تبیان، دستیار زندگی
سینا رازانی بازیگر، معتقد است ترکیب حضور هنرمندان پیشکسوت، حرفه ای و جوان ترها که پر از انرژی هستند به صورت مستمر و پیوسته می تواند سینمای ایده آل را به وجود آورد. . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

˝نیمه شب اتفاق افتاد˝ عاشقانه‌ای با فضای گروتسک

سینا رازانی بازیگر، معتقد است ترکیب حضور هنرمندان پیشکسوت، حرفه‌ای و جوان‌ترها که پر از انرژی هستند به صورت مستمر و پیوسته می‌تواند سینمای ایده‌آل را به وجود آورد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

سینا رازانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود  گفت: بعد از حضور در دو نمایش "مجلس ضربت زدن" و "آدامس خوانی" به کارگردانی محمد رحمانیان، پیشنهاداتی داشتم که یا با تمرینات تداخل داشت و یا اینکه خیلی مورد پسندم نبودند. این روزها درباره یکی دو کار به صورت جدی صحبت کرده‌ام که هنوز قطعی نشده و به زودی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر فیلم سینمایی "نیمه شب اتفاق افتاد" به کارگردانی تینا پاکروان را آماده اکران دارم، که فکر می‌کنم مهرماه این اتفاق رخ دهد، ضمن اینکه فیلم "چاله" به کارگردانی علی کریم نیز به زودی در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

بازیگر فیلم"ماهی‌ها عاشق می‌شوند" درباره ویژگی نقش خود در فیلم "نیمه شب اتفاق افتاد" اظهار کرد: من دراین فیلم نقش ابوالفضل را بازی می‌کنم، نکته مهم این فیلم نمایش نوع خاصی از عاشقانه است و همین خاص بودن، فضا و شرایط آدم‌ها و خود نقش کار را برایم جذاب کرد. نقشی که من در این فیلم بازی کردم به نوعی تلطیف کننده فضای عاشقانه و گروتسک موجود در فیلم و نوع برخورد و مناسبات این آدم‌ها با یکدیگر بود.

رازانی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه ایفای نقشی که بار تلطیف فضا را بر دوش دارد سخت و دشوار است، بیان کرد: هر کاراکتری در حد و اندازه و جایگاه خود فشاری را تحمل می‌کند و باری را به دوش می‌کشد. آنچه که برای من مهم بود هماهنگی میان این کاراکتر و دیگر نقش‌ها بود. ضمن این که هرکدام از پارتنرهای من حرفه‌ای، کار بلد و با تجربیات فراوان بودند که امتحان خود را پیش از این پس داده بودند. بنابراین من دراین فضا، باید حواسم می‌بود که ساز مخالف نزنم و نباید بازی من جدای از اجرای کاراکترهای دیگر می‌بود، چرا که داستان درباره آنها بود و نباید به آنها لطمه می‌زد. پارتنرهای من هر کدام جدای از رفاقت و دوستی کمک کننده بهتر اجرای یکدیگر بودند.

بازیگر فیلم سینمایی "اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر" درباره تجربه همکاری با کارگردان زن فیلم و تفاوت نوع دیدگاه این کارگردان با دیگران نیز گفت: دفعه اول نبود که تجربه بازی در فیلمی به کارگردانی یک خانم را داشتم. در واقع حضور در فیلمی به کارگردانی یک خانم برایم چالش نبود. آنچه که برای من اهمیت دارد این است که از روز اول با متن مواجه می‌شوم و بعد به کارهای قبلی کارگردان رجوع می‌کنم. در جلساتی که داریم تلاش می‌کنم به نقاط مشترک با کارگردان برسم و در زمان شروع فیلمبرداری و تمرینات فشرده زمان تصویربرداری از آنجایی که به سرعت می‌گذرد، جای بحث درباره دیدگاه و تحلیل کاراکتر وجود ندارد. بنابراین سعی می‌کنم به یک کلیت مشترک با کارگردان در همان جلسات اولیه برسم، نقاط مثبت و منفی نقش را بررسی و تلاش کنم گپ و گفت‌ها پیش از شروع کار زده شود. به این دلیل که من بازیگر از طریق فیلتر ذهنی کارگردان به تصویر کشیده می‌شوم و هرچند بازیگری ایده‌پرداز باشم درنهایت این خواسته کارگردان است که باید دیده ‌شود و من بازیگر باید آگاهانه به این سمت پیش روم که جزیی از یک کل منظم باشم، که این نظم توسط کارگردان شکل می‌گیرد.

رازانی همچنین با بیان اینکه در حوزه سینما حضور قشر جوان و پیشکسوت در کنار یکدیگر می‌تواند اثرگذار باشد اظهار کرد: خود من در یکی دو سال اخیر بیشتر از قبل به سینما می‌روم و فیلم می‌بینم و تماشاچی سینما هم طبق آماری که اعلام می‌شود، در این چندسال اخیر بیشتر شده است و مردم بیشتر به سمت سینما می‌آیند و فیلم‌ها را بیشتر دوست دارند. به نظرم ترکیب سینماگران جوان در کنار پیشکسوتان تاثیرگذار است، من با حذف هر کدام از این دو گروه سینماگران مخالفم و معتقدم شرایط باید به گونه‌ای باشد که افراد پیشکسوت و حرفه‌ای همواره کار کنند تا برای جوان‌ها سرمشق و انگیزه باشند و من جوان بدانم که می‌توانم درحرفه خودم حضور داشته باشم و آینده خوبی پیش رویم است، از سوی دیگر نیروی جوان همیشه و درهمه جا انرژی مثبت یک فعالیت است و ترکیب این دو می‌تواند بسیار خوب باشد. معتقدم با ترکیب حضور هنرمندان پیشکسوت، قشر قدیم و حرفه‌ای و جوان‌ترها که پر از انرژی هستند به صورت مستمر و پیوسته می‌تواند باعث شود شاهد سینمای ایده آل باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی تلویزیون و تاثیر آن بیان کرد: آخرین پیشنهادی که در حوزه تلویزیون داشتم تقریبا یک‌ماه پیش و به زمان حضورم درتئاتر باز می‌‍گردد که به دلیل تداخل کارها نتوانستم در عرصه تصویر حضور داشته باشم، بنابراین مدتی است از این فضا دور هستم، اما می‌شنوم که کارهای جدیدی کلید می‌خورد و اخبار امیدوار کننده‌ای به گوش می‌رسد. احساسم این است که وارد فصل جدیدی از عملکرد تلویزیون می‌شویم که هم برای من بازیگر و هم برای مخاطب امیدوار کننده است.


منبع: هنرانلاین


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .