تبیان، دستیار زندگی
ود دومین كنگره سراسری نهضت نرم‌افزاری ، تولید علم و آزاداندیشی ‪ ۲۳‬و ‪۲۴‬ آذرماه در تهران و قم برگزار می‌شود. دبیر این كنگره افزود: موضوع‌این كنگره علم و هویت می‌باشد كه اندیشمندان حوزه و دانشگاه درخصوص علوم دینی و بوم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین كنگره سراسری نهضت نرم‌افزاری در قم و تهران برگزار می‌شود

دومین كنگره سراسری نهضت نرم‌افزاری ، تولید علم و آزاداندیشی ‪ ۲۳‬و ‪۲۴‬ آذرماه در تهران و قم برگزار می‌شود.

دبیر این كنگره افزود: موضوع‌این كنگره علم و هویت می‌باشد كه اندیشمندان حوزه و دانشگاه درخصوص علوم دینی و بومی، علوم مدرن و رابطه آنها بحث و گفت و گو خواهند كرد. وی جهانی شدن، هویت، علم سنتی، نسبت ایمان و عقل، مفهوم عقل دینی، آیات الهی و عقل و ایمان، علم دینی و سكولار، بازشناسی هویت دینی و اسلامی تولید علم و آزاد اندیشی را از دیگر موضوعات این كنگره ذكركرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین "حمید پارسانیا" افزود: اولین روز این كنگره در ‪ ۲۳‬آذرماه در تالار فردوسی دانشكده الهیات دانشگاه تهران برگزار و دكتر علی لاریجانی، رحیم‌پور ازغدی و خرمشاد سخنرانی می‌كنند. وی برگزاری میزگردی باحضور زیبا كلام، سبحانی و اعتماد با موضوع فلسفه علم از دیگر برنامه‌های كنگره ذكر كرد. وی یادآور شد: دومین روز كنگره نیز در مدرسه علمیه دارالشفای قم و با سخنرانی آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه آغاز خواهد شد. پارسانیا افزود: تاكنون ‪ ۱۵۰‬مقاله در موضوعات اعلام شده به دبیرخانه كنگره ارسال كه ‪ ۱۰‬مقاله برتر آن انتخاب و در كنگره قرائت می‌شود.

وی با اشاره به نتایج اولین كنگره سراسری نهضت نرم‌افزاری مقدمات تشكیل دبیرخانه دائمی این كنگره را دراین راستا ذكر كرد. وی ابراز امیدواری كرد كه با تشكیل این دبیرخانه تلاش ساماندهی شده برای گسترش نهضت نرم‌افزاری و تولید علم در كشور شتاب بیشتری بگیرد. وی با تاكید براهمیت این نهضتی نرم‌افزاری یادآور شد: ازسه سال گذشته این مساله به طور جدی مطرح و استمرار یافته است كه با تاكیدات مقام معظم رهبری آینده خوبی را می‌توان برای آن پیش بینی كرد. پارسانیا افزود: جنبش نرم‌افزاری یك اقدام كوتاه مدت نیست بلكه حضور خود آگاه در عرصه فرهنگ است كه نیازمند یك طرح مدون می‌باشد كه در این راستا وظیفه حوزه‌های علمیه بسیار خطیر می‌باشد.