تبیان، دستیار زندگی
برای یک بازاریابی اینترنتی مراحل بسیاری را باید پشت سر گذاشت اولین قدم شناخت این مفهوم است بیش از این از تبلیغات اینترنتی صحبت کرده ایم اما بازاریابی اینتزنتی را عام تر از تبلیغات می توان در نظر گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشت اصل در بازاریابی اینترنتی

برای یک بازاریابی اینترنتی مراحل بسیاری را باید پشت سر گذاشت اولین قدم شناخت این مفهوم است بیش از این از تبلیغات اینترنتی صحبت کرده ایم اما بازاریابی اینترنتی را عام تر از تبلیغات می توان در نظر گرفت.

فرآوری: بابایی - بخش ارتباطات تبیان
بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یک امر غیر منتظره ای ست که در پشت آن تفکر هایی وجود داشته است . تفکر هایی که به نظر وجود ندارد ولی طی دراز مدت تاثیر خود را خواهند گذاشت . اصطلاح بازاریابی اینترنتی  بستگی به طریقه عملکرد شما دارد .
بازاریابی اینترنتی تمام مجموعه چیزهایی از قبیل داشتن یک وب سایت اینترنتی ، سفارش یک تبلیغات بنری و کارهایی از این قبیل است که از این طریق کاربران ،  دیگر برای شما یک کاربر معمولی  نشوند  , بلکه همین کاربران تبدیل به مشتریان بالقوه و پر و پاقرص محصولات شما شوند .
روزانه و یا هر ساعت علم بازاریابی اینترنتی در حال تکامل است . بازاریابی اینترتی یک فرایند است که به زیرفرایند های مختلفی تقسیم بندی می شود .

چه میزان بودجه بازاریابی را در بازاریابی اینترنتی و درونگرا صرف کنیم؟

فرآیند مشخص کردن بودجه سالانه بازاریابی یکی از کارهای مشکلی است که اکثر افراد دل خوشی از آن ندارند. شما در فرآیند تعیین بودجه دو وظیفه سخت و خسته کننده در پیش رو خواهید داشت.
اول متقاعد کردن تصمیم گیرندگانی که سرمایه گذاری کرده و هزینه ها را پرداخت می کنند در مورد این مسئله که باید برنامه بازاریابی آنها رویکردی جدید پیدا کند و اینکه روش های سنتی قدیمی بازاریابی دیگر اثربخشی ندارند.  دوم اینکه شما باید بودجه را بر اساس اهداف، استراتژی ها، و تاکتیک های جدید بازاریابی دیجیتال مشخص کنید.

بودجه بازاریابی شما شامل چه چیزهایی می شود؟

بازاریابی اینترنتی تمام مجموعه چیزهایی از قبیل داشتن یک وب سایت اینترنتی ، سفارش یک تبلیغات بنری و کارهایی از این قبیل است که از این طریق کاربران ،  دیگر برای شما یک کاربر معمولی  نشوند  , بلکه همین کاربران تبدیل به مشتریان بالقوه و پر و پاقرص محصولات شما شوند

