تبیان، دستیار زندگی
رئیس دایره اعتبارات بانک مسکن استان مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 9 و نیم درصد خارج از بافت فرسوده و هشت و نیم درصد در بافت های فرسوده در این استان، هدیه دولت تدبیر و امید به اقشار فاقد مسکن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانک مسکن

وام مسکن

حسن قاسمی افزود: زوج های جوان و خانه اولی ها می توانند با سرمایه گذاری 300 میلیون ریال به مدت یک سال از مزایای این تسهیلات تا 600 میلیون ریال بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در صورتی سرمایه گذاری 300 میلیونی هریک از زوج های و خانه اولی ها، این افراد می توانند به صورت مشترک تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شده و خانه دار شوند.
رئیس دایره اعتبارات بانک مسکن استان مرکزی، مدت بازپرداخت این تسهیلات را 10 ساله عنوان کرد و گفت: خانه اولی ها و زوج های جوان می توانند برای بازپرداخت این تسهیلات از روش پلکانی و ثابت بهره مند شوند.
قاسمی بیان کرد: نرخ سود تسهیلات مسکن ارزان قیمت تا ماه گذشته، 12 درصد بود که در هفته گذشته نرخ سود به 9 و نیم درصد کاهش یافت و این بیانگر عزم جدی دولت برای خانه دار شدن زوج های جوان است.
وی، با یادآوری بهره مندی ساختمان های تا عمر 15 سال از خدمات این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات برای مراکز استان های و شهرهای بالای 200 هزار نفر 600 میلیون ریال و بقیه شهرستان ها تا سقف 400 میلیون ریال تعیین شده است.
وی ادامه داد: بانک مسکن برای برخورداری همه زوج های جوان و خانه اولی ها از این تسهیلات محدودیت تاریخ ازدواج در این طرح را حذف کرده است.
رئیس دایره اعتبارات بانک مسکن استان مرکزی یادآور شد: پرداخت این تسهیلات مشمول کسانی است که پیش از این از مزایای زمین و یا املاک دولتی استفاده نکرده باشند و در استعلام از مراجع ذیصلاح سوابق اعطای تسهیلات تعمیر و خرید خانه را نداشته باشند.
وی توضیح داد: زوج های جوان مشمول این تسهیلات همچنین برای خرید خانه می توانند از 100 میلیون ریال وام جعاله نیز استفاده کنند.
وی گفت: زوج هایی که در حساب کوتاه مدت مسکن سرمایه گذاری کرده باشند می توانند برای خرید مسکن از اوراق این بانک به میزان 400 میلیون ریال برای هر یک از زوجین بهره مند شوند.
وی شرایط استفاده از اوراق برای خرید مسکن را سند شش دانگ ازاد ملک و عبور نکردن عمر پروانه ساختمانی از سقف 15 سال عنوان کرد.




منبع: www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .