تبیان، دستیار زندگی
سال 2012 میلادی بر اساس پرونده مشابه کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود گوگل با این تخلف می بایست جریمه ای بالغ بر 22.5 میلیون دالار پرداخت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جریمه ٥.٥ میلیون دلاری گوگل برای سوءاستفاده از مرورگر اپل

سال 2012 میلادی بر اساس پرونده مشابه کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود گوگل با این تخلف می بایست جریمه ای بالغ بر 22.5 میلیون دلار پرداخت کند.

بخش ارتباطات تبیان

گوگل

در سال ٢٠١٢ میلادی پرونده ای مطرح شد که در آن گوگل متهم شده بود .گوگل از عادات و رفتارهای اینترنتی کاربران مبتنی بر مرورگر Safari اپل سوءاستفاده کرده است. هم اکنون این پرونده به نتیجه رسیده است و گوگل باید بر اساس اتهام مذکور ٥.٥ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

این حکم در حالی عملی می شود که پیش از آن شرکت گوگل مجبور شده بود جریمه های مشابه را که مربوط به سال ٢٠١٢ میلادی می شد پرداخت کند. در آن زمان کارشناسان متوجه شدند گوگل از مرورگر Safari استفاده کرده است تا اطلاعات شخصی و رفتارهای اینترنتی کاربران را تحلیل کنند.

سال ٢٠١٢ میلادی بر اساس پرونده مشابه کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود گوگل با این تخلف می بایست جریمه ای بالغ بر ٢٢.٥ میلیون دالار پرداخت کند. در این سال، اعلام شد این کمیسیون بار دیگر برای گوگل جریمه ١٧ میلیون دلاری در نظر گرفته است.

«اریک اشنایدرمن» دادستان نیویورک آن زمان گفته بود: «کاربران می بایست بدانند که چه مراکزی در محیط وب آنها را زیر نظر می گیرند. گوگل با بررسی وضعیت میلیون ها کاربر بدون اطلاع آنها، نه تنها حریم شخصی شان را زیرپا می گذارد بلکه اعتماد آنها را هم از بین می برد.»

سال 2012 میلادی بر اساس پرونده مشابه کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود گوگل با این تخلف می بایست جریمه ای بالغ بر 22.5 میلیون دالار پرداخت کند. در این سال، اعلام شد این کمیسیون بار دیگر برای گوگل جریمه 17 میلیون دلاری در نظر گرفته است

شرکت گوگل هنوز بیانیه ای در این زمینه منتشر نکرده و به سوال خبرنگاران پاسخ نداده است. با این وجود این شرکت اعلام کرد در سال ٢٠١٣ میلادی همکاری های فراوانی را با مقامات قضایی انجام داد تا تمامی ابهامات برطرف شود.

گوگل در یک توضیح مختصر گفت: «ما سخت تلاش می کنیم تا حقوق کاربران را در گوگل رعایت کنیم و گام های فراوانی برداشته ایم تا فایل های تبلیغاتی کوکی که اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می کند، از مرورگر اینترنتی اپل حذف کنیم.»


منبع: ایتنا