تبیان، دستیار زندگی
ود حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های اهواز و بیجار با اشاره به ایجاد بحران‌های فراگیر امروز در جهان، آن‌ها را زمینه‌ساز تشكیل حكومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) دانستند. به گزارش خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدواریم بحران‌های به وجود آمده در جهان به ظهور حضرت مهدی (عج) ختم ‌شود

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های اهواز و بیجار با اشاره به ایجاد بحران‌های فراگیر امروز در جهان، آن‌ها را زمینه‌ساز تشكیل حكومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) دانستند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به بحران‌های به وجود آمده در سطح جهان گفتند: امروز دنیای غرب دچار بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است. امیدواریم به دنبال این بحران‌ها خداوند امام عصر (عج) را بفرستد؛ زیرا هرگاه ظلمی در جهان به وجود آمده، خداوند در پی آن نوری به وجود آورده است. امروز هم این بحران‌ها فرا‌گیر شده است. امیدواریم پس از این بحران‌ها حضرت مهدی (عج) ظهور كنند. جوانان ما باید خود را آماده این قیام كنند. چون بیشتر یاران حضرت حجت (عج) از جوانان هستند.
ایشان در این دیدار عالی‌ترین سرمایه كشور را جوانان دانستند و فرمودند: عالی‌ترین سرمایه جوانان نیرو‌ی ایمان و اعتقادات ‌آنهاست. بر همین اساس بیشترین آیات قرآن در خصوص معاد و خداشناسی است تا در سایه آن جوانان ایمان خود را افزایش دهند.
این مرجع تقلید با سفارش جوانان به قرائت و تدبیر در قرآن فرمودند: جوانان باید با قرآن و پس از آن با نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین (ع) آشنا باشند؛ زیرا پس از قرآن، كتابی به استحكام و جامعیت نهج البلاغه وجود ندارد. امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود تاكید كرده‌اند كه ما قرآن را از قبرستان‌ها به صحنه زندگی انسان‌ها آوردیم و افتخار می‌كنیم كه نهج البلاغه از پیشوای ما مولای متقیان حضرت علی (ع) است. باید بدانیم كه ما از نظر سرمایه‌های معنوی بسیار غنی هستیم.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با استقبال از نزدیكی علما با جوانان و همنشینی قشر حوزه و دانشگاه یاد آور شدند: حوادث پیش از انقلاب اسلامی، حوزه را از دانشگاه جدا كرده بود و استكبار جهانی برای به وجود آوردن اختلاف، علوم را تقسیم كرد. برخی از آن را به حوزه‌ها داد و مقداری را به دانسجویان؛ در حالی كه سال‌های دور در كشورهای اسلامی یك مركز علمی بیشتر وجود نداشت. از ما علوم گوناگون را گرفتند و به دانشجویان دادند و از دانشجویان ایمان و معنویت را گرفتند و هر دو گروه را خلع سلاح كردند.
ایشان اضافه كردند: ولی بحمد الله تفكر و اندیشه امام خمینی (ره) كه صد در صد اسلام بود جوانان و دانشجویان را بیدار و متوجه معنویت كرد. امروز ما صاحب استقلال و آزادی شدیم و حوزویان و دانشگاهیان در كنار هم می‌نشینند.