تبیان، دستیار زندگی
برخی تصور می کنند که دست یافتن به یک تخصص در آموزش الکترونیک چیزی به جزء سود به همراه ندارد اما این تخصص به طور معمول به یک منفعت کوتاه مدت تبدیل می شود....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید (3)

برخی تصور می کنند که دست یافتن به یک تخصص در آموزش الکترونیک چیزی به جزء سود به همراه ندارد اما این تخصص به طور معمول به یک منفعت کوتاه مدت تبدیل می شود. در واقع عوامل مختلف در انتخاب تخصصی مناسب در حوزه آموزش الکترونیک حائز اهمیت هستند. انتخاب درست می تواند یک سرمایه گذاری وسوسه انگیز را برایتان به دنبال داشته باشد. حال که شما در تلاش برای مشخص کردن تخصص مورد علاقه خود هستید بهتر است برخی ملاحظات را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به یک موفقیت بلند مدت دست یابید.

جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید  (3)

زمانی که به دنبال انتخاب یک تخصص در حوزه آموزش الکترونیک هستید این سوال را از خود بپرسید که آیا در این راه علایق شما مد نظر قرار گرفته است؟ و بخشی از استعداد ها و مهارتهایتان در این بخش نهفته است؟ همان طور که با ابزارهای آموزش الکترونیک آشنا هستید و موارد استفاده از آن ها در هر زمینه ای را به خوبی می دانید می بایست از خود نیز چنین شناختی داشته باشید تا بتوانید نیروهای بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنید. به خصوصیات درونی خود توجه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. 
توانایی های خود را فراموش نکنید. همین کلمه کلیدی می تواند شما را تبدیل به یک متخصص در امر آموزش الکترونیک سازد تنها کافی است خود را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. با بالا رفتن میزان شناخت از خود، درصد موفقیت در زمینه ای که در آن به فعالیت می پردازید نیز به همراه آن افزایش می یابد. این نکات طلایی همان مواردی هستند که در دو مطلب قبلی 
جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید(1)
جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید(2)
به آن ها اشاره کردیم.

• آیا می توانید با چالشی که توسط خودتان کشف شده، یک زندگی بسازید؟

حال وقت این است که یک سوال چند میلیون دلاری از خود بپرسید. شما راهی سخت و طولانی را طی کرده اید تا بتوانید بهترین چالشی که مطابق با مشخصات رفتاری و سلیقه ای شما است را در تجارت کاری خود کشف کنید. حال بگویید این کشف سودآور است؟

یک ضرب المثل قدیمی می گوید (happiness doesn’t pay the bills)"شادی صورت حساب ها را نمی پردازد! " در نتیجه باید سخت کار کنید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و در کنار آن از کار خود لذت ببرید، این معجونی است که باید برای موفقیت بپردازید .

آیا این امکان برای شما فراهم شده تا با کار بر روی این چالش، زندگی مناسبی را برای خود بسازید؟
آیا درآمد کافی در صنعتی که می خواهید وارد آن شوید، برایتان محیاست تا بتوانید زندگی خود را تامین کنید؟
همان طور که از قدیم هم گفته اند "شادی صورت حساب شما را پرداخت نمی کند!" در نتیجه سخت کار کنید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و در کنار آن از کار خود لذت ببرید.
به هر حال بعضی از متخصصین آموزش الکترونیک، با در نظر گرفتن همین موارد، حرکت در جهت پیشرفت را برای خود راحت می سازند.

جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید  (3)


چالش های آموزش الکترونیک و یا هر کسب و کار دیگری وابسته به استعدادهای شماست و این موضوع را نمی توان نادیده گرفت. به عنوان مثال فرض کنید، می خواهید به یک متخصص آموزش موبایل تبدیل شوید. اگر کمی زرنگی به خرج دهید و بتوانید از ابزارهای پاسخگو در این راه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، قطعا نسبت به رقبای خود یک قدم جلوتر خواهید بود. همچنین می توانید برای رسیدن به ایده های جذاب از تجربیات دیگران استفاده کرده و از متخصصان آموزش الکترونیک بخواهید نظراتشان را در اختیار شما قرار دهند.

سعی کنید خود را به تخصص های جدید نزدیک کنید و آن چه که با شخصیت و خصوصیات شما همسوتر است را تشخیص دهید اینگونه می توانید به اهداف حرفه ای خود نزدیکتر شوید.

پیشنهاد ما این است که با توجه به بخشی که می خواهید در آن به فعالیت بپردازید، گروه های پرسش و پاسخ آن بخش را یافته و در آن عضو شوید و از گفتگو با افراد استفاده کنید.
حتی می توانید به سایت هایی مراجعه کنید که میزان دریافتی افراد مشغول در این حوزه را به صورت تقریبی عنوان کرده اند و محدوده بازار کاری آن ها را در اختیارتان قرار می دهند. 


برای آن که بتوانید کلید چالش کسب و کار خود را به دست آورید، خود را با احتیاط کامل به درون گردباد بیندازید و یا به عبارتی خود را در عمل انجام شده قرار دهید و با این کار مرز و حدود خود را پیدا کنید. سعی کنید خود را به تخصص های جدید نزدیک کنید و آن چه که با شخصیت و خصوصیات شما همسوتر است را تشخیص دهید تا بتوانید با این کار به اهداف حرفه ای خود نزدیکتر از قبل شوید.
زمانی که بتوانید از تمام راهنمایی های عنوان شده استفاده کنید و تخصص مورد نظر خود را پیدا کنید مطئن باشید که قادرید استراتژی خاص خود را داشته باشید و به همین طریق کسب و کار خود را با موفقیت به سرانجام برسانید. همچنین می توانید از فناوری های در حال ظهور و ابزارهای فعلی ارائه شده در حوزه آموزش الکترونیک استفاده کنید تا بهترین دوره های یادگیری را به مخاطبان خود ارائه دهید.

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان 
تهیه:سید خاموشی، تنظیم: نیلوفر یاقوتی