تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه دومین دیدار خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل چین انجام می دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران در اندیشه دومین پیروزی

تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه دومین دیدار خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل چین انجام می دهد.

رضا رستگاری - بخش ورزشی تبیان
فوتبال ، تیم ملی


 دومین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ٢٠١٨ روسیه در منطقه آسیا، روز سه شنبه با انجام شش بازی در دو گروه A و B برگزار خواهد شد و ١٢ تیم برای سه امتیاز بازی دوم خود به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. در این روز، ملی پوشان فوتبال ایران در چین مهمان این تیم هستند و دو تیم از ساعت ١٦در ورزشگاه شهر شنگ یانگ مقابل هم صف آرایی می کنند.

کی روش  ٥ سالی که هدایت تیم ملی را برعهده داشته اولین بار است که مقابل چین صف آرایی خواهد کرد . تیم کی روش با پیروزی در هفته گذشته نوار پیروزی های تیم ملی ایران را ادامه داد و باعث شده است تا شاگردان کی روش نزدیک به سه سال شکست ناپذیری خودشان را مقابل تیم های آسیایی ادامه دهند تا تیم ملی ایران در سالهای اخیر به ثبات نتیجه گیری و شکست ناپذیری برسد .

ملی پوشان کشورمان پس از پیروزی در آخرین دقایق مقابل قطر با تلاش فدراسیون فوتبال با پرواز چارتر به چین سفر کرد تا دومین دیدار حساس خود را برگزار کند . چین یکی دیگر از رقیبان مستقیم ایران برای صعود به جام جهانی محسوب می شود و باید با دست پر میدان را ترک کنند.

تیم ملی چین نیز در هفته نخست، در حالی که در آغاز نیمه دوم با سه گل از کره جنوبی عقب افتاده بود، توانست دو گل را جبران کند اما به گل سوم نرسید. البته گل نخست کره را بازیکن چینی ها به اشتباه وارد دروازه خودی کرده بود و چه بسا اگر چینی ها کم اشتباه تر ظاهر می شدند، می توانستند در سئول یک امتیاز از رقیب قدر خود کسب کنند.

*آمار دیدارهای ایران و چین

دو تیم از زمان اولین دیدارشان در جام ملت های ١٩٧٦ تهران تاکنون ٢٣ بار باهم بازی کرده اند که ١٢برد سهم ایران و ٥ بار سهم چین بوده و ٦ بازی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.

ایران ٤١ گل زده و ٢١ گل نیز دریافت کرده است.  تیم ملی ایران فقط یک بار مقابل چین در خاک این کشور پیروز شده است؛ بازی معروف ٤-٢  که در شهر دالیان انجام شد و ایران با درخشش مهدوی کیا چین را در کشور خودش شکست داد.

کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی با وجود حدود 5 سال همکاری با ایران هنوز همراه با این تیم به مصاف چین نرفته و این اتفاق برای وی برای اولین بار سرانجام روز سه شنبه رخ خواهد داد.

چینی ها در 5 بازی اخیر رسمی خود 3 پیروزی و سپس به 2 شکست دست پیدا کرده اند. چین مقابل مالدیو، قطر و ترینیداد و توباگو به پیروزی رسیده و دو بازی اخیر مقابل قزاقستان و کره جنوبی را با شکست پشت سر گذاشته است. البته دو بازی با قزاقستان و ترینیداد دو بازی دوستانه در لیست این دیدارها بوده است.

تیم ملی ایران نیز هر 5 بازی اخیر خود مقابل تیم های هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان و قطر را با پیروزی پشت سر گذاشته که دو دیدار با مقدونیه و قرقیزستان از سری رقابت های دوستانه تیم ملی محسوب می شود.

برنامه سایر بازی های این مرحله نیز به این شرح است:

گروه A

چین - ایران، ساعت 16:05

سوریه - کره جنوبی،ساعت 16:30

قطر - ازبکستان، ساعت 20:30

گروه B

عراق - عربستان سعودی، ساعت 16:30

تایلند - ژاپن، ساعت 16:45

امارات متحده عربی - استرالیا، ساعت 20:00