تبیان، دستیار زندگی
ست با پیام حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی همایش علمی نقدی بر باورهای وهابیت با عنوان « زخمی بر پیكره دین » در مشهد آغاز شد. بگزارش خبرنگار ما در این همایش كه توسط معاونت پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی نمایندگی مشهد در م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف وهابیت حذف اهل بیت (ع ) از پیكره اسلام است

با پیام حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی همایش علمی نقدی بر باورهای وهابیت با عنوان « زخمی بر پیكره دین » در مشهد آغاز شد.

بگزارش خبرنگار ما در این همایش كه توسط معاونت پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی نمایندگی مشهد در محل مدرسه عالی این نمایندگی برگزار شد , پیام آیت الله العظمی فاضل لنكرانی به این نشست علمی توسط حجت الاسلام والمسلمین تقوی به شرح زیر قرائت شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و الصلاه والسلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی اله الطیبین الطاهرین المعصومین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین .

سلام و صلوات خداوند و ملائكه بر خاتم پیامبران محمدبن عبدالله (ص ) و اهل بیت طاهرین ایشان كه حاملان حقیقی وحی الهی و حافظان رسالت نبوی اند و حقیقت دین در كلام و سنت و روش آنان متجلی است در طول تاریخ اسلام دشمنان اسلام همواره برای مقابله با دین و مكتب , این انوار مقدسه و مكتب آنان را مورد هجمه قرار می دادند. برای هر مسلمان با انصافی روشن است كه بهترین تعریف از توحید و سایر صفات خداوند و زیباترین الگوی موحدان همانا این ذوات نورانی بوده اند آنگاه این مسلك مجعول و ساخته و پرداخته كفر و بیگانه یعنی وهابیت در راس حملات جاهلانه نحوه خلاف این معنی را به آنان و پیروان ایشان نسبت داده اند آیا از خود سوال نموده اید كه چرا وهابیت افترا شرك را بر مذهب اهل بیت وارد نموده اند چرا شیعه را مشرك و خون و جان و مال آنان را مباح می شمردند این نیست مگر آنكه هدف اساسی آنان حذف اهل بیت از پیكره اسلام و در حقیقت تهی نمودن اسلام از این حقیقت كه مساوی با نفی اصل اسلام است می باشد.

روشن است كه در زمان كنونی این مسلك كه غده سرطانی دین است و دین داران را و حتی كسانی را كه پیرو مكتب اهل بیت علیهم السلام نیستند مورد تهدید قرار داده است با شتاب بیشتری و در دامنه وسیع تری به فعالیت شیطانی خود ادامه می دهد از این جهت وظیفه حوزه های مقدسه علمیه و مراكز دینی و علمی و فرهنگی آن است كه با معرفی چهره واقعی این گروه منحرف و اظهار بیزاری و تبری جستن از آنان مردم مسلمان خصوصا نسل جوان را آگاه نماید و به همه دنیا و مكاتب موجود در عالم اعلام شود كه اسلام از این گروه بری است و نباید افكار و عقاید و اعمال زشت و وحشیانه آنان به نام اسلام عزیز تمام شود باید به همه گفته شود كه اینان اسلام حقیقی كه همراه با رافت و محبت و عطوفت و رحمت است را تبدیل به اسلام خشن متعصب و جامد و متحجر نموده اند.

مردم دنیا خاطره تلخ یورشهای مكرر آنان را بویژه در سالهای 1216 و 1221 و 1225 به اعتاب مقدسه عراق و قتل هزاران مسلمان در كربلای معلا و جسارت به بارگاه ملكوتی سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه الاسلام و محاصره نجف اشرف , از یاد نبرده اند.

مرحوم علامه فقیه سیدجواد عاملی در كتاب گران سنگ مفتاح الكرامه (در جلد 7 , ص 653 ) درباره حوادث سال 1225 چنین می فرماید :

مع تشویش الیال و اختلال الحال و قداحاطت الاعراب من عنیسزه القاتلین بمقاله الوهابی الخارجی بالنجف الاشرف و مشهد الحسین و قد قطعوائطرق و نهیوا زوار الحسین بعد منصر فهم من زیاره نصف شعبان و قتلوا منهم جمعا غفیرا.

و نیز خاطره شوم و فاجعه بزرگ جنایت تخریب قبور ائمه بقیع از ذهنها پاك نشده است و هرگز تاریخ جنایات علمی و اعتقادی و دینی این گروه و تحریفها و بدعتها و انحرافهای عظیم آنان در دین را فراموش نخواهد كرد. تاریخ ننگین این فرقه منحرف مملو از سفاكی و قتل نفوس و محترمه و هتك اعراض بوده و امروزه در عراق و برخی دیگر از بلاد شاهد تكرار همان وحشیگری ها و تعرضات بر امكنه مقدسه و مساجد و حسینیه ها و تجمعات مذهبی و نمازهای جمعه و جماعات و توهین به شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت هستیم .

اینجانب از كنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و از حرم اهل البیت علیهم السلام ضمن اظهار خلوص و سلام و ارادت به مضجع شریف ثامن الائمه علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا به شما بزرگان و نویسندگان و اهل نظر در این نشست علمی كه به جهت نقد باورهای وهابیت همت گمارده اید و درصدد آن هستید كه زخمی را كه این فرقه ضاله بر پیكره دین وارد آورده اند التیام بخشید , درود فرستاده و از مسئولین محترم تشكر و قدردانی می نمایم و چند نكته را مورد توجه قرار می دهم .

1 ـ با تحقیق و مطالعه و غور در كتب تاریخ دویست ساله اخیر , فجائع و ظلمهائی را كه این گروه ضال بر اسلام و بلاد اسلامی و آثار آن و بر مسلمانان و بالاخص شیعه وارد نموده اند را استخراج و به زبانهای متعدد و در سطح مختلف منتشر و مردم را از خطرات این فرقه بر حذر نمائید.

2 ـ هرچه سریعتر با تشكیل كلاسهای تخصصی و جلسات علمی به نقد انحرافات و باورهای آنان بپردازید وبا تربیت مبلغین جلوی هرگونه نفوذ و رخنه در مجامع فرهنگی گرفته شود.

3 ـ لازم است مراكز علمی خصوصا حوزه های علمیه به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند و دانشجویان و طلاب عزیز را از خطرات و تهدیدهای این گروه آگاه و آنان را از این جهت بیمه سازند و نیز انتظار آن است كه رسانه های عمومی و تاثیرگذار خصوصا صداوسیما در این زمینه همت بزرگی را از خود نشان داده و به این وظیفه بزرگ جامه عمل بپوشند.

امیدوارم خداوند همه ما را در حراست از دین و مكتب اهل بیت توفیق بیشتر عنایت فرماید و همه ما از اعوان و انصار بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا قرار دهد , ان شاالله .

محمدفاضل لنكرانی ـ 84,9,10

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در رابطه با شناخت و نقد وهابیت به ایراد سخن پرداخت و یادآور شد با تحقیقات انجام شده حدود پنجهزار عنوان كتاب در مخالفت با مذهب شیعه با ارائه هشتهزار شبهه تاكنون به چاپ رسیده و جالب است بدانیم 75 درصد این كتابها در تاریخ 1400 ساله تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده است كه در این میان صهیونیزم و استكبار با همكاری و هم اندیشی وهابیت در ترس از گرایش روزافزون جوانان و روشنفكران در سطح جهان به سوی این مذهب با ارائه شبهات و چاپ كتب مختلف سعی در ضربه زدن از درون این مكتب را دارند.