تبیان، دستیار زندگی

مرگ آنلاین! +فیلم / اینفوگرافیک

امروزه عصر مرگ با تکنولوژی نوین است. انواع بازی های آنلاین و اعتیاد به آنها ؛ همچنین موج ژس های سلفی خطرناک یکی از علل مرگ و میر افراد در سراسر جهان محسوب می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرگ آنلاین، بازی آنلاین، مرگ با تکنولوژی، کلش، پوکمون گو، دانلود پوکمون، آسیب های فضای مجازی، فضای م

دیگر زمان مرگ در خواب و فوت افراد بر اثر بیماری های نادر گذشته است. امروزه عصر "مرگ با تکنولوژی نوین" است. انواع بازی های آنلاین و اعتیاد به آنها ؛ همچنین موج عکس های سلفی خطرناک یکی از علل مرگ و میر افراد در سراسر جهان محسوب می شود.

مرگ با تعیین وقت قبلی!

از زمان اختراع اینترنت بی سیم و راه اندازی امواج در فضا ، خطرات فراوانی دامن گیر بشریت شد که در ابتدای امر کسی متصور آن نبود. تاثیرات منفی امواج اینترنتی و بروز انواع بیماری که به واسطه ی این تکنولوژی نوین مشاهده شد ؛ اینک به یکی از عوامل اصلی مرگ انسان ها تبدیل شده است.

افراد گاهی برای کسب امتیاز بیشتر (افزایش قدرت مبارزه) در این بازی در زمان رانندگی موجب وقوع تصادفات وحشتناکی شده اند.

کسی فکر نمی کرد اعتیاد به دور از میدان مواد مخدر امکان پذیر باشد اما امروز شاهد اعتیاد خیل کثیری از کاربران اینترنتی به بازی های آنلاین ، فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و .... هستیم. اعتیادی که گاه افراد را تا پرتگاه مرگ نیز پیش برده است. کم نبودند افرادی که روزها لب به آب و غذا نزدند تا تمرکزشان را از بازی کاهش نداده و امتیاز بیشتری کسب کنند و در روز دوم یا سوم راهی بیمارستان شدند و افرادی که به علت کار مستمر و زیاد از موس و صفحه کیبورد شکل اولیه دستانشان را از دست داده اند و با مشکلات استخوانی جدید و غیر قابل درمانی روبرو شده اند.
اما آسیب های فضای مجازی تنها به مشکلات جسمی محدود نمی شود ؛ بلکه مشکلات روحی - روانی و رفتار خشونت آمیز نیز یکی دیگر از آسیب های این فضا می باشد.

مرگ آنلاین، بازی آنلاین، مرگ با تکنولوژی، کلش، پوکمون گو، دانلود پوکمون، آسیب های فضای مجازی، فضای م
پسر 12 ساله انگلیسی که طی یک بازی آنلاین فوت کرد

 

بازی با مرگ

چندی پیش اخباری با مضمون مرگ پسر 12 ساله انگلیسی در جریان بازی آنلاین شوک بزرگی را به کاربران فضای مجازی وارد کرد. وی در بازی آنلاینی شرکت کرده بود که باید پشت در زمان آغاز آن از نفس کشیدن خودداری شود و ویدئوی آنلاین زمان را محاسبه و امتیاز دهی می کرد.

وی در ابتدای بازی ، هوشیاری خود را از دست داد و پس از مدتی به علت عدم رسیدن اکسیژن به مغز جان باخت و تمام این لحظات توسط دوربین این بازی ثبت گردید!.

عکس سلفی (عکس از خود)

اصلا تصور نکنید که انداختن عکس سلفی (Selfie) ، پدیده ای جدید و نوآورانه در چند سال اخیر است زیرا اولین عکس سلفی در سال 1839 توسط مردی آمریکایی به نام "رابرت کارنلیس" گرفته شد.
اما آن چه که حائز اهمیت می باشد موجی است که طی چند سال اخیر و با رونق گوشی های تلفن همراه هوشمند ، راه افتاده است.تبی که بین جوانان ایجاد شده و هر لحظه دمای آن بیشتر از پیش می شود به طوری که رقابتی خاص برای خطرناک ترین و یا خاص ترین عکس سلفی ایجاد شده است.
برخی بر بالای بلندترین نقطه یک برج و عده ای هنگام سقوط آزاد ، از خود عکس سلفی می اندازند و حتی لحظه ای به خطرات احتمالی آن فکر نمی کنند.