برای بسیاری از شرکت ها، فرآیند بازاریابی به شکلی غیر طبیعی دچار مشکل شده است و مهمتر از آن تعیین بودجه های بازاریابی یکی از مشکل ترین چالش های سازمانهاست. پالش از آنجا ناشی می شود که بودجه ای راباید تعیین کنیم است که هزینه های بازاریابی درون گرا، ابزارهای نوین بازاریابی، و فن آوری های ویژه بازاریابی اینترنتی را نیز در خود جای می دهد. از آنجا که این مسئله حیطه هایی کاملا متفاوت را پوشش می دهد، شما نمی توانید بدون داشتن دانش کافی انتخاب های مناسبی در تعیین بودجه بازاریابی خود داشته باشید و این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا شما نمی خواهید وقت و هزینه خود را تلف کنید.
یک بودجه بازاریابی- کامل مخصوصا در تجارت های B2B -  می تواند مطالب زیر را شامل شود:
 2 توسعه و تولید لوازم تکمیلی
 2 تولید محتوا و هزینه های جانبی انواع محتوای صوتی و تصویری
 2 برنامه های کمپین ایمیل مارکتینگ
 2 خبرنامه های الکترونیک
 2 گرافیست شما
 2 متخصص تحقیقات بازار
 2 متخصصین نرم افزار های بازاریابی
 2 داده ها و متریک های تحلیلی
 2 متخصصین بازاریابی موبایلی
 2 تحقیقات و تبلیغات کلیکی به خصوص تبلیغات در گوگل
 2 نیاز های چاپی
 2 متخصصین روابط عمومی
 2 تحقیقات در مورد کلمات کلیدی و سئو
 2 متخصصین رسانه های اجتماعی
 2 پشتیبانی مالی از رخداد های آنلاین
 2 توسعه و طراحی دوباره وب سایت
مطمئنا مسایل زیادی برای پوشش دادن وجود دارد. حالا باید به مطالبی توجه کنیم که وجود آنها در لیست الزامی است و مطالبی که وجود آنها الزامی نیست. برای این کار باید به مطالب زیر توجه کنید:
 2 تعیین بودجه بازاریابی ، بسیار پیچیده تر از مشخص کردن اجزای لازم در تجارت است که به صرف هزینه نیاز دارند.
 2 بودجه بازاریابی B2B به ابزار درون گرا و بیرونی نیاز دارد.
 2 بعضی از مالکین کسب و کارها قبل از مشخص کردن کامل  بودجه، به مطالعه صنعت خود نیاز دارند تا بتوانند درک کنند مشخصات خاص هر بودجه چطور تعیین شده، چرا تعیین شده و چه چیزهایی دیگری لازم خواهد بود.

تغییر بودجه به معنای تغییر کامل برنامه کاری شماست

اگر شما در سازمانی با سیستم های باز مالی و بازاریابی کار می کنید، می توانید نگاهی خلاصه به برنامه های بازاریابی داشته باشید، اما این نگاه خلاصه نکات ظریف و ویژه اجرای آن را به شما ارائه نخواهد کرد. بازاریابی با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است و شما باید با همین سرعت سعی کنید و بهترین عملکرد خود را نیز حفظ نمایید.  شما می توانید با توجه  روش ها و تاکتیک های زیر بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

هشت گام اول برای نوشتن استراتژی بازاریابی اینترنتی
ایجاد نام تجاری خودتان و تصویر آن قبل از ارتباط با بازار

در دنیای بازاریابی امروز، یک نام تجاری و تصویر آن به اندازه استراتژی هایتان اهمیت دارد. نام تجاری شما باعث تشخیص و تفکیک بین شما و رقبایتان می شود. بنابراین نام، نشان تجاری، وب سایت، سربرگ و برنامه کسب و کار و همه اینها باید قبل از راه اندازی استراتژی ها انتخاب شود.

بررسی رقبا

مطالعه رقبا از راه وب سایت آنها برای بررسی ابتدا تا انتهای روند فروششان، از جمله استراتژی های بازاریابی آنها. شناسایی استراتژی های بازاریابی گذشته و درحال انجام بزرگترین رقبایتان که درنتیجه آن شما می دانید چه کارهایی در بازار هدف خود برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهید. من به این نکته بسیار تاکید می کنم و در آیِنده بیشتر در مورد آنالیز رقبا بررسی خواهیم نمود. پیشنهاد می کنم فعلا مقاله ما در مورد آنالیز یک برند در وب را مطالعه فرمایید.

مطالعه بازار

اگر شما جزو گوشه بازار هستید باید جمعیت هدف خود را بشناسید، شما باید استراتژی های خود را برروی آنها متمرکز کنید به جای آن که همه کاربران اینترنت را با هزینه بالا هدف قرار دهید فقط گوشه بازارخودتان را دقیقتر نشانه بگیرید و بهتر ضربه بزنید.
مشتریان هدف خود را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید چه کسانی در بازارهدف شما هستند، به این منظور استراتژی ها باید بر اساس اهداف طراحی شوند. بودجه اصلی خود برای بازاریابی اینترنتی را بر روی جمعیت هدف متمرکز کنید.

ازاستراتژی های بازاریابی موفق رقبایتان تقلید کنید.

