تبیان، دستیار زندگی
آیا شما آماده اید تا بازار کار خود را ترک کنید و به تعهد و تخصص خود در آموزش الکترونیک پشت کنید؟ این مقاله 6 راهنمایی مفید ارائه می دهد تا بتوانید جایگاه خود را در آموزش الکترونیک یافته و به دنبال علاقه خود بروید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید  (1)

آیا شما آماده اید تا بازار کار خود را ترک کنید و به تعهد و تخصص خود در آموزش الکترونیک پشت کنید؟ این مقاله 6 راهنمایی مفید ارائه می دهد تا بتوانید جایگاه خود را در آموزش الکترونیک یافته و به دنبال علاقه خود بروید.

جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید  (1)

چرا حرفه ای های آموزش الکترونیک به دنبال کسب تخصص در آموزش الکترونیک هستند؟ دلایل زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد اما به طور کلی می توان گفت این موضوع به آن ها اجازه می دهد تا بتوانند بر روی نقاط قوت خود تمرکز کرده و در مسیر دست یافتن به منافع خود قرار گیرند و در کنار آن یک تجربه کاری با ارزش را برای خود رقم بزنند.

• به نظر شما چه چیزی می تواند شور و اشتیاق برای انجام کاری را در شما برانگیزد؟ به دنبال انجام چه کاری هستید؟ و یا در حقیقت عشق به انجام چه فعالیتی را در خود بالا می بینید؟ چه کاری باعث می شود تا صبح زود از خواب بیدار شوید و به شما انگیزه می دهد تا به دنبالش بروید؟

بسیاری از افراد (در حوزه آموزش)، پاسخ به سوالات مطرح شده را براساس موقعیت فعلی و میزان پرداختی به آن ها عنوان می کنند و این بدین معناست که بسیاری از حرفه ای ها موقعیت و میزان دریافتی خود را بزرگترین انگیزه خود می دانند اما این دو گزینه به تنهایی نمی توانند شادی را برای افراد فراهم کنند. بهتر است در درون خود جستجو کنید، علایق خود را پیدا کرده و راه رسیدن به آن ها را با در نظر گرفتن تمامی نکات هموار سازید. برای دستیابی به این مهم به سوالات مطرح شده فکر کنید. چه عواملی موجب برانگیخته شدن خلاقیت شما می شود؟ حس کنجکاوی خود را در چه زمینه ای بالا می بینید و به هر طریقی در پی یافتن پاسخ آن هستید؟ سوال بعدی این است که حس کنجکاوی و خلاقیت شما چه کمکی به آموزش الکترونیک و پیشرفت آن خواهد کرد و چه مشکلاتی به این وسیله حل خواهند شد؟

عشق به انجام چه فعالیتی را در خود بالا می بینید؟ چه کاری باعث می شود تا صبح زود با انگیزه از خواب بیدار شوید؟ بسیاری از افراد موقعیت و میزان دریافتی خود را بزرگترین انگیزه خود می دانند اما این دو گزینه به تنهایی نمی توانند شادی را برای افراد فراهم کنند. در درون خود جستجو کنید، چه عواملی موجب برانگیخته شدن خلاقیت شما می شود؟

مثلا اگر به ارزیابی در Big Data علاقه مند هستید و این توانایی را در خود می بینید که با تجزیه و تحلیل این داده ها به خروجی مناسبی دست خواهید یافت، می توانید به جایگاه خوبی در زمینه Learning Analytics (تجزیه و تحلیل اطلاعات آموزش الکترونیک) دست یابید تا با کار کردن بر روی این موضوع بتوانید چالش ها را رفع کرده و موقعیت خود را نیز تثبیت کنید، شما بر اساس علاقه خود موفق خواهید شد. (به عنوان مثال شما می توانید با تجزیه و تحلیل افراد و نمرات کسب شده توسط آن ها، راه حل هایی ارائه دهید که مخاطبان بتوانند با استفاده از آن ها سطح یادگیری و در نتیجه نمرات خود را بالا ببرید.)

• آیا آماده اید تا به مقابله با چالش های جدید آموزش الکترونیک بپردازید؟

تصور کنید که بر سر یک دو راهی قرار گرفته اید و برای آن که بتوانید در کار خود یک مسیر فوق العاده و مفید را پیدا کنید ناچار به انتخاب یکی از آن ها هستید. یکی از این مسیرها آشناست و دیگری جدید. آشنا و جدید در این آموزش به چه شکل معنا می شوند؟ منظور از قلمروی آشنا، قدم برداشتن در راه کسب تخصص هایی است که در گذشته با آن ها کار کرده اید و مهارت هایی در آن زمینه ها هر چند جزیی به دست اورده اید و به اصطلاح در آن زمینه کمی تخصصی عمل می کنید اما سرزمین جدید، مرز شکست است و در حقیقت برای ورود به آن می بایست شرایط کافی را داشته باشید تا بتوانید آمادگی لازم برای رو به رو شدن با افراد جدید و پذیرفتن وظایف مختلفی که هیچ پیش زمینه ای از آن ها ندارید، داشته باشید.

بر سر یک دو راهی قرار گرفته اید و ناچار به انتخاب یکی از آن ها هستید. یکی از این مسیرها آشناست و دیگری جدید. منظور از قلمروی آشنا، قدم برداشتن در راهی استکه در گذشته با آن ها کار کرده اید و سرزمین جدید، مرز شکست است! اما پر از فرصت !!!

فراموش نکنید که در این راه می بایست با مشکلات سر راه خود مبارزه کنید. با دانستن شرایط بیان شده، می خواهید با چالش های جدید کار مقابله کنید یا ترجیح می دهید یک بازی امن را ادامه دهید؟
جایگاه خود را در آموزش الکترونیک بیابید  (1)

قبل از پاسخ به این سوال می بایست عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال فراموش نکنید که چالش جدید به معنای تعهد جدید است ولی از طرف دیگر این تعهد می تواند شما را وادار به یافتن چالش ها و مشکلات مرتبط با کار خود کند تا از این طریق دانش خود را گسترش دهید.
ادامه دارد...

   
منابع
6 Tips To Find Your eLearn Niche” CHRISTOPHER PAPPAS”
How To Become An eLearning Professional

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه: فائزه سید خاموشی،تنظیم:نیلوفر یاقوتی