  • سلفی های مرگبار 
  • سلفی های مرگبار
    یفیلم سلفی های مرگبار جهان

پایتخت عکاسان سلفی

کشور فیلیپین بنابر آمار بالای سلفی اندازان و همچنین آمار زیادی از افرادی که در حین انداختن عکس سلفی ، جان باخته اند به "پایتخت عکاسان سلفی" معروف شده است. اما باید توجه داشت طی آخرین آمار رسمی اعلام شده کشور "هند" رتبه ی اول بیشترین مرگ و میر در حین عکاسی سلفی را به خود اختصاص داده است. به طوری که مسئولین این کشور مجبور شده اند در برخی مناطق نظامی و همچنین پرتگاه ها و مناطقی که دکل برق در آنجا نصب شده است تابلوی "عکاسی سلفی ممنوع" نصب نموده و با افرادی که این تابلوها را نادیده می گیرند برخورد قانونی کند.

مرگ آنلاین، بازی آنلاین، مرگ با تکنولوژی، کلش، پوکمون گو، دانلود پوکمون، آسیب های فضای مجازی، فضای م
دفترچه راهنمای سلفی بی خطر که در روسیه توزیع شده

 

 

در این میان جای فرهنگ سازی و نحوه استفاده بهینه و درست از فضای مجازی و همچنین بازی های آنلاین خالی است.

کشور روسیه نیز طی چند ماه اخیر شاهد سلفی های مرگباری بود که حتی باعث ایجاد بحران و تعطیلی برخی پارک های جنگی به علت عدم رعایت شهروندان و به خطر افتادن جان چند تن در هنگام انداختن عکس سلفی با خرس ها و حیوانات خطرناک شد. که نهایتا باعث ورود کردن دولت به این مسئله شد.
دولتمردان روسیه پس از اتفاقات اخیر و افزایش افرادی که بر اثر عکس های سلفی خطرناک ، فوت کردند به شهروندان هشدار داده و دفترچه راهنمایی را جهت کاهش خطر در زمان انداختن عکس سلفی ، تدوین و میان مردم توزیع کرده اند.

بازی پوکمون گو (Pokemon Go)

بازی پوکمون گو از تیر ماه سال جاری رونمایی شد و به سرعت گوی سبقت را از رقیبان بازی های آنلاین از جمله "کلش" ربود و در مدت زمانی کوتاه با بالاترین تعداد دانلودها صدر نشین بازی های آنلاین شد.
روش این بازی بدین گونه است که کاربر باید با در دست داشتن تلفن هوشمند خود در خیابان ها و گذرگاه ها و ... به دنبال پوکمون هایی باشید که بازی تعیین کننده مکان آنها می باشد و هر چه تعداد پوکمون هایی که می یابید بیشتر باشد ، امتیاز بیشتری کسب می کنید.
اما آنچه که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ خطراتی می باشد که این بازی به همراه دارد. کاربران این بازی برای پیدا کردن "پوکمون ها" مسیر را بدون در نظر گرفتن موانع و حریم های خاص ، طی می کنند و گاه به نقاط حساس امنیتی (مناطق نظامی) و یا حتی پرتگاه ها کشیده می شوند و همین روند موجب مرگ افراد زیادی در حین بازی پوکمون شده است. به طوری که به صورت میانگین در هفته 3 تا 5 نفر قربانی این بازی می شوند.

مرگ آنلاین، بازی آنلاین، مرگ با تکنولوژی، کلش، پوکمون گو، دانلود پوکمون، آسیب های فضای مجازی، فضای م
اینفوگرافیک خطرات بازی پوکمون گو

گزارش ها نشان می دهد ، افراد گاهی برای کسب امتیاز بیشتر (افزایش قدرت مبارزه) در این بازی در زمان رانندگی موجب وقوع تصادفات وحشتناکی شده اند و اخیرا نیز اخبار مبنی بر برق گرفتگی برخی کاربران که وارد حریم پایگاه انرژی شده اند ، گشته و گاه گزارش هایی از نزدیک شدن کاربران به مناطق نظامی و شلیک به آنها توسط نظامیانی که تصور می کردند این افراد برای جاسوسی به این مناطق آمده اند ، به گوش می رسد. به همین خاطر اکثر دولت ها اعلام کرده اند که این بازی باید متوقف شود و یا محدودیت هایی برای آن اِعمال گردد.
جالب است بدانید که از زمان رونمایی این بازی تاکنون ؛ تعداد کاربران آن از تعداد کاربران توئیتر بیشتر شده است!.

نتیجه :

در این میان جای فرهنگ سازی و نحوه استفاده بهینه و درست از فضای مجازی و همچنین بازی های آنلاین خالی است ؛ که مسئولان فرهنگی کشورهای مختلف مقصر اصلی آن محسوب می شوند زیرا اگر قبل از ورود یک تکنولوژی جدید ، ابعاد مختلف و خطرات احتمالی آن از جمله عدم هم خوانی فرهنگی ، عدم استفاده صحیح و ... مورد بررسی قرار گیرد و به اطلاع عموم مردم برسد ، بی تردید آسیب های آن نیز به حداقل خواهد رسید و دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نخواهیم بود.