تحقیقات بازار شما باید به شما بگوید که چگونه بسیاری از افراد در فیسبوک، رقبایتان را دنبال می کنند، چگونه بسیاری از مردم اطلاعات و ایمیل خود را دز وب سایت ها برای ثبت نام وارد می کنند و چگونه بسیاری از مردم در وبلاگ آنها اظهار نظر می کنند. این به این معنی است جمعیت مورد نظر به خوبی به اتفاقات پاسخ می دهند، پس استراتژی این کمپین ها باید در لیست استراتژی های شما در اولویت قرار بگیرند.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی چند وجهی

به منظور افزایش شناخت برندتان شما باید چند کمپین بازاریابی یکجا راه اندازی کنید. در ادامه استراتژی های بازاریابی هستند که شما باید در شروع در عرض چند هفته اول آنها را برای اجرای برنامه هایتان در نظر داشته باشید:

بازاریابی با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است و شما باید با همین سرعت سعی کنید و بهترین عملکرد خود را نیز حفظ نمایید

* ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی و گماشتن فردی برای ارائه روزانه موضوعات جذاب. به منظور جذب دنبال کنندگان، حساب های شبکه های اجتماعی و بلاگ ها با به طور پیوسته به روز رسانی شوند.
* ایجاد و یا پرداختن هزینه به کسی برای نوشتن مقاله مهمان در وب سایت های مرتبط. مقالاتی که به کلمات کلیدی پر طرفدار مرتبط هستند و به محصولتان اشاره می کند، این محتواها نه فقط ارائه راهنمایی یا توصیه هستند بلکه یک راه عالی برای آشنا کردن مردم با محصول شما هستند. این مقالات همچنین به وب سایت شما در جهت ارتقا رتبه در موتورهای جستجو کمک می کند. در صرف هزینه برای بازاریابی محتوایی مضایقه نکنید، گوگل برای مقالات با کیفیت بالا که برای اولین بار ایجاد شده اند امتیاز بالایی قائل می شود.
o یک لیست ایمیل جمع یا خریداری کنید. کسانی که صاحب فروشگاه هستند به احتمال زیاد در طول چند سال ایمیل ها را جمع آوری کرده اند که می تواند در ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هیچ ایمیلی ندارید، باید آنها را از شرکت های بازاریابی اینترنتی بخرید. یک شلیک اولیه و شلیک های ماهیانه در بازاریابی ایمیلی می تواند آگاهی مشتریانتان درباره محصولات جدید را همیشه به روز نگه دارد.
o ساخت ویدیو از کسانی که از محصولات شما استفاده می کنند باعث اطمینان افراد به محصول شما خواهد شد. شما می توانید این ویدیوها را در وب سایتتان، یوتوب، آپارات، فیسبوک و یا هرجایی برای دیده شدن قرار دهید.
o خرید بنر تبلیغاتی از وب سایت هایی که مشتریان احتمالی در بازار را به سمت شما می کشانند. ارتباط تصویر برندتان، ویدیوها یا دیگر اطلاعات مربوط به محصولات می تواند محتوای اینگونه بنر ها باشد.
 اگر شما مهارت به اندازه یک طراح حرفه ای تبلیغاتی ندارید، حتما از شرکت های حرفه ای برای ساخت تبلیغات خوب استفاده کنید.

تنظیم قابلیت ردیابی برای تمام مبارزات تبلیغاتی

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از حساب گوگل آنالیتیک از طریق حساب اصلی گوگل شما خواهدبود.
ایجاد یک کمپین برای هر منظر از استراتژی شما طوری که شما بعدا بتوانید متوجه شوید که در کدام حالت بهترین نرخ بازگشت سرمایه را بدست می آورید. در نظر داشته باشید در زمانی که آگهی های چاپی خودتان را که برای گسترش بازارتان استفاده می کنید سفارش می دهید در همان زمان نیز کمپین بازاریابی اینترنتی را راه اندازی کنید

راه اندازی کمپین خود در همان چند روز و هفته

اگر روش شما نیازمند ارتباط با مشتریان است ثابت قدم باشید. تمام سفارشات خود را با بیشترین سرعت ممکن پیگیری و انجام دهید( به منظور ایجاد نظر خوب در وب سایت شما و دیگر قسمت های بازار.)
نرخ بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید و هر استراتژی که موفق بوده است را تکرار کنید.
برخی از کمپین هایی که در حال اجرا شدن هستند و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط بازار و مبارزات تبلیغاتی برای رشد آهسته یا افزایش ویروسی آنها تلاش کنید.


منابع : وب برندینگ/ فراموج