتاب "وهابیت، کنشها و پیامدها" با قلم شعیب یاری و محمدحسین مجیدی در قالب کتاب های "دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان" با شمارگان 2500 جلد و قیمت 7500 تومان توسط موسسه فرهنگی هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب می شود.

این کتاب در 10 فصل با عنوان های "آشنائی با جنبش های نوپدید دینی"، " بررسی واژگانی مفاهیم اصلی وهابیت"،"معرفی نیای وهابیت"، "مبانی نظری فرقه وهابیت"، "استراتژی های نفوذ و اقناع"، "انواع روش های تبلیغ"، "نحوه عملکرد وهابیون در عصر حاضر"، "انواع فعالیت های مروجان وهابیت"، "پیامدهای گسترش فرقه وهابیت" و "راهبردهای مقابله با فرقه وهابیت" به تحلیل و بررسی فرقه وهابیت در ابعاد مختلف می پردازد.

در مقدمه کتاب آمده است: "در جهت مقابله و ستیز با آرمان های انقلابی در ایران بودند. از ترور، سعی در انجام کودتا و اقدامات خرابکارانه گرفته تا تحریم و تحمیل جنگ 8 ساله، که البته علیرغم همه تلاشهای دشمنان به فضل الهی تمامی توطئه های آنان راه به جایی نبرد.پس از ناکامی نظامی و اقتصادی دشمنان تلاش کردند به راهکارهای فرهنگی در مقابله با تشیع دست یازند. از این رو با استمداد از همه توان شیطانی خود، اقدام به کمکهای مالی و فکری به مزدبگیران خود در داخل و خارج از کشور کردند. تلاش برای احیای تفکرات انحرافی از جمله بابیت، بهائیت، وهابیت، مسیحیت پروتستانی(تبشیری) و اقدام به تأسیس فرقه های نوظهور از جمله شاخه های مختلف عرفان غربی و هندویی، بزرگنمایی فرقه های تصوف و دراویش، شیطان پرستی و ... از جمله مهمترین اقدامات دشمنان در جهت کمرنگ کردن و از بین بردن  اعتقادات ناب و اصیل اسلامی در دهه های اخیر محسوب شده است.

شایان ذکر است یکی از مراکزی که همواره در کانون توجه تهاجم فرهنگی دشمن قرار داشته، بدنه دانشگاهی کشور بوده است. با توجه به اینکه شناختن تحرکات دشمنان در حوزه های تبلیغی فرق می تواند عاملی موثر در جهت حفظ و اعتلای فرهنگ دانشگاهی کشور از گزند تهاجم فرهنگی محسوب شود لذا با توجه به احساس نیاز در این حوزه، کتاب "وهابیت? کنشها و پیامدها" که به طور اختصار بررسی برخی از راهکارهای تبلیغی فرقه ضاله وهابیت را مورد بررسی قرار داده، تدوین شده است. به امید اینکه فعالیت فرقه های انحرافی هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


منبع: ایسنا