تبیان، دستیار زندگی
د اولین همایش بزرگداشت علامه شیخ "ابن میثم بحرانی" عالم قرن هشتم قمری و شارح بزرگ نهج‌البلاغه، روز سه‌شنبه با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در منامه برگزار شد. به گزارش سفارت ایران در بحرین، در این همایش كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین همایش بزرگداشت علامه "ابن میثم بحرانی" شارح بزرگ نهج‌البلاغه روز سه‌شنبه با حضور هیات ایرانی در منامه برگزار شد

اولین همایش بزرگداشت علامه شیخ "ابن میثم بحرانی" عالم قرن هشتم قمری و شارح بزرگ نهج‌البلاغه، روز سه‌شنبه با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در منامه برگزار شد.

به گزارش سفارت ایران در بحرین، در این همایش كه با همكاری وزارت امور اسلامی بحرین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كشورمان برگزار شد،شخصیت‌های سرشناس اسلامی از چند كشور عرب و مسلمان از جمله، جمهوری اسلامی ایران، لبنان، عراق، عربستان و كویت، حضور دارند.

حجت‌الاسلام "محمدی عراقی" رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شركت در این همایش و گفت وگو با مقام‌های مذهبی بحرین در صدر هیاتی از علما و اندیشمندان كشورمان وارد منامه شده است .

"شرح كبیر نهج‌البلاغه" از مهمترین و ارزشمندترین آثاری است كه از علامه شیخ میثم‌ابن علی بن میثم البحرانی به جا مانده‌است.

در این همایش، تعدادی از شخصیت‌های اسلامی و عرب در تبیین گوشه‌هایی از زندگی علمی و مذهبی این عالم جلیل‌القدر شیعه سخنرانی می‌كنند.

حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی و صباح زنگنه مشاور رییس قوه قضاییه، از جمله سخنرانان ایرانی این همایش هستند.