تبیان، دستیار زندگی
خواص انبه، آب زرشک و سیب، کنترل هورمون استرس با تغذیه، علائم کمبود کلسیم، داروهای گیاهی مفید برای چاقی پرتقالی شکل، غذاهایی که بدن را اسیدی و یا قلیایی می کنند و هوس های غذایی نشان دهنده ی بیماری، مطالب این هفته ی بخش ما بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغذیه نامه ی هفته

خواص انبه، آب زرشک و سیب، کنترل هورمون استرس با تغذیه، علائم کمبود کلسیم، داروهای گیاهی مفید برای چاقی پرتقالی شکل، غذاهایی که بدن را اسیدی و یا قلیایی می کنند و هوس های غذایی نشان دهنده ی بیماری، مطالب این هفته ی بخش ما بود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه

چربی های سالم: از تخم کدو تا آووکادو
در بخش نخست این مطلب اشاره کردیم که همه چربی ها مضر نیستند و باید چربی های خوب را از چربی ها مضر تمیز داد. لازم است که برای سالم تر بودن چربی های سالم را در برنامه روزانه گنجاند و البته دچار افراط نشد. چون افراط و تفریط در مصرف هر ماده غذایی به صلاح بدن نخواهد بود.

5 هوس غذایی که نشانه ی بیماری است
همه ی ما در این شرایط قرار گرفته ایم، زمانی که فقط دلمان یک برگر یا یک میلک شیک و یا یک پرس سیب زمینی سرخ کرده می خواهد و دیگر هیچ؛ اما چرا گاهی اوقات هوس شدید به این جور مواد غذایی پیدا می کنیم؟ معنی این هوس ها چیست؟

نگذارید کورتیزول تان بالا برود
هورمون کورتیزول از غدد فوق کلیوی که بالای کلیه ها قرار دارند ترشح می شود. میزان بالای این هورمون واکنش های منفی در بدن ایجاد می کند که با علائمی مانند افسردگی، اضطراب، فشارخون بالا و پیری زودهنگام و غیره خود را بروز می دهد.

با خواص آب زرشک طبیعی آشنا شوید
آب زرشک تصفیه و ضدعفونی کننده خون است و پوست، ریشه و ساقه این گیاه نیز خاصیت درمانی دارد.

9 علامت کمبود کلسیم
درست است که کلسیم ماده ضروری و لازم برای سلامت استخوان ها است؛ اما تأثیر آن فقط به همین جا ختم نمی شود. مشکلات دندانی، ریزش مو، خشکی پوست و شکنندگی دندان ها و همچنین بی خوابی و برخی مسائل دیگر نیز می تواند ناشی از کمبود کلسیم باشد.

اینفوگرافی 11 خاصیت سیب
بسیاری از ما ضرب المثل معروف "روزی یک عدد سیب بخور تا از دکتر بی نیاز شوی" را شنیده ایم؛ اما واقعا چه قدر حقیقت در این جمله نهفته است؟ در این اینفوگرافی به گوشه ای از خواص این میوه اشاره کرده ایم، با ما همراه باشید...

گیاهان دارویی مفید در سلولیت
سلولیت در واقع چربی های زیر پوستی هستند که در مکان هایی از بدن بیش از حد تجمع پیدا می کنند و به شکل برآمدگی در زیر پوست ظاهر می شوند. سلولیت مضر نیست و بیشتر مردم با مشاهده آن به فکر درمان برای کمک به برگشت زیبایی آن قسمت از اندامشان هستند.

انبه: پادشاه میوه ها
انبه را «پادشاه میوه ها» می خوانند. به خاطر اینکه حاوی خواص درمانگر فوق العاده ای است. انبه به مدت قرن ها در طب سنتی فرهنگ های مختلف استفاده شده و مصرف غذایی آن نیز بسیار معمول بوده است. گفته می شود که بودا زیر درخت انبه مراقبه می کرد.

آشنایی با روش تهیه دسر موز با ژله
سه عدد موز متوسط را خرد کرده، در مخلوط کن می ریزیم. 5 قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه می کنیم.

غذاهایی که بدنتان را اسیدی و قلیایی می کنند
بدن ما برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد باید PH آن به طور خفیفی قلیایی باشد. به همین دلیل لازم است که مواد غذایی اسیدی را به خوبی بشناسید تا در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.