تبیان، دستیار زندگی
ست  مدیر حوزه علمیه قم امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره رضوی در مدرسه دار الشفای قم گفت: حوزه‌های علمیه و عالمان اسلامی افتخارشان این است خادم اهل بیت (ع) باشند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا،  حض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابطه وحی و عترت همیشگی است

مدیر حوزه علمیه قم امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره رضوی در مدرسه دار الشفای قم گفت: حوزه‌های علمیه و عالمان اسلامی افتخارشان این است خادم اهل بیت (ع) باشند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا،  حضرت حجت الاسلام و المسلمین  حسینی بوشهری با اشاره به احادیث پیامبر اسلام (ص) رابطه قرآن و عترت را ابدی دانست و افزود: رابطه وحی و عترت مقطعی نیست كه در برهه‌ای از تاریخ این رابطه برقرار شود و در دورانی دیگر بر قرار نشود.
وی تصریح كرد: قرآن و عترت باید در كنار یكدیگر باشند تا بشر طعم شیرین سعادت را بچشد. اگر جامعه برنامه زندگی خود را از این دو سرچشمه بگیرد خوشبختی خود را تأمین كرده است.
مدیر حوزه علمیه قم در ادامه به بیان چگونگی تمسك به این دو یادگار گران‌بهای پیامبر اسلام (ص) پرداخت و خاطر نشان كرد: گام نخست تمسك به قرآن این است كه انسان این كتاب الهی را برای خود موعظه بداند.
وی آیات قرآن را تأثیر گذار بر جان و روان آدمی و مایه برطرف شدن امراض روحی عنوان كرد و افزود: قرآن كریم آلودگی‌ها و امراض روحی را برطرف می‌كند و بستر هدایت را برای رسیدن به مقصد فراهم می‌كند و این انسان موعظه پذیر پاك شده و هدایت یافته مشمول رحمت‌ وسیع الهی قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری با اشاره به برخی احادیث، به بیان چگونگی تمسك به اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: معنای كمك به اهل بیت (ع) پیروی شیعیان در رفتار و كردار است. زیرا تقواپیشگی، یاری ایشان در هر عصر و دوران می‌باشد.