تبیان، دستیار زندگی
امروزه خانه ها کوچک تر و کوچک تر می شوند و دیگر جایی برای تزئینات و وسایل اضافی برای دکوراسیون نمی ماند. هزینه ها سنگین است و باید برای فراهم کردن محیطی با نشاط برای زندگی کردن دست به ترفندهایی زد که ساده اما ارزان است و روحیه شما را متحول می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داشتن چاردیواری زیبا با ترفندهای ساده!

امروزه خانه ها کوچک تر و کوچک تر می شوند و دیگر جایی برای تزئینات و وسایل اضافی برای دکوراسیون نمی ماند. هزینه ها سنگین است و باید برای فراهم کردن محیطی با نشاط برای زندگی کردن دست به ترفندهایی زد که ساده اما ارزان است و روحیه شما را متحول می کند.

فرآوری:ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی تبیان
گلدان زیبا

اولین نکته اینکه یادمان باشد خانه  فعلی ما چیزهایی در خود دارد كه می توانیم به آن ها عشق بورزیم و دوست شان داشته باشیم و پس لازم است با این احساس که خانه شما خیلی با خانه هایی كه در مجلات و سایت های دكوراسیون داخلی می بینید متفاوت است مقابله كنید. در این مطلب می خواهیم نكاتی را به شما بگویم كه باعث می شود شما قدر خانه زیبا و البته ناقص خود را بیش از پیش بدانید و بتوانید با همین داشته ها از زندگی خود لذت ببرید.

عکس های خانوادگی

وقتی احساس نارضایتی و ناراحتی از وضعیت خانه خود دارید، سعی كنید قسمتی از خانه خود را تمیز و منظم کنید: كشوی یك میز كوچك و یا شیشه های دهن گشاد روی پیش خان آشپزخانه و یا هر كار دیگری كه به نظرتان می رسد

می توانید با عکس های زیبای خانوادگی خود در گوشه ای از خانه منظره ای زیبا و خاطره انگیز درست کنید. برای اینکه این نقطه کاملا به چشم بیا باشد باید چندین عکس خود را در اندازه بزرگ چاپ و قاب کنید. طرح قاب به سلیقه خودتان بستگی دارد اما ترجیحا همه آنها یک رنگ باشند تا منظره ای یکدست و عاری از به هم ریختگی به نمایش بگذارند. برای اینکه خیلی هم گران تمام نشود می توانید از قاب های چوبی یا فلزی ساده استفاده کنید.

یافته ها خود را به نمایش بگذارید

بدون هیچ هزینه ای می توانید وسایل ریز دکوری زیبایی پیدا کنید. فقط کافیست دفعه بعدی که مسافرت - دریا یا جنگل - می روید عناصری که به نظرتان زیبا هستند را با خود به خانه بیاورید. صدف و سنگ هایی زیبایی که کنار ساحل وجود دارند مجموعه زیبایی برای نمایش تشکیل می دهند. 

از آشپزخانه خانه خود بیش تر استفاده كنید

هر چه بیش تر از خانه خود استفاده كنید و وقت خود را در آن سپری كنید، بیش تر به نكات مثبت و ویژگی های خوب آن كه باعث راحت انجام شدن كارهای شما می شوند پی می برید. چیزی در ریتم خرید كردن، غذا پختن، خوردن غذا دور یك میز در كنار خانواده وجود دارد كه باعث ایجاد گرما و دنج بودن در یك خانه می شود. چیزی كه نمی توان آن را با هیچ چیز دیگر جایگزین كرد.

مکانی برای خوشحالی و رضایت فراهم کنید

برای یك لحظه تمام چیزهایی را كه در مورد طراحی داخلی یاد گرفته اید فراموش كنید و به این سوال پاسخ دهید: چه چیزی باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشید؟ چه رنگی به سرعت احساس شما را تغییر می دهد و شما را خوشحال می كند؟ چه نوع اثر هنری روح شما را به پرواز درمی آورد؟ به جای این كه سعی كنید با ایده آل ها زندگی کنید، از چیزهایی در خانه خود استفاده كنید كه به آن ها علاقه دارید و وقتی آن ها را می بینید به شما احساس خوبی دست می دهد.

یکی از کمدهای خانه را نظم دهید

وقتی احساس نارضایتی و ناراحتی از وضعیت خانه خود دارید، سعی كنید قسمتی از خانه خود را تمیز و منظم کنید: كشوی یك میز كوچك و یا شیشه های دهن گشاد روی پیش خان آشپزخانه و یا هر كار دیگری كه به نظرتان می رسد. تمام وسایل اضافه را از آن محل خارج كنید، آن جا را با آب و صابون بشویید، چیزهایی كه به آن ها نیازی ندارید را از آن محل خارج كنید و باقی وسایل را نگه دارید، و اگر لازم است وسایل دیگری را به آن محل اضافه كنید. این كار احساس بسیار مثبتی در شما ایجاد می كند و باعث می شود از خود رضایت داشته باشید.

گوشه ای دنج برای افکار خودتان

بدون هیچ هزینه ای می توانید وسایل ریز دکوری زیبایی پیدا کنید. فقط کافیست دفعه بعدی که مسافرت - دریا یا جنگل - می روید عناصری که به نظرتان زیبا هستند را با خود به خانه بیاورید

سعی کنید همیشه گوشه ای دنج در خانه برای خودتان طراحی کنید تا هر زمان که از هرجا و هرکس خسته شدید به آنجا پناه آورید و احساس آرامش در آنجا داشته باشید. این گوشه دنج حتما نباید فضایی خاص باشد شما می توانید با قراردادن یک صندلی یا نیمکتی چوبی با یک میز کوچک و قدیمی حسی دل انگیز به فضا بدهید و فضایی دنج خلق کنید. سعی کنید روی این میز گلدانی ساده با شاخه گلی طبیعی قرار دهید. اگر این فضا را کنار یک پنجره چیدمان کنید بسیار عالی است.

جایگاه مهم ترین عنصر اتصال روابط خانوادگی

به دلیل جایگاهی که تلویزیون در خانه دارد و دوست همیشگی برای خانواده ها شده، بهتر است آن را در جایی قرار دهید تا افراد خانه بتوانند دور هم بنشینند و در ساعت های تماشای تلویزیون در کنار هم باشند.

از وسایل خانه خود قدردانی كنید

فرقی نمی كند از دفتر یادداشت و خودكار استفاده می كنید یا از ابزار دیجیتالی، مهم این است كه از یك جایی شروع كنید. سعی كنید روز خود را با ضبط كردن سه چیزی كه خانه شما دارای آن است و از آن سپاس گذار هستید آغاز كنید. البته می توانید این كار را در شب انجام دهید و روز خود را با این كار به پایان برسانید.


منابع: هفت صبح، چیدانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.