تبیان، دستیار زندگی
اعتماد به نفس از بعد رفتاری خودباوری فرد نسبت به خویش است که قابلیت و توانایی انجام دادن امور در هر سطحی را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش اعتماد به نفس بر کیفیت زندگی

 اعتماد به نفس

امیر لطفی حقیقت روان شناس با بیان اینکه اعتماد به نفس نقش بسزایی بر کیفیت زندگی، بهبود رشد شخصیتی و عملکرد فرد دارد، گفت: اعتماد به نفس از بعد رفتاری خودباوری فرد نسبت به خویش است که قابلیت و توانایی انجام دادن امور در هر سطحی را دارد.

وی با بیان اینکه اعتماد به نفس از بعد عاطفی نشانگر تسلط بر کنترل احساسات و عواطف است، اظهار داشت: افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند هنگام مقابله با مشکلات، آسیب ها و رنج ها کنترل هیجانات و احساسات برایشان راحت تر است و به دنبال حل مسئله هستند. این اشخاص خودآگاهی خود را افزایش می دهند و براساس این چارچوب، به بازسازی خود می پردازند.

این پژوهشگر علوم رفتاری با اشاره به تکنیک های افزایش اعتماد به نفس، گفت: فرد باید نظام باورش را تقویت کند و به این حس برسد که انسان بی همتایی است. الگوپذیری های مناسب داشته باشد و تا حد امکان نسبت به خود واقع گرا و مثبت اندیش باشد. از بعد انسانی و اخلاقی روابط خود با اطرافیان را  تقویت کند و برای خود و دیگران ارزش قایل شود.

وی در پایان تصریح کرد: توصیه می شود فردی که به دنبال افزایش اعتماد به نفس است باید با مشاور و متخصص در ارتباط باشد و مشاوره آموزشی را پیش بگیرد.


منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.