تبیان، دستیار زندگی
برای برنامه ریزی با هدف توسعه شهری، شهرسازی، مقاوم سازی ساختمان های روستایی، مهاجرت، اشتغال، نرخ رشد جمعیت، اقتصاد خانوارها، نرخ سوادآموزی و میزان رشد آن، به آمار دقیق نیاز داریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرشماری دقیق لازمه برنامه ریزی بهتر برای حل مشکلات

سرشماری

قربانعلی سعادت عصر روز یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 افزود: برای برنامه ریزی با هدف توسعه شهری، شهرسازی، مقاوم سازی ساختمان های روستایی، مهاجرت، اشتغال، نرخ رشد جمعیت، اقتصاد خانوارها، نرخ سوادآموزی و میزان رشد آن، به آمار دقیق نیاز داریم.
وی اضافه کرد: در شهرستان ارومیه و چند شهر دیگر استان، سکونتگاه های غیررسمی وجود دارد که ناشی از مهاجرت بوده و با سرشماری قادر خواهیم بود روند این مهاجرت ها را شناسایی و تحلیل کنیم.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید از کنار سرشماری با بی تفاوتی گذشت، اظهار کرد: خانواده هایی که از اهمیت سرشماری آگاه نیستند، با اطلاع رسانی مناسب به این امر مهم تشویق شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با برشمردن مقدمات، ابعاد و نیازمندی های این سرشماری گفت: هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 3 تا 24 مهرماه امسال به صورت اینترنتی و داوطلبانه آغاز شده و برای هر خانوار، کد پیگیری صادر خواهد شد.
ناصر حضرتی افزود: ماموران سرشماری به صورت مراجعه حضوری به منازل از 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه دومین مرحله سرشماری را از طریق ثبت اطلاعات خانوارها در تبلت انجام خواهند داد.
وی اضافه کرد: خانواده هایی که در زمان سرشماری در منازل خود حضور نداشته باشند، از طریق سرشماری تلفنی اطلاعات خود را در اختیار ماموران آمارگیری قرار خواهند داد.
وی بیان کرد: تمام اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری، محرمانه بوده و فقط برای سیاست گذاری های کلان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
حضرتی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و 398 نفر برای اجرای سرشماری ثبت نام کرده اند، گفت: با برگزاری آزمون و دوره های آموزشی، حدود یکهزار نفر برای اجرای این سرشماری انتخاب خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سرشماری در ایران از سال 1335 شروع شده و هر 10 سال یک بار انجام می شد که از سال 85 به بعد، برگزاری آن از دوره های 10 ساله به 5 سال تغییر یافته است.




منبع: www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .