تبیان، دستیار زندگی
خیلی از اوقات عادتهای ساده و بی اهمیت زندگی شما را به دست اندازهای بدی می اندازد، لحظات زیبای زندگی تان رنگ عشق را از دست می دهند و فاصله میان و شما و همسرتان هر روز بیشتر می شود، حال چه کنید که زندگی عاشقانه تان اخرین نفس ها را نکشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور عاشقانه زندگی کنیم؟

خیلی از اوقات عادتهای ساده و بی اهمیت زندگی شما را به دست اندازهای بدی می اندازد، لحظات زیبای زندگی تان رنگ عشق را از دست می دهند و فاصله میان و شما و همسرتان  هر روز بیشتر می شود، حال چه کنید که زندگی عاشقانه تان آخرین نفس ها را نکشد.

فرآوری:ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی تبیان
گل ، عشق

اولین نکته اینکه مراقب باشید! دنیای زن و شوهری، پیچیده تر از آن است که به حال خودش رهایش کنید.اگر می خواهید عشق تان همیشه پا برجا بماند، باید در تمام لحظات زندگی تان چهار چشمی مراقب این عشق باشید. یادتان باشد عادت های خیلی کوچک، صدمات بزرگی به زندگی شما می زند.

ناهار دو نفره بدون پیامک بازی

نگذارید دیگران هنگام صرف یک ناهار دو نفره و رمانتیک با تلفن زدن و خاطره تعریف کردن، میان شما فاصله بیندازند. وسیله های ارتباطی گاهی در لحظاتی که در کنار همسرتان هستید، دسترس ساز می شوند. پس مراقب باشید و وقت بودن تان با او را صرف گپ زدن های تلفنی و دوستانه یا پیامک بازی نکنید.

اگر وقت تان پر است، ازدواج نکنید

تعریف و تمجید یکی از خارق العاده ترین اجزای یک زندگی مشترک است که اگر به درستی انجام شود، چنان انرژی مثبتی ایجاد کرده و اوضاع را رو به راه می کند که گویی معجزه اتفاق افتاده است

شاید شما آنقدر سرگرم شده باشید که توان دیدن این واقعیت را پیدا نکنید اما پر بودن همیشه برنامه های شما، وقتی برای توجه به همسرتان و نیازهای او باقی نمی گذارد. برای اینکه به یک نفر نزدیک شوید، باید زمان و انگیزه کافی برای توجه کردن به او را داشته باشید. عاشق کار کردن هستید؟ اشکالی ندارد. ما نمی خواهیم کار را به عنوان متهم اصلی سرد بودن رابطه تان معرفی کنیم اما بد نیست بدانید که نه خود کار، بلکه شیوه کار کردن تان می تواند زندگی شما را با چالش هایی روبرو کند.

زندگی با خانواده مجازی در حضور همسر

شاید خودتان ندانید که به لپ تاپ یا آیفون کوچک تان معتاد شده اید اما همسرتان زودتر از هر کسی این را متوجه می شود. کافی است شما بگویید «می روم ایمیل هایم را چک کنم و زود برگردم» و بعد از گذشت دو، سه ساعت هنوز پشت رایانه باشید تا همسرتان مهر معتاد بودن را به شما بچسباند. این اتفاق فاصله ای پر نشدنی را میان شما دو نفر ایجاد می کند که به مرور می تواند سرنوشت رابطه صمیمانه تان را به خطر بیندازند.

زنده کردن عشق به این روش

اگر می خواهید زندگی مشترک تان سرزنده بماند، می توانید با هم وقت بگذرانید و بدون صرف هیچ هزینه ای عشق را در خانه تان زنده کنید. روشهای زیر در این زمینه به شما کمک می کند:

الکی از هم تعریف کنید

شامل تشکر و قدردانی از کارهای بسیار کوچک و معمول در خانه. برای مثال چه لباس قشنگی، چه آرایش موی قشنگی، چه دست پخت خوبی، از اینکه بچه را خوب نگه داشتی ممنون، واقعا متشکرم آشغال ها را بردی و ... اگر زن و شوهر مرتب و منظم چنین گفته هایی را از هم بشنوند فضای عاطفی بین شان بهتر می شود. تعریف و تمجید یکی از خارق العاده ترین اجزای یک زندگی مشترک است که اگر به درستی انجام شود، چنان انرژی مثبتی ایجاد کرده و اوضاع را رو به راه می کند که گویی معجزه اتفاق افتاده است.

وقت گذاشتن به صرف عشق

نگذارید دیگران هنگام صرف یک ناهار دو نفره و رمانتیک با تلفن زدن و خاطره تعریف کردن، میان شما فاصله بیندازند

دوتایی با هم صحبت کردن ، قدم زدن گاه گاهی، به هم توجه کردن، نه اینکه روی دو مبل نشسته و به تلویزیون نگاه کنید، یا در حالی که با گوشی موبایل در دنیای مجازی هستید بگویید و بشنوید. در واقع وجه اساسی وقت گذاشتن برای یکدیگر با هم بودن است، نه در کنار هم بودن. با هم بودن یعنی نگاه کردن به چشم های همسر در موقع حرف زدن، گوش دادن و در ضمن آن در پی کشف احساسات طرف مقابل بودن، قطع نکردن سخن او.

هدیه های غیر ریالی بدهید

هدایا از نمادهای بصری عشق است و برای برخی افراد بسیار مهمتر از برخی دیگر است. اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است، شما می توانید هدیه دهنده حرفه ای شوید و در واقع یکی از آسان ترین زبان های عشق برای یادگیری است.یکی از این هدایا حضور فیزیکی شما در موقعیت های خاص است، وقتی که همسرتان یک درصد هم احتمال نمی دهد که به موقعیتی که او در آن قرار گرفته فکر می کنید.

با دستور دادن جریان عشق را متوقف نکنید

دو طرف رابطه در خدمت به یکدیگرند. در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک بدون در نظر گرفتن مرد و زن بودن. البته یادمان باشد درخواست کردن به عشق جهت می دهد ولی دستور دادن جریان عشق را متوقف می کند. به جای دستور دادن دست به کار شوید.
یادتان باشد، عشق جایگاه اصلی و عمده ای در رفتار انسان دارد اما این واژه از ابعاد و تعابیر متعددی برخوردار است. مقصود از رابطه زناشویی در درجه اول حمایت از عشق و صمیمیت است و ازدواج اولین جایی است که می توان مخزن عشق را در آنجا پر کرد.


منابع:خانه بخت،ماهنامه عشق و خلاقیت


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.