تبیان، دستیار زندگی
نخستین همایش بین المللی امام حسین (علیه السلام) با عنوان «ارزشهای شکوهمند در نهضت حسینی و نقش آن در تکامل انسان» برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین همایش بین المللی امام حسین (ع) برگزار شد

نخستین همایش بین المللی امام حسین (علیه السلام) با عنوان «ارزشهای شکوهمند در نهضت حسینی و نقش آن در تکامل انسان» برگزار شد.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان
ز

در این همایش دو روزه که با شعار «نهضت حسینی، چراغ تکامل انسانی» و با حضور اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، عراق، لبنان و بحرین برگزار شد، ۳۸ مقاله با محورهای تأثیر نهضت حسینی در آزادی ملتها، بُعد ادبی در نهضت حسینی، ارزشهای روانی و پرورشی نهضت حسینی و آثار آن در پیشرفت برنامه های درسی آموزش و پرورش، ابعاد فکری و عقیدتی و اخلاقی انقلاب حسینی، تأثیر نهضت حسینی در آموزش و پرورش، انقلاب حسینی و پایه های پیروزی ارزشها، به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی ارائه گردید.

حسین هاجری معاون پژوهشی سازمان «سمت» به عنوان عضو کمیته اصلی و علمی همایش بین المللی امام حسین (ع)، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این همایش، گفت: «در سومین و چهارمین نشست اجرایی مشترک میان سازمان «سمت» و وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی جمهوری عراق مقرر شد اولین دوره این همایش با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات بین المللی العمید (عتبه عباسیه) و دانشگاه کربلا در کربلای معلا برگزار گردد که پس از فراهم شدن مقدمات، اطلاع رسانیهای لازم از طریق ارسال گسترده فراخوان همایش برای اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقه مندان به دانشگاهها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی صورت گرفت و علاقه مندان به خوبی از آن استقبال کردند و پس از ارزیابیهای علمی، مقاله های مناسب مورد پذیرش قرار گرفتند».

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه امام حسین (ع) و تأثیر انقلاب حسینی بر تکامل انسانها افزود: «سازمان «سمت» درصدد است میراث عظیم فرهنگ اسلامی همچون سیره امام حسین (ع) را با بهره گیری از دیدگاههای علمی احیاء نماید. در همین راستا دو کتاب تحقیقی و تاریخی درباره نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) منتشر کرده است که تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده اند و مشارکت و حمایت «سمت» از این همایش نیز در جهت همین رسالت و هدف بوده است».

در ادامه مراسم افتتاحیه و آغاز ارائه مقاله ها توسط اساتید و پژوهشگران،  احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» به ایراد سخنرانی با عنوان «امام حسین (ع)؛ خورشید بی زوال حقیقت» پرداخت و  مسعود فکری، عبداله توکلی،  غلامحسین غلامحسین زاده، سیدجواد ورعی، رقیه میر ابوالقاسمی،  هاجر باختری و افسون قنبری از دیگر اساتید و پژوهشگران ایرانی بودند که مقاله های خود را در این همایش ارائه دادند.

در پایان این همایش، ضمن ارائه گواهی به شرکت کنندگان، از آنها تقدیر به عمل آمد.


منبع:
مهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.