تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشگاه های کشور 70 شهید مدافع حرم که دانشجویان ممتاز، دارای دکتری و تحصیلات تکمیلی بودند، تقدیم کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

70 شهید مدافع حرم دانشجو هستند

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشگاه های کشور 70 شهید مدافع حرم که دانشجویان ممتاز، دارای دکتری و تحصیلات تکمیلی بودند، تقدیم کرده است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
مدافعان حرم

امیر وجدانی نیا روز دوشنبه در جلسه شورای برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در لانه جاسوسی افزود: این دانشجویان شهید با توجه به موقعیت های خاص تحصیلی که در کشور داشتند، شرایط را بر جهاد لازم دانسته و در عراق و سوریه به مبارزه با دشمن پرداختند.
وی اظهار کرد: برای ارج نهادن مقام والای این دانشجویان شهید، اولویت محتوایی برگزاری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو، شهدای مدافع حرم دانشجو هستند و این کنگره از مهر 95 تا خرداد 96 برگزار خواهد شد.
وجدانی نیا گفت: تولید آثار و محصولات فاخر، معرفی شهدای دانشجویی که برای مقابله با اسلام دروغین به مبارزه برخاستند و بیان رشادت های آنان، از محورهای کنگره است.
وی ادامه داد: لزوم پرداختن به دوران دفاع مقدس و اهمیت دادن به آن در سالم سازی فضای جامعه بیش از گذشته با توجه به جنگ نرم دشمن، احساس می شود.

اهمیت کنگره

محمد ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه گفت: اهمیت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی بیشتر به نظر می رسد.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر دانشگاه های دولتی، 20 دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی و 360 موسسه غیرانتفاعی در کشور وجود دارد که 140 موسسه به شکل هیئت امنایی اداره می شوند.
ایرجی تصریح کرد: این موسسه ها و دانشگاه های غیردولتی موظف به انجام فعالیت های فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال وزارت علوم برای برگزاری اربعین حسینی برنامه های گسترده ای دارد، ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با سازمان بسیج دانشجویی، پیاده روی اربعین حسینی امسال در سطح وسیع و با امکانات بیشتری برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: همچنین به دانشگاه ها ابلاغ شده تا اسنادی را که در حوزه دفاع مقدس دارند، جمع آوری کنند تا در دومین کنگره ملی شهدای دانشجو ارائه شود.


منبع: ایرنا