تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی در دیدار مسئولین كنگره فاطمه شناسی و فرماندهان سپاه منطقه قم ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا ـ ع ـ را منحصر به ایشان دانستند و حفظ پایداری اسلام را بواسطه صبر بر مصائب عنوان كردند حضر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فداكاری حضرت زهرا ـ س ـ سند تاریخی شیعه است

حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی در دیدار مسئولین كنگره فاطمه شناسی و فرماندهان سپاه منطقه قم ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا ـ ع ـ را منحصر به ایشان دانستند و حفظ پایداری اسلام را بواسطه صبر بر مصائب عنوان كردند

حضرت  آیت الله میرزا جواد تبریزی در این دیدار در تبیین مقام حضرت فاطمه زهرا ـ س ـ فرمودند: ایشان قدیسیت و علاقه‌ای به اسلام و جدش و فرزندان و علی داشت كه مخصوص خود ایشان است. حضرت زهرا ـ س ـ و در راه دین و اسلامی فداكاری كرد و برای اینكه آن را مسخ نكنند و از بین نبرند جانش را فدا كرد.
ایشان با بیان اینكه حضرت زهرا ـ س ـ را همه عرب كاملاً می‌شناختند و شنیده بودند كه پیامبر ـ ص ـ فرموده است غضب او غضب خداست یادآور شدند: فاطمه زهرا ـ س ـ كاری كردند كه سند تاریخی درست كردند برای مذهب شیعه، و خود را فدا كرد. به همین دلیل سنی‌ها حاضر هستند هر قدر كه لازم است خرج كنند تا قضیه حضرت زهرا ـ س ـ را حذف كنند. ولی مصائب ایشان دلایل محكمی بر حقانیت مذهب شیعه است.
این مرجع تقلید سكوت حضرت علی ـ ع ـ را یك تقیه برای حفظ دین رسول خدا دانستند و فرمودند: علی ابن ابیطالب ـ ع ـ اگر سكوت نمی‌كردند دشمنان با ایشان نمی‌توانستند كاری كنند ولی سلمان و ابوذر و مقداد را از بین می‌بردند، اینها برای اسلام لازم بودند زیرا این افراد در مناطق مختلف سرزمین اسلام پراكنده شدند و ولایت علی ـ ع ـ را به مردم متذكر شدند و شیعیان را تربیت كردند. دین حق اسلام به واسطه صبر بر بلاها درست شده است.
ایشان ضمن تأكید بر لزوم الگو پذیری زنان مسلمان از سیره حضرت زهرا ـ س ـ تصریح كردند: زنان مسلمان باید همانند ایشان به شوهر خود وفا داشته‌ باشند و در جایی كه شوهر حق است و ظالم نیست از او دفاع كنند. صداقت، وفا به شوهر، تربیت اولاد را باید از حضرت زهرا ـ ع ـ بیاموزند.
حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی با تقدیر از اقدام مثبت سپاه منطقه قم در برگزاری كنگره فاطمه شناسی گفتند: مطالب و مظلومیت‌ها باید بیان شود، طوری هم نباشد كه باعث دشمنی افراد شود. در كشور ما تمام مذاهب اسلامی زندگی می‌كنند، ولی با بیان دقیق و منطقی مسایل می‌توان اتحاد و محبت ایجاد كرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأكید كردند: امروز بحمد الله جوانانی داریم كه به دین كشور خدمت می‌كنند و حافظ دین و ناشر اسلام هستندرسا