تبیان، دستیار زندگی
با وجود ربات Windowmate که در نمایشگاه ایفا 2016رونمایی شد، خانه تکانی در فصل بهار ساده تر از قبل خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از ربات تمیز کننده شیشه

ربات تمیز کننده شیشه

با وجود ربات Windowmate که در نمایشگاه ایفا 2016رونمایی شد، خانه تکانی در فصل بهار ساده‌تر از قبل خواهد شد. فقط کافی است که این ربات را به پنجره‌ی خانه‌ی خود بچسبانید تا مانند یک زامبی اقدام به تمیز کردن هر دو سمت شیشه‌ی پنجره کند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانه تکانی فصل بهار، پاک کردن شیشه‌های پنجره است. با ربات Windowmate که در نمایشگاه IFA 2016 برلین معرفی شده است، دیگر به راحتی می‌توان هر دو سمت شیشه‌های پنجره را تمیز کرد. در حقیقت این دستگاه یک ربات گردگیر دارای اسفنج است که به صورت عمودی کار می‌کند.

دستگاه Windowmate یک ربات سخت کوش بوده و ظاهرا با مدت زمان شارژی که ۲.۵ ساعت طول می‌کشد، قادر به تمیزکاری مداوم ۹۰ دقیقه‌ای است. این ربات به لطف آهن‌ربای استفاده شده در آن قادر به پاک‌سازی هم‌زمان هردو سمت شیشه‌ی پنجره است. این ربات از دو تکه تشکیل شده و هر یک از آن‌ها در یک سمت شیشه‌ی پنجره قرار می‌گیرند. به لطف طراحی منحصر به فرد ربات، این دستگاه حتی پس از اتمام شارژ هم بر روی شیشه باقی می‌ماند و امکان افتادن آن وجود نخواهد داشت. طبق اظهار نماینده‌ی Windowmate در ایفا، آهن‌رباهای این ربات به اندازه‌ی کافی قوی بوده و در برابر وزش باد مقاوم هستند. یکی از معایب بارز این دستگاه این است که، برای چسباندن ربات Windowmate به پنجره باید به طور هم‌زمان به هردو سمت شیشه‌ی پنجره دسترسی داشته باشید.

در حقیقت اگر پنجره‌ی خانه امکان باز شدن نداشته باشد، باید قید استفاده از این ربات را بزنید؛ مگر این که یک فرد، نیمه‌ی دوم ربات را از بیرون خانه به سمت دیگر پنجره بچسباند. از دیگر معایب این ربات عدم توانایی آن در تمیز کردن بخش‌های مختلف پنجره و خارج از چارچوب یک شیشه است. بنابراین برای تمیز کردن هر بخش از پنجره باید آن‌ها را جدا کرده و دوباره به شیشه‌های دیگر پنجره بچسبانید.

با این اوصاف، احتمال استفاده از ربات Windowmate در پنجره‌های خانه بسیار کم بوده و بدون شک استفاده از شیشه پاک کن و دستمال ساده‌تر از آن خواهد بود. در حقیقت هدف اصلی این ربات، فروشگاه‌های بزرگی است که شیشه‌های غول پیکر آن باید به طور مداوم تمیز شوند. به هر حال سپردن تمیزکاری شیشه به یک ربات، ایده‌ی جالبی است.

مدل معرفی شده در نمایشگاه IFA دومین نسل ربات Windowmate است که اولین نسل آن فقط در ژاپن عرضه شده است. نسل دوم این ربات با قیمت ۵۰۰ یورو (حدود ۵۶۰ دلار آمریکا) در اروپا عرضه خواهد شد. همچنین طبق اظهار نماینده‌ی Windowmate، این ربات احتمالا در سال ۲۰۱۷ در کشور آمریکا عرضه خواهد شد.



منبع: زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .