تبیان، دستیار زندگی
کتاب زندگینامه «پروین کریمی واحد» از جانبازان شیمیایی سردشتی در قالب مجموعه «جانبازان» انتشارات روایت فتح منتشر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگارش زندگینامه یک بانوی شیمیایی در مجموعه «جانبازان»

کتاب زندگینامه «پروین کریمی واحد» از جانبازان شیمیایی سردشتی در قالب مجموعه «جانبازان» انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
title
مریم جان‌نثاری  گفت: در کتاب تازه‌ای به سرگذشت «پروین کریمی‌ واحد» از بانوان جانباز شیمیایی پرداختم.

وی نوشتن این کتاب را سفارشی از انتشارات روایت فتح دانست و گفت: پیش از این زندگینامه شهید ناصر فولادی را برای انتشارات فاتحان نوشته بودم و پس از آن بود که از انتشارات روایت فتح نوشتن این کتاب به من پیشنهاد شد.

این نویسنده ادامه داد: بر اساس قانون انتشارات روایت فتح، مجموعه مصاحبه‌های پیاده شده‌ای با پروین کریمی واحد در اختیارم قرار گرفت اما این مصاحبه‌ها برای نگارش کتاب کافی نبود زیرا فقط خاطرات او را در هنگام بمباران شیمیایی در برداشت و به ماجراهای پس از آن اشاره نشده بود.

وی اضافه کرد: من همچنین مصاحبه‌های بسیاری با خانواده او، به ویژه با دکتر رحیم کریمی‌واحد، برادر این بانو داشتم. وی که رییس انجمن حمایت از مصدومین شیمیایی است، تنها عضو خانواده کریمی‌واحد بود که شیمیایی نشد زیرا در شهر دیگری دانشجو بود. همچنین مصاحبه‌هایی با برادر کوچکترِ پروین داشتم.

جان‌نثاری درباره مهمترین ویژگی خاطرات پروین کریمی واحد توضیح داد: این بانو در جریان بمباران شیمیایی منطقه سردشت، شیمیایی شد و بیشتر اعضای خانواده خود را از دست داد. مادر و خواهرش هنگامی که او در کما بود به شهادت رسیدند و پدر و برادرش را نیز چند سال بعد از دست داد. آن‌چه در خاطرات او اهمیت داشت، شدت آسیب روحی‌اش بود.

وی یادآور شد: من نسخه اولیه را به انتشارات روایت فتح تحویل داده بودم اما نظر کارشناسان این بود که خاطرات پروین کریمی واحد قابلیت نگارش در قالب زندگینامه را دارد. با انجام مصاحبه‌های تکمیلی، این کتاب را در همین قالب می‌نویسم.

به گفته جان‌نثاری، زندگینامه «پروین کریمی واحد» در قالب مجموعه «جانبازان» انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

منبع: ایبنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .