تبیان، دستیار زندگی
ند  معاون پشتیبانی و مركز مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم اعلام‌كرد: ‪ ۳۰‬هزار طلبه در ‪ ۲۴۰‬حوزه علمیه خواهران در سطح كشور مشغول تحصیل هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، اصغر عبدالهی در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سی ‬هزار طلبه در مدارس علمیه بانوان كشور تحصیل می‌كنند

معاون پشتیبانی و مركز مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم اعلام‌كرد: ‪ ۳۰‬هزار طلبه در ‪ ۲۴۰‬حوزه علمیه خواهران در سطح كشور مشغول تحصیل هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، اصغر عبدالهی در گفتگو با ایرنا گفت: این طلاب در سطح دو معادل كارشناسی تحصیل می‌كنند.
وی افزود: برای پذیرش طلبه در سطح سه (كارشناسی ارشد) سال آینده آزمون كارشناسی ارشد در استانها برگزار می‌شود و امیدواریم دوره‌های دكترا را نیز در این حوزه‌ها دایر كنیم.
وی گفت: در حال حاضر سی ‬حوزه علمیه بانوان در استان‌ها در دست ساخت است و كارهای اجرایی ساخت ‪ ۶۰‬حوزه دیگر نیز سال آینده آغاز می‌شود.
عبدالهی خاطرنشان ساخت: استراتژی مدیریت حوزه علمیه این است كه حوزه‌ها دولتی نشوند و مردمی بمانند و پشتوانه این حوزه‌ها مردم هستند. وی افزود: پشتوانه اقتصادی حوزه‌ها مردم و پشتوانه علمی مردم كشور حوزه‌های علمیه هستند.
وی گفت: در سال جاری با مصوبه مجلس شورای اسلامی چنانچه ‪ ۶۰‬درصد از هزینه‌های حوزه علمیه را مردم تامین كنند ‪ ۴۰‬درصد بقیه در قالب طرحهای استانی توسط دولت تامین می‌شود.