تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقتصاد مقاومتی، برائت مشرکان، بهترین مشاغل دنیا !

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
امام زمان، امام علی

فقر؛ غده ای سرطانی و بلایی مهلک   
«ای فرزند! من از تهیدستی بر تو هراسناكم، از فقر به خدا پناه ببر كه همانا فقر دین انسان را ناقص و عقل را سرگردان و عامل دشمنی است».

پیوندی پایدار و مبارک در اول ذی الحجه
یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه ازدواج حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امیرمومنان حضرت علی (علیه السلام) است که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت، درخت گهربار امامت است. که برای اول ذی الحجه این اتفاق ثبت شده است

فرمولی برای دستیابی به بهترین مشاغل دنیا 
مکتب اسلام علاوه بر ابعاد معنوی زندگی انسان، بُعد مادی و دنیوی او را نیز مدنظر داشته و با طرح برنامه ای جامع و متقن سکان دار سعادت و خوشبختی انسان در حیات مادی و معنوی شده است.

اقتصاد مقاومتی در سیره ائمه اطهار
تردیدی نیست که اگر نظام حاکم برجامعه دراختیار افراد صالح و شایسته باشد، نظام اقتصادی نیز سامان می یابد و از منابع طبیعی، ذخیره های زیرزمینی و درآمدهای دیگر به صورت بایسته استفاده می شود. به ویژه اگرآن شخص پیامبر یا امام معصوم باشد.

امام زمان، بهانه هستی

بهترین بهانه هستی 
در طول زندگی شاهد رحمت واسعه الهی بوده ایم و می دانیم که نگاه رحمانی باری تعالی همراه همیشگی زندگی مان بوده است. رحمت واسعه خداوند اقتضا دارد تا برای هدایت انسانها بهانه های متعددی فراهم نماید که با کمی کنکاش می یابیم که اسباب متعددی برای وصال به معشوق مهیا شده است.

درس هایی ماندگار از سوره برائت 
طبق بعضی از اسناد و مدارک اسلامی یکی از مطالب مهمی که گویای برتری و فضیلت امام علی (علیه السلام) بر دیگران به  شمار می آید، موضوع ابلاغ آیه برائت به مشرکان توسط امام علی (علیه السلام) است.

اهل سنت

برترین فرد بعد از پیامبر از دیدگاه اهل سنت
همان طور كه مردم وظیفه دارند از رسول خدا به صورت مطلق اطاعت كنند و آن حضرت ولایت مطلق بر همگان دارد، همان ولایت برای امیرمومنان علیه السلام نیز ثابت است.

موضوعی که قرآن کریم به طور جزئی از آن صحبت می کند / مصاحبه 
در بیشتر موارد قرآن به شکل کلی سخن می گوید اما عجیب است که همین قرآن نسبت عفت و رابطه زن و مرد بسیار جزئی شده و با حساسیت خاصی جزئیات را بیان  کرده است.

معرفی اراذل و اوباش در بیان امیرالمومنین!  
«آنان کسانی اند که چون اجتماع کنند ضرر می زنند و چون پراکنده گردند سود می رسانند... به دنبال پراکنده شدن اوباش پیشه وران به پیشه خود باز می گردند و مردم ازپیشه وران سود می برند.»

ازیاد جمعیت از نگاه شرعی!  
آیا با اوضاع نابسامان اقتصادی؛ ازدیاد جمعیت قابل توجیه است؟ در مورد ازدیاد فرزندان با دوستان بحث بود یکی می گفت با این وضع اقتصادی نمی شود. گفتم روزی رسان خداوند است. این مسئله یک اصل کلی است. آیا این طور است؟ دیگر این که روزی به چه چیزی اطلاق می شود؟

باقر

امام باقر علیه السلام پایه گذار رستاخیز علمی 
حضرت امام محمّد باقر علیه السلام، با پنج تن از خلفای طغیانگر اموی معاصر بودند. ولید بن عبدالملک،  نخستین خلیفه معاصر امام توانست در نتیجه آرامشی که در عصر وی بر کشور حکمفرما بود قلمرو خود را از شرق و غرب توسعه دهد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.