تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت حجت الاسلام والمسلمین  ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ، گفت : راهبرد فرهنگی حج امسال براساس رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی " پیوند قرآن و عترت است." به گزارش خبرنگارتبیان به نقل از ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهبرد فرهنگی حج امسال پیوند قرآن و عترت است

حضرت حجت الاسلام والمسلمین  ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ، گفت : راهبرد فرهنگی حج امسال براساس رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی " پیوند قرآن و عترت است."

به گزارش خبرنگارتبیان به نقل از ایرانا ایشان درحاشیه مراسم گشایش موزه حج اظهار داشت : ما براساس رهنمود های مقام معظم رهبری ، همه ساله یك عنوان از عناوین معارف اسلامی را كه نیاز است در حج عنایت بیشتری به آن شود، محور كار قرار می‌دهیم. وی گفت: با این نگرش، برنامه‌های مختلف همایش و سمینارهای حج حول محور آن قرار می‌گیرد. ایشان تصریح كرد: در حج امسال، اختصاصا محور مباحث فرهنگی بر محور " پیوند قرآن و عترت" استوار است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، ابراز امیدواری كرد كه در حج سال جاری در زمینه پیوند قرآن و عترت، برنامه‌های متنوع و خوبی در همایش‌های مختلف و نیز در نشریاتی كه از سوی بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه منتشر می‌شود، ارائه گردد. ری شهری، در زمینه برنامه‌های تقریب مذاهب پنجگانه در حج امسال نیز تصریح كرد: از سال ‪ ۱۳۷۰‬طبق برنامه‌های تنظیمی در حج، همه ساله علمای مذاهب مختلف از سراسر جهان در همایش تقریب مذاهب حضور می‌یابند. وی افزود: براساس رهنمود امام راحل كه در واقع احیاگر حج ابراهیمی بودند، "كلید حل مشكلات اسلام "وحدت كلمه است" و وحدت كلمه باید با تبلیغات دامنه دار از كنار خانه خدا آغاز شود."
ری شهری گفت: براساس همین رهنمود است كه همه ساله همایشی تحت عنوان سمینار تقریب كه علمای جهان اسلام نیز در آن حضور دارند، در حج برگزار می‌شود. همزمان با گشایش موزه حج، هفته حج نیز امروز یكشنبه آغاز شد و تا بیستم آذرماه ادامه دارد. موزه و نمایشگاه حج كه شامل بخش‌های مختلف فرهنگی و اجرایی است، از امروز تا پنجشنبه آینده همه روزه از ساعت ‪ ۹‬تا ‪ ۱۱‬و از ساعت ‪ ۱۳/۳۰‬تا ‪۱۶‬ به روی علاقه مندان باز است. در بخش‌های فرهنگی عكس‌های جدید و قدیم، اماكن متبركه مكه و مدینه، تابلو، فرش‌های نفیس و قرآن‌های چاپ قدیم با خطهای مختلف ارائه شده است. در قسمت اجرایی این موزه، عملكرد سازمان حج و زیارت از سال ‪ ۷۰‬به بعد با نمودارهای مختلف در زمینه‌های متعدد به نمایش در آمده